Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lagring av antikk himmelseng

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvor bør man lagre antikke tremøbler?
Trekkfull garasje med fuktig betonggulv 2 3,92%
Innendørs 47 92,16%
Opptenningsved 2 3,92%
Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-12, 20:42   #21
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Så ufattelig kjipt. Har du hatt de samme leietakerne siden dere reiste? Minnes å huske en spesifikk detalj om dem.

Tenker du på etnisiteten?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 20:55   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Så utrolig trist! Jeg håper av hele mitt hjerte at himmelsengen ikke har blitt ødelagt.
Jeg håper i det minste de har lagret den flatt og ikke stående på høykant. Hvis bordene har vridd seg så legg den flatt inne på ett tørt gulv og sett gjerne noe tungt i endene hvor evt bordene kan ha vridd seg. Krysser fingrene for at dere berger sengen.

Men POKKER for noen folk! De er jo gjennomsyret respektløse for andres eiendom. Behold hele depositumet som en mager trøst. Å sende en ekstrafaktura har vel liten verdi, utifra det du beskriver så bruker de vel det papiret til tennved.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:34   #23
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.399
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Kjipt at dere var så uheldige med leietakere.

Men - jeg tror nok at jeg også kunne ha funnet på å la utemøblene bli stående utendørs over vinteren. Hvis jeg ikke hadde fått beskjed om å sette dem inn, kunne jeg ha "glemt det".

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:38   #24
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Tenker du på etnisiteten?

Hæ, hva snakker du om?!

Men dustemennesker, altså!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:38   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Det høres ut som dere har vært maksimalt uheldige med leietakerne deres.

Men akkurat det med utemøbler er helt normalt altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 21:44   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.884
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Våre utemøbler står ute, dog pakket inn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 22:02   #27
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Så utrolig kjipt! For noen folk dere har hatt som leieboere!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 22:12   #28
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Kjipt at dere var så uheldige med leietakere.

Men - jeg tror nok at jeg også kunne ha funnet på å la utemøblene bli stående utendørs over vinteren. Hvis jeg ikke hadde fått beskjed om å sette dem inn, kunne jeg ha "glemt det".

De sto jo inne da de overtok huset i januar i fjor, så ettersom de klarte å ta dem ut når sommeren kom synes jeg liksom de kunne klart å trekke slutningen ut fra det at de skulle sette dem inn igjen til høsten.

Men ja, jeg kjenner til at det kunne vært glemt. Sånn med mindre man hadde betalt i dyre dommer for nye utemøbler året før.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 22:15   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.828
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Så kjedelig! Jeg krysser fingre for at det ikke har slått seg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 22:24   #30
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.399
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

De sto jo inne da de overtok huset i januar i fjor, så ettersom de klarte å ta dem ut når sommeren kom synes jeg liksom de kunne klart å trekke slutningen ut fra det at de skulle sette dem inn igjen til høsten.

Hm, da var de ganske treige som ikke gadd å sette dem inn.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 22:51   #31
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Jeg skulle jo selvfølgelig mobilisert alle FP'erne som bor i området til å inspisere regelmessig, og ringe på og minne dem på å måke og sånt. Neste gang gjør jeg det!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 23:28   #32
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Hvis dere har utestående leie i tillegg til depositum så er det bare å sette i gang prosess med faktura, purring og frist for innbetaling før saken evt sendes til namsmannen.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 23:50   #33
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hvis dere har utestående leie i tillegg til depositum så er det bare å sette i gang prosess med faktura, purring og frist for innbetaling før saken evt sendes til namsmannen.

Hvis de ikke betaler det de skylder etter purring sender du saken til Husleietvistutvalget evt. forliksrådet dersom det ikke finnes HTU der dere bor. Da kan du få en rettskraftig dom, som igjen gjør at du kan få namsmannen til å tvangsinnkreve skyldig beløp. Har selv to pågående saker hos HTU, og håper at jeg en eller annen gang skal få se de 100 000,- de elendige eksleieboerne skylder...

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 01:52   #34
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Håper ting ordner seg for dere. Godt dere hadde noen som kunne sjekke opp huset før dere kom hjem.
Veldig kjedelig hvis leieboeren har ødelagt møbler og skylder penger. De høres jo noe merkelige ut, drar fra ulåst hus, hva er det for slags oppførsel?


Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kjipt, kjipt. Utleiemegler neste gang.

Vel, vi har leid ut med utleiemegler, og har ikke bare positive minner. Møbler hadde forsvunnet da vi kom hjem, senger og madrasser stod lagret i uisolert utebod, gresset var ikke klippet, mat stod igjen i skapene etter dem og huset var veldig dårlig utvasket. Vi fikk jo leie, og vi fikk (delvis)kompensasjon for utvask og møbler, men det var ikke kjekt å komme hjem til et hus i kaos.

Vind er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 02:28   #35
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Åh, nei!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 07:24   #36
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.737
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Og jeg som trodde jeg hadde vært litt uheldig med leietakere et par ganger. Huff, så kjipt alt dette var.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 14:51   #37
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Jeg har gitt dem frist til 16 mars for det de skylder nå, og varslet om ekstra regning for innkjøp av ved og eventuelt for skade på møbler. Så nå får jeg bare prøve å legge det fra meg og heller konsentrere meg om å pakke og vaske oss ut av huset vi bor i her, jeg har nemlig ingen intensjon om å gi min utleier grunn til å klage over oss på et nettforum.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 14:53   #38
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.416
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hvis dere har utestående leie i tillegg til depositum så er det bare å sette i gang prosess med faktura, purring og frist for innbetaling før saken evt sendes til namsmannen.

En jeg kjenner måtte det, men det kjipe var at han fikk 500 kr måneden i flere år etterpå til beløpet var dekket. Han fikk jo pengene sine, men det tok virkelig tid.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 15:01   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Kjedelig. En jeg kjenner leide ut huset til noen som hadde fylt et soverom med jord og dyrket grønnsaker der, pluss at de hadde masse kaniner som bodde i klesskapene og gnagde hull gjennom veggene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 15:11   #40
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lagring av antikk himmelseng

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kjedelig. En jeg kjenner leide ut huset til noen som hadde fylt et soverom med jord og dyrket grønnsaker der, pluss at de hadde masse kaniner som bodde i klesskapene og gnagde hull gjennom veggene.

Vi hadde det veldig fint det året. Ferskt kjøtt, økologiske grønnsaker og gress mellom tærne da vi gikk ut av sengen. :mimrer:

Jeg håper sengen ikke er skadet og at dette ordner seg uten altfor mye jobb, Acsa.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no