Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 10:49   #101
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Det meste går bort i vaskemaskinen. Vasker på 60 grader. De klærne som ikke tåler det vil jeg ikke ha likevel Ellers bruker jeg Nylonvask. Det funker på det meste. Fruktjus flekker pleier jeg å helle kokende vann på.
Zalo og domestos tar også bort det meste.
Og skulle det være noen flekker her og der, så kan man samle klærne opp og gi dem ny farge :løsningsorientert:

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 11:27   #102
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Jeg vasker klærne i vaskemaskin med vaskepulver. Ser jeg store flekker på pentøyet, tar jeg på flekkfjerner. Men flekkfjerningsprosedyrer er ikke en del av min daglige vaskerutine.


Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Han spiser ikke frokost hjemme, altså?

Det er vel ikke alle som spiser frokost hjemme? Alle mine spiser i barnehage/SFO.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 19:06   #103
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Jeg føler for å presisere at vi slett ikke går rundt i storflekkete tøy hver eneste dag, altså.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 22:40   #104
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Hvis du vasker de med en annen såpe etter at de har ligget i bløt da, kanskje det fungerer?

Nope. Det tar 2-3 vask før man blir helt kløfri etter at klærne har vært borti OMO. Grusomt produkt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 22:48   #105
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Vasker barnas tøy sammen med vårt tøy. Det meste går på 40 grader. Jeg gjør litt innsats på å få av flekker på endel klær, men noen klær har jeg gitt opp. Gallesåpe og biotex spray på flekkene gjør stort sett sitt, en sjelden gang legger jeg ting i bløt. Jeg har ikke bøtter på vaskerommet, det er bare å be om søl over hele gulvet da dette rommet også brukes til endel annet. Men maskina vår kan da ha klærne til bløtlegging et par-fem timer om det trengs.

Nå som de har begynt på skolen er det litt økt innsats for å få av flekker da de slev har begynt å bry seg om hvordan de ser ut, og de søler ikke like mye.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 22:50   #106
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Nope. Det tar 2-3 vask før man blir helt kløfri etter at klærne har vært borti OMO. Grusomt produkt.

Så kjedelig da. Bruker du Nøytral? Prøv å legge tøyet i bløt i det et par dager og se om det tar flekkene.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 11:30   #107
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Vi får også ofte flekker på klærne, men er det flekker jeg er veldig redd for at ikke skal gå bort, tar jeg bare zalo på flekken og legger den i kurven til den skal vaskes. Zalo en gullverdt!! Den tar alt, husker engang vi fant en gammel kjole som hadde en stor gulpeflekk etter flere år da vi ryddet boden. Jeg tok på zalo og lot den ligge i to dager og flekken var borte da den var ferdig vasket

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 01:19   #108
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det er vel ikke alle som spiser frokost hjemme?

Neida, jeg vet det. Kommentaren kom fordi hvis min sønn spiser frokost hjemme ville det vært et under om han kom flekkfri til barnehagen. For den saks skyld ville det vært merkverdig nok om han kom seg ren fra badet og ut til bilen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:22   #109
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Småbarnsforeldre: Hvordan vasker dere barneklærne?

Det er en grunn til at Zalo tar alt av flekker og aldri kommer til å bli miljømerket. Gallesåpe er naturlig og tar alt av flekker det også + at det er billigere

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no