Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alkohol til maten på julaften

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Alkohol til julemiddagen
Ja 191 77,64%
Nei 55 22,36%
Deltakere: 246. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 23:02   #141
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Ja, det blir alltid servert øl, vin og akevitt til julemiddagen. Har alltid vært slik, og jeg har aldri sett noen berusede sjeler i julen.

Samme hos oss.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 00:17   #142
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Blir nok øl til dem som ønsker og ikke kjører.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 08:55   #143
Ke@
Aktiv
 
Ke@ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Innlegg: 221
Ke@ er litt kul
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Nei. Det er ikke noe vi pleier å ha.

__________________
Ke@ og Lillegutt f.2002.
Nummer 2 kommer i mars.
Ke@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 14:07   #144
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Satser på et glass rødvin eller en øl.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 14:13   #145
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.452
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Egentlig synes jeg det er litt rart at man lar være å drikke på enkelte dager som f.eks 17.mai fordi det er barnas dag. Jeg mener at barn ikke har noe galt av å se at voksne har et kontrollert forhold til alkohol så derfor drikker jeg når jeg har lyst på det. Om jeg hadde ment at barn tok skade av å se på det, så hadde jeg aldri drukket, det hadde ikke vært noe spesielt med 17.mai og julaften og slikt.

Veldig enig.

Hos oss blir det champagne mens vi venter paa nissen (som kommer för middag hos oss) og öl og akevitt til maten uten at noen blir fulle av den grunn.

Hos oss serveres det helt naturlig alkohol og annen drikke om det passer saann uansett om det er barn til stede eller ikke. Aldri vaert noen problemer med det.

Jeg skjönner godt at folk med daarlige minner/folk i familien som ikke kan begrense seg, dropper dette, men for meg blir det baade rart og unaturlig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 16:30   #146
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Jeg vet ikke. Jeg må ha julebrus til julemiddagen
Vil mannen ha en øl så tar han det.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 19:20   #147
Laura
Aktiv
 
Laura sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 115
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Jeg har til nå aldri hatt alkohol på julaften. Men skal ikke se bort i fra at det i fremtiden kanskje blir et eller to glass vin.
Ikke noe fyll når ungene er hjemme, men ser ikke faren med 1-2 glass.

__________________
Når kjærligheten er forbi, kommer den - som det gode ryktet - aldri tilbake.
A.Behn
Laura er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 19:32   #148
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Og jeg trykket på ja. Altså feil.

Og jeg trykket på nei, så da kan vi kanskje bytte?

Det er rødvin, øl og akevitt til maten, men det er nesten så det ikke minker på flaskene. Ingen som blir svingstang, heldigvis.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 20:49   #149
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Vin til meg, øl til sambo.

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 20:51   #150
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Jeg drikker helst Hamar Julebrus til maten jeg

iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 20:51   #151
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Rødvin og øl i moderate mengder. Kan ikke huske å hatt noen som helst opplevelse av at noen i min familie har drukket for mye på juleaften. Vi feirer ikke med svigerforeldrene mine bla fordi jeg misliker deres alkoholinntak med barn tilstede.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 21:25   #152
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Vi har ingen tradisjon for dette. Men siden det blir en stille og rolig jul i år så tenkte jeg at jeg kanskje skulle sette en rødvinsflaske på bordet. Det blir et glass på hver det, så det blir vel bra. Synes egentlig ikke alkohol hører julen til, men nå ble jeg fryktelig spent på om rødvin virkelig smaker bra til pinnekjøttet.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:19   #153
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Alkohol til maten for dem som ønsker det.
Aldri mer enn i moderate mengder.
Selv skal jeg på jobb, nattevakt, så for meg er det ingen alkohol. Ikke liker jeg akevitt heller ...

Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:25   #154
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Ja, litt juleøl hører med, men det blir nok ikke mer enn en flaske. Akevitt er vi ikke så glade i.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:25   #155
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Å ja. Øl og akevitt må det være. Har ingen negative erfaringer med dette. Den ene gangen vi ble pussa var vi bare voksne til stede og det var den festligste julaften ever.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 08:28   #156
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

men nå ble jeg fryktelig spent på om rødvin virkelig smaker bra til pinnekjøttet.

Vi har både vin og øl/ akevitt til pinnekjøtt. Mange i vår familie, inkludert meg, liker ikke øl. Jeg har kjøpt en italiensk vin som heter Misteri til pinnekjøttet. Tror den skal funke bra.

Hva drikker dere som ikke drikker vin til god middag? Brus? Jeg liker brus altså, men jeg synes ikke det passer sammen med mat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 08:41   #157
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har både vin og øl/ akevitt til pinnekjøtt. Mange i vår familie, inkludert meg, liker ikke øl. Jeg har kjøpt en italiensk vin som heter Misteri til pinnekjøttet. Tror den skal funke bra.

Hva drikker dere som ikke drikker vin til god middag? Brus? Jeg liker brus altså, men jeg synes ikke det passer sammen med mat.

Liker ikke vin og akevitt, og drikker ikke øl med barn tilstede, så her bælmes det cola.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 09:08   #158
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har både vin og øl/ akevitt til pinnekjøtt. Mange i vår familie, inkludert meg, liker ikke øl. Jeg har kjøpt en italiensk vin som heter Misteri til pinnekjøttet. Tror den skal funke bra.

Hva drikker dere som ikke drikker vin til god middag? Brus? Jeg liker brus altså, men jeg synes ikke det passer sammen med mat.

Åh, jo.
Roma Bryggeri (østlandet) hadde en gang noe som het God Jul, og den smakte fortreffelig til ribbe: Mørk og julete i smaken, med et hint av ingefær.
Vi hadde aldri alkohol til julemiddagene hjemme, det er en tradisjon som har hørt mannens familie til.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 09:14   #159
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Jeg drikkernok ikke alkohol på julaften,mensvigerfar skal få øl ja.
Akevitt får de ikke. Det gidder jeg rett og slett ikke å bruke masse penger på.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 10:10   #160
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol til maten på julaften

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har både vin og øl/ akevitt til pinnekjøtt. Mange i vår familie, inkludert meg, liker ikke øl. Jeg har kjøpt en italiensk vin som heter Misteri til pinnekjøttet. Tror den skal funke bra.

Hva drikker dere som ikke drikker vin til god middag? Brus? Jeg liker brus altså, men jeg synes ikke det passer sammen med mat.

På julaften drikker jeg vann og julebrus til maten. Jeg syns forøvrig brus passer helt fint til mat, men jeg syns ikke alkohol passer så godt til mat, så vi er nok forskjellige

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no