Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pynt til stor festmarsipankake

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-09, 17:06   #61
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Skvetten, alle som kan lese kan bake. Åtteåringen min kan bake.

Når man baker kake, skal man følge oppskriften. Ikke noen dæsjer av dette, og passe mye av noe annet, og stek til det er ferdig, og smak til underveis. Følg oppskriften slavisk, og det blir bra. Bare unngå å forveksle salt og sukker, og ikke glem bakepulveret (nylige tabber gjort av barn i det alliumske hjem).

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 17:07   #62
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Og husk at lunkent betyr kroppstemperatur hvis det er vanlig gjær og febertemperatur hvis det er tørrgjær. :ler fremdeles av en samboer med oppfatning av at lunkent er maks tyve grader:

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 19:53   #63
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Allium: Sjokoladekake i langpanne, ja fra Toro, ble kalt skosåle på et lærerrom og sto nesten urørt. Bollene mine ble brukt som skyt på blink, ja dere leste riktig, på blink.
Eller hørt når jeg har spurt Plutte om jeg skal bake noe godt: "mamma, du trenger virkelig ikke det altså. Mye bedre om vi går til bakern".
Så jeg er håpløs, men jeg har andre talenter. Som å fange sorte enker, eller hoggorm, å leke med taranteller eller dissekrere hjerter og øyne. Men så blir jeg skikkelig glad når noen baker til meg da, for det er noe av det beste jeg vet med nybakt kake eller boller.

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:01   #64
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Jeg kan bake til deg, så kan du komme og fjerne den minst fem centimeter store edderkoppen som sitter på veggen her og ser på meg. Jeg tror kanskje den slikker seg om munnen også.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:12   #65
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.482
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kan bake til deg, så kan du komme og fjerne den minst fem centimeter store edderkoppen som sitter på veggen her og ser på meg. Jeg tror kanskje den slikker seg om munnen også.

Du skulle sett den digre jeg måtte fjerne fra lillesøster sitt soverom, den hadde plassert seg så fint i "taket" på sengehimmelen hennes og jeg ble vekket av en jente som ropte begeistret på mamma, som skulle komme og se på edderkoppen. Det er den største edderkoppen jeg har sett i hele mitt liv, og det var ikke morsomt å fjerne den før jeg hadde fått i meg frokost. Men jeg klarte det. Moralen: Klarer jeg så klarer du.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:14   #66
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kan bake til deg, så kan du komme og fjerne den minst fem centimeter store edderkoppen som sitter på veggen her og ser på meg. Jeg tror kanskje den slikker seg om munnen også.


Skvetten the exterminator, will work for cake.

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:28   #67
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Allium: Sjokoladekake i langpanne, ja fra Toro, ble kalt skosåle på et lærerrom og sto nesten urørt. Bollene mine ble brukt som skyt på blink, ja dere leste riktig, på blink.
Eller hørt når jeg har spurt Plutte om jeg skal bake noe godt: "mamma, du trenger virkelig ikke det altså. Mye bedre om vi går til bakern".

Kom på bakekurs hos meg! Kaken er ferdig når pinneprøven viser ingen smuler, og kantene begynner å trekke seg innover og slippe formen. Følg nøye med mot slutten av steketiden! For å få til boller, er deigkonsistensen og etterhevingen avgjørende for resultatet. Bruk maskin, og deigen skal slippe kantene når den elter. Når du har trillet ut og etterhevet tildekket på et lunt sted slik at de har fått riktig størrelse uten å ha flytt ut, steker du dem ved 200 grader til de er gyldne.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:30   #68
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Gnistrende Safran. Da kan jeg smake både deig og kake ikke sant? Og lære meg noen triks. Forlokkende, dette kan jeg kanskje kapre skikkelig drømmeaktig prins med tenker jeg. Det må jo være der det ligger ikke sant? At jeg ikke kan bake har en direkte link til min manglende drømmeaktige prins i stua?

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:31   #69
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Gnistrende Safran. Da kan jeg smake både deig og kake ikke sant? Og lære meg noen triks. Forlokkende, dette kan jeg kanskje kapre skikkelig drømmeaktig prins med tenker jeg. Det må jo være der det ligger ikke sant? At jeg ikke kan bake har en direkte link til min manglende drømmeaktige prins i stua?

Jeg kan bake, men stua er tom.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:32   #70
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Gnistrende Safran. Da kan jeg smake både deig og kake ikke sant? Og lære meg noen triks. Forlokkende, dette kan jeg kanskje kapre skikkelig drømmeaktig prins med tenker jeg. Det må jo være der det ligger ikke sant? At jeg ikke kan bake har en direkte link til min manglende drømmeaktige prins i stua?

Tja, jeg har en prins som ikke er videre interessert i kaker, såe …

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:33   #71
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kan bake, men stua er tom.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Tja, jeg har en prins som ikke er videre interessert i kaker, såe …

Så mye for den teorien. Ja, ja, det er det vel bare å innse at jeg er et hespetre da. :knegg.

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:37   #72
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Skvetten, da. Du er da ikke noe hespetre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:45   #73
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Kanskje det er andre skills jeg mangler.

Uansett kunne jeg lært å bake for min skyld, da hadde Plutte fått bakoversveis.

  Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 18:21   #74
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Asså, Acsa - hjeeeelp!
Nå har den stått inne så lenge som den skal. men den er jo flytende nesten. Jeg skal vel ikke ta den ut da?

Ja, jeg regner jo med at du har tatt den ut nå, men jeg forsvant litt fra nett. Den er skikkelig myk når den tas ut, den stivner når den avkjøles. Når tok du den ut? Hvordan ble den?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:15   #75
Kallisti
Apfel der Zwietracht
 
Kallisti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 150
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Sv: Pynt til stor festmarsipankake

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

til og med jeg, som fungerer som en levende magnet for klissent marsipanlokk, fikk til med landlord marsipan her forleden
(hadde den over en trøffelkake, og helte smeltet sjokolade over der igjen og bredte utover )

Mmm, oppskrift?

__________________
ΚΑΛΛΊΣΤῌ
Kallisti er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no