Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tips om noe skikkelig kanongodt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-14, 23:26   #1
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips om noe skikkelig kanongodt

Jeg skal på fest med kolleger og det er sånn at man skal ta med seg en rett. Jeg skal ta med en rett som skal passe inn, type salat, pai, spekemat type ting. Kalde til lunkne retter.

Er det noen som har noe tips til noe som er sånn skikkelig skikkelig kanongodt? Har nokså god tid de siste dagene før så det er tid til å marinere og årne i stand. Jeg er god til å lage mat så det kan godt være litt fancy. Så lenge det er skitgodt så spiller pris og tid ingen rolle egentlig. Jeg har tenkt på dadler i bacon, broccoli madness-salat, sjokoladefondant, soppterte etc.

Tips? Må ikke være gjennomtestede oppskrifter, bare idé til hva som kan være skikkelig yum. Sånn "gud, så godt".

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 23:41   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.392
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Sist jeg var i sånn type fest imponerte han egne med en type salat som hadde både vanlig salat, endel avocado og bacon og sånn spansk pølse (hjelpes, det står helt stille!!) Det var (for meg) helt ville ting å blande sammen, men ble utrolig godt, og passet intim alt annet på bordet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 00:14   #3
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.417
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Syltet lakseskiver. Jeg aner ikke hvor lang tid det tar eller hvordan det lages, men det er det eneste jeg husker av mat fra eldste sin navnefest fordi det var så sinnsvakt godt. Det fordrer at man liker syrlig mat.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 00:34   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

LaBangas avacadosalat.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 06:37   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.207
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Amerikansk kyllingsalat. Kok villris, smak til Hellmanns majones med salt, pepper og litt sitronsaft, bland i risen, skiver av vannkastanje og kylling (kyllingbryst er best). Legg opp på fat, gjerne på hjertesalatblader. Legg på noen pene kyllingbiter og røde druer, strø over cashewnøtter.

Denne forsvinner alltid fort.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 07:16   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Er det sankthansfest? Kan det passe med en svensk skalldyrkake a la midtsommernatt? Den synes jeg ser digg ut, og planlegger å lage selv.

http://www.godt.no/#!/oppskrift/164/...t-skalldyrkake

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 08:15   #7
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Nå som den pakistanske mangoen er her, blir laksecevichsalaten enda bedre enn til vanlig! Jeg pleier å lage den omtrent sånn. Hadde den med på koldtbord i helgen, og folk gikk helt av skaftet.

Noen ganger spiser vi den i wraps smurt med mangochutney. Det blir vanskelig på koldtbord, men om du skjærer alt veldig smått, og smører noen små toastaktige skiver blir det jo veldig lekkert.

Dadler i bacon er jo alltid en vinner. Eller hva med pralinbacon med pekannøtter? Disse er akkurat så gode som bloggposten beskriver. Litt styr å lage, men vel verdt det!

Sitat:

Next time I need me some nibbles I’m serving praline bacon but seriously, and this is a warning – do not make these when you’re in the house by yourself because once you’ve had a bite, they own you. All self-control is gone and when they are finished, there will be nothing left in that house apart from you and your guilt.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 08:50   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.838
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Små sveitsiske ostepaier, chäschuechli, som serveres lunka/varme er fantastisk godt for dem som liker ost. Jeg har oppskrift hjemme om du er interessert. De kan lages i muffinsformer, så de er veldig greie å ta med.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 09:01   #9
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Kjempeenkelt og godt.
Bre en pakke philadelphia ost på et fat, smør det tynt utover. Hakk halvannen rødløk og tre tomater og strø over, hell litt sweet chilli saus over. Dryss masse fersk koriander over. Ferdig! Spises med små kjeks som man bruker som skje for å forsyne seg av ostekosen.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 09:03   #10
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Rand: Nå tar jeg oppskriften på husk, men:
Du piller en anseelig mengde reker.
Kutter opp en liten løk. Kutter opp en god kvast dill.
Et glass med rogn.
Kok opp noen plater gelatin, bland i en boks creme fraiche.
Lurer på om det skal være litt sitron også. Og majones.. Kan dobbeltsjekke med min mor om du vil lage denne
Bland alt, og ha i rekene til slutt. Pynt med litt dill.
La det stå noen timer, helst neste dag. Server med noen små kjeks.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 09:03   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Noe annet veldig godt jeg har fått servert var brandymarinert hjortekjøtt om jeg ikke husker helt feil.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 09:09   #12
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Dette er nydelig:

https://www.coop.se/Recept--mat/Rece...tekt-halloumi/

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 09:16   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Dadler i bacon er jo alltid en vinner. Eller hva med pralinbacon med pekannøtter? Disse er akkurat så gode som bloggposten beskriver. Litt styr å lage, men vel verdt det!

Åh! Det minnet meg om de fantastiske bacon-karamelliserte pekannøttene Benmurphy fikk oppskrift til fra en amerikansk bekjent for noen år siden. Samme ingredienser, altså, men "omvendt" - hele nøtter og småhakket bacon i stedet for omvendt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 09:19   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Hos HV fikk vi en brokkolisalat som jeg har TIGGET om oppskriften på, uten å få den. Jeg liker ikke en gang brokkoli, men det var dødsgodt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 10:23   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Jeg tenkte også på den brokkolisalaten nå faktisk.

Og jeg skal på skoleavslutning i dag, så om den kommer, så kan jeg kanskje lage brokkolisalat.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 12:01   #16
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg tenkte også på den brokkolisalaten nå faktisk.

Og jeg skal på skoleavslutning i dag, så om den kommer, så kan jeg kanskje lage brokkolisalat.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hos HV fikk vi en brokkolisalat som jeg har TIGGET om oppskriften på, uten å få den. Jeg liker ikke en gang brokkoli, men det var dødsgodt!

Bare google souplantation broccoli madness salad, så finner du den. Den er kanon men jeg har hatt den med to år på rad, så kanskje artig med noe nytt,

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 12:03   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Takk for tips!

@Nenne: det hørtes veldig digg ut med osteterter, om jeg kunne få oppskrift hadde jeg blitt veldig takknemlig. Hadde passet med terter og en av salattipsene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 12:08   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Eplepai med ekte vaniljekrem og is til.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 12:24   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.838
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Takk for tips!

@Nenne: det hørtes veldig digg ut med osteterter, om jeg kunne få oppskrift hadde jeg blitt veldig takknemlig. Hadde passet med terter og en av salattipsene.

Da får du den om noen timer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 12:39   #20
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om noe skikkelig kanongodt

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da får du den om noen timer.

Tusen takk!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no