Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Uhøflig å ikke sende julekort?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 13:23   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Uhøflig å ikke sende julekort?

Noen her har glemt alt om julekort. Eller ikke helt kommet i siget, og føler ikke for å komme i siget heller. Dessuten er det vel i seneste laget også.

Hvor uhøflig er det å ikke sende julekort egentlig?

  Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:26   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Vi har ikke laget julekort iår. Vi gadd rett og slett ikke, for det meste sender vi til folk vi ser hele tiden eller til folk som vi sjelden ser. Så de som savner julekort fra oss, er vel litt sånn onkler og tanter, men det får være. Jeg har tenkt tanken på at det er uhøflig, men det er da ingen regel om at man sende kort. Vi får komme sterkere tilbake til neste år, men noen utrolig kreative kort.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:26   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Da er jeg skikkelig uhøflig hvert eneste år. Hvis man synes det er uhøflig at noen ikke sender julekort, er man mindre begavet, synes jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:26   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Synes ikke det er uhøflig i det hele tatt. Jeg sender ikke julekort fordi det er høflig, men fordi jeg selv synes det er koselig å motta.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:27   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg sender ikke julekort. Mest fordi jeg syntes det er undøvendig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:28   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Det er da ingen regel som sier at man må sende julekort. Jeg har ingen tradisjon for å gjøre det så jeg vil tro at folk blir mer sjokkert hvis de får av meg enn hvis ikke de får.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:31   #7
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg har ikke sendt julekort i år.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:32   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg liker virkelig svarene i denne tråden så langt.
Jeg bare virkelig gidder ikke å begynne med de kortene nå... Ikke ringerunden for å beklage at jeg ikke har sendt noen hvor hver samtale tar en halv time minimum heller.

Har mer enn nok med å lappe sammen det elektriske anlegget på badet som i øyeblikket holdes i gang av maskeringstape. "Noen" hadde ikke planlagt hva som skulle gjøres og kjøpt klart ting på forhånd - dermed går resten av førjula med til det. Eller rettere sagt - resten av førjulstiltaket.

  Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:42   #9
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg vil ikke si at det er uhøflig akkurat..
Men jeg blir kjempeglad for de julekortene jeg får, og for meg er det en selvfølge å sende julekort til venner og familie. Så får andre gjøre som de vil.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:47   #10
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg sender ikke ut julekort. Det er i år 8 stk som får julekort med bilde av Plutte på. De er selvfølgelig lagt i pakkene for å slippe konvolutt også.

Joda, jeg er nemlig så politisk korrekt at jeg ikke fatter hvorfor man skal drive med dette hysteriet til jul. Jorden har så knappe ressurser at jeg anser mine manglende julekort som et bidrag til en bedre verden.

  Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:49   #11
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg slutta å sende julekort da ungene flyttet.
Kan ikke se at det er uhøflig. Jeg hadde muligens gledet noen om jeg sendte, men skal noen få, synes jeg alle bør få.
Derfor gidder jeg rett og slett ikke lenger.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:51   #12
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg har heller ikke sendt julekort i år. Plutselig ver det for sent. jeg syns slett ikke jeg er uhøflig...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 15:17   #13
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Dette er første året vi ikke har julekort. Har styrt med så mye annet, at det ble ikke tid og energi til det i år. Tror egentlig ikke noen tar det ille opp.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 15:24   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg har ikke giddet i år.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 15:25   #15
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg tenker at julekortsending er et overskuddsprosjekt, og da er man definitivt ikke uhøflig om man ikke sender ut kort.

Forøvrig så sender i alle fall jeg kort fordi jeg synes det er litt kos å få noen tilbake, samt fordi jeg vet at noen av familiemedlemmene mine setter utrolig stor pris på å bli husket på (disse får jeg sjelden igjen fra). Men det er hyggelig når jeg ser dem en gang eller to i året at de kommenterer at jeg alltid husker dem.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 15:50   #16
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.965
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Jeg synes det er kjekt å få julekort av andre. Men det ville ikke falle meg inn å synes at de som ikke sender meg er uhøflig. Det kan være mange grunner til at det ikke sendes julekort. Og så må jeg innrømme at det er ganske "enkelt" å finne et brukendes bilde av ungene og bestille kort med dem på, jeg ser ikke for meg at jeg gidder det samme når de blir store og flytter ut. :lat:

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 15:52   #17
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Vi sender heller ikke julekort i år.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 15:57   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

I år hadde jeg bestemt meg for at jeg ikke gidder å sende ut julekort - også skulle jeg samtidig se om min kjære fikk ut fingeren og ordnet dem uten at jeg hadde gitt beskjed om det. For å si det sånn - julekort blir ikke sendt herfra i år.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 16:06   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.825
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

Nei, det er ikke uhøflig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 16:08   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.170
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uhøflig å ikke sende julekort?

I år ble det ikke tid til julekort. Eksamen før jul og de siste hektiske uken på jobb før jul (er lærer og ingenting er værre enn når rutinene forandres...) gjorde at vi ikke sendte julekort i år.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no