Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-09, 22:03   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Eldste skal ha besøksgruppe (familiegruppe/nettverksgruppe osv) i morgen.
Det kommer da 3 jenter og 2 gutter fra klassen hennes. Siden de kommer kl 17 tenkte vi at de kunne spise her. Så vi skal lage "mini-pizza".
Jeg skal lage deig og kjevle ut emner til dem, så skal de få ha det fyllet de ønsker på selv før vi steker de.
Dette har vi kommet på i fellesskap, jeg og eldste:
tomatsaus
kjøttdeig
pølse (type middagspølse i skiver, og kanskje litt pepperoni vi har)
skinke (picnicskinke e.l.)
ananas
mais
paprika
ost
(ketchup...)

Noe annet som "må" være med? Jenta mi spiser det meste, men det er ikke sikkert de andre gjør. Vil gjerne at alle finner noe til "sin" pizza som de liker, uten å gjøre altfor mye ut av det. (det blir vel 8 barn, da med mine to yngste) Sopp og løk har ofte vi, men det er kanskje ikke så viktig.

Hva er dine barns favorittfyll?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:06   #2
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Bacon?

Og krydder i tomatsausen.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:07   #3
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Mine barn er kresne på hva de vil ha på, så det du allerede har, ville holdt i massevis her.
Tror egentlig det er lurt å ikke ha for mye heller - ellers risikerer du vel bare overfylte pizzaer som er vanskelig å få i seg.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:09   #4
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Mine hadde vært storfornøyde med skinke og ost.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:09   #5
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Jeg tror det holder i massevis. Snuppa mi hadde nok tatt litt av alt.

  Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:10   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Mine spiser bare med ketchup, ost og til nød kjøttdeig eller pepperoni.
Så for meg ser det ut til at du har fått med deg det meste.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:15   #7
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Vi pleier å forsteke bunnene når vi lager minipizza. Da blir det mye greiere for hver enkelt å lage sin egen pizza og det blir mindre stress. Får du bunner til overs er det bare å fryse ned til en annen gang. Det går også fint å lage pizza av pitabrød. Når vi lager minipizza er en av mine favoritter å smøre baconost på bunnen, toppe med skinke, purre, sopp og ost

Kanskje ikke helt hva du spurte etter da. Syns forøvrig at du hadde masse god pizza fyll der, som de fleste barn liker. Det kommer nok til å bli stor stas. Kos dere!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:18   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

takk, takk! Da tror jeg vi går for det.
Setter nok ikke frem store mengder. Er nok sant at det er dumt med overfylte pizza.
Krydrer sausen litt, og lar oregano og pizzakrydder eller lignende stå fremme. Det er nesten greit pappaen er hos broren sin, hadde sikkert blitt litt vel mye krydret om han skulle lage... (men skulle gjerne hatt han her ellers, for da vi planla dagen skulle han egentlig være hjemme)

Håper alle kommer, og at foreldrene har tid å være litt (pleier å komme 1/2 time før ungene hentes, så vi får snakket litt sammen mens ungene leker videre). To av jentene er nokså nye i klassen, så det blir fint å treffe de og foreldrene på et annet sted enn juletrefest med rundt 50 familier....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:21   #9
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Vi pleier å forsteke bunnene når vi lager minipizza. Da blir det mye greiere for hver enkelt å lage sin egen pizza og det blir mindre stress. Får du bunner til overs er det bare å fryse ned til en annen gang. Det går også fint å lage pizza av pitabrød. Når vi lager minipizza er en av mine favoritter å smøre baconost på bunnen, toppe med skinke, purre, sopp og ost

Kanskje ikke helt hva du spurte etter da. Syns forøvrig at du hadde masse god pizza fyll der, som de fleste barn liker. Det kommer nok til å bli stor stas. Kos dere!

tenkte på om jeg kanskje skulle forsteke de ja... Hvor lenge steker du de ca? Sikkert litt mindre søl og, eller?
Jeg har fri på dagen i morgen, så jeg har god tid å ordne, evt steke.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:29   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.035
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Ungene mine elsker bacon, men er egentlig fornøyd med bare vanlig skinke og ost.

Jeg pleier å ha finhakket løk i pizzasausen, så slipper man å ha det på pizzaen som fyll. Det setter jo god smak.

Lite tips: våre minipizzaer er bare helt vanlige pitabrød med fyll på. Da sparer du mye arbeid med deigen og kjevling til 8 personer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:29   #11
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: diverse pizza-fyll, hva har jeg glemt?

Når jeg forsteker bunn, så steker jeg til de såvidt får noen lysebrune flekker.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no