Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er advent byttet mot tidlig jul?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-23, 11:25   #81
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Man må også ta høyde for ulykkelige folk som pynter tidlig til jul i et håp om at julepynt skal tilføre lykke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 11:42   #82
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.825
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Fe som pynter 1. desember venter like lenge som de som pynter 23. desember på å få pynte

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 12:12   #83
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Fe som pynter 1. desember venter like lenge som de som pynter 23. desember på å få pynte

De rydder gjerne vekk julepynten lenge før jula er over også, da da er det ferdig med den. Vi som pynter rett før jul har den gjerne oppe til over nyttår også, men få av oss har den kanskje helt like lenge som de som pynter 1.12, men ja, de er jo sånn løselig et år mellom hver gang man pynter uansett når man pynter

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 17:23   #84
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.140
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Lilla advent er ikke borte hos meg. Men jeg har bare lilla lys og kanskje en lilla duk eller noe. Så har jeg adventsstjerner og sju-armet stake. Lys rundt inngangspartiet ute.

Julepynten kommer opp 22-23.desember.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 22:02   #85
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Vi pynter gradvis fra 1. desember og har gjort det noen år. Mitt yngste barn blir intenst lykkelig av det, og det blir hyggelig for oss andre også. Med to barn som har strevd med hvert sitt i flere år, er det siste jeg gidder å tviholde på prinsipper om når en skal pynte, så vi pynter akkurat når det passer oss, og har også gjerne pynten fremme til litt over nyttår. Det koser vi oss med alle mann. Noe hvitt, noe rødt og gjerne også noe lilla, i skjønn forening. Er så koselig atte!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-23, 22:24   #86
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg foretrekker advent/julepynt i desember og ikke januar.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 04:46   #87
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.851
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg har ikke så adventsaktige tradisjoner annet enn adventsstake, men jeg har begynt tidligere og tidligere med julepyntingen. I år begynte jeg kjempetidlig på hytta, det gjør at jeg klarer å vente til ihvertfall første desember hjemme. Jeg er generelt veldig dårlig til å vente tålmodig til tiden er inne, så trenden med tidligere pynting passer meg utmerket. Jeg elsker å pynte og har alltid litt nye ideer til pynt, i år har jeg for eksempel fått dilla på kranser så derfor blir det hjemmelagde kranser både her og der.
Rett over nyttår må det meste av julepynten ryke, det som er bare grønt og lys får være lenger.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 07:18   #88
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Vi har alltid hatt adventstradisjoner. Da ungene var små hadde vi kakao, julekaker og diverse godteri ifm lystenning på de fire søndagene, og så på julefilm. Nå bor jeg alene, men inviterer fremdeles til lystenning og noko attåt på adventssøndagene. Pynter kun med stake pluss litt vinterpynt i vinduet i adventstida, og supplerer med julepynt etter ca 20.12. Blir fort lei lulepynten, så den ryker ut før nyttår.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 21:19   #89
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.140
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man må også ta høyde for ulykkelige folk som pynter tidlig til jul i et håp om at julepynt skal tilføre lykke.

Det fins også noen som blir ulykkelige av å fylle huset med julepynt og nisser før 23.desember.

Folk får pynte når de vil for meg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 21:37   #90
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg pynter definitivt til advent, eller kall pynten min det du vil: Lys ute og inne, hvite kubbelys, kronelys og telys, lysholdere i glass, små, grønne juletrær i papir, et litt større papirjuletre med lys i, stor, beige stjerne som jeg har laget selv, nyinnkjøpt Herrnhuter-stjerne fra tysk julemarked, litt granbar, store kongler og diverse nøtter på fat og i skåler. Selve staken har fire hvite lys og også kongler, nøtter og små, grønne papirtrær.

Det er sånn pynt jeg liker. Dette er forøvrig også julepynten min, men da suppleres det med andre ting. Jeg rydder ikke bort noe av dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 21:46   #91
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.005
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg pynter med lilla lys, duker, blomster og annen dekor. Har alltid gjort det. Og ja, det blir vanskeligere og vanskeligere å finne i butikkene.

Samme her. I dag har jeg sydd meg nye adventsduker, for lilla stoff får jeg fortsatt tak i. Jeg leter tulling etter et par lilla telysholdere, men det er visst ikke å oppdrive.

Jeg tar ikke fram noe som helst rød pynt før 22. desember. Er likevel lei før nyttårsaften.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 21:50   #92
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.005
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Forøvrig handler det lilla bare om å markere at det ikke er helt hverdag, men fortsatt ikke jul heller. Har det med fra barndommen, men har ikke noe forhold til fargen i seg sjøl. Hadde jeg vært vant til oransje, eller mintgrønt, hadde det vært fargen jeg brukte.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 23:26   #93
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg har ikke vokst opp med lilla. Har en mor som hater lilla generelt, og det er sikkert genetisk, for jrg har aldri i mitt liv eid en lilla gjenstand.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 09:35   #94
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.005
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg har heller ikke noe som helst lilla utenom adventsdukene (og de to telysholderne som jeg ønsker meg ). Har ingen sterke følelser om fargen i seg sjøl, men jeg hadde aldri brukt det på noe anna tidspunkt. Men det er som sagt advent for meg, og jeg liker at det skiller seg ut fra fargene jeg omgir meg med i hverdagen like mye som rødt i jula og gult i påska.

Julerødt og påskegult er for øvrig også farger som jeg ikke bruker på noen andre tidspunkt i året, verken i klær eller anna.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 11:08   #95
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.140
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Det er jo stort sett kubblysene som er lilla, og kanskje en duk. Jeg har forøvrig heklet meg en duk som er både påskegul og lilla.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 10:15   #96
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har ikke vokst opp med lilla. Har en mor som hater lilla generelt, og det er sikkert genetisk, for jrg har aldri i mitt liv eid en lilla gjenstand.

Eller så er du kraftig sosialisert.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 10:22   #97
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Eller så er du kraftig sosialisert.

Det er mulig Men jeg har faktisk et slags merkelig dårlig forhold til fargen lilla, og det er ingen andre farger jeg har den følelsen for. Jeg har ingenting imot at andre går i lilla klær eller har lilla interiør, men selv klarer jeg ikke å omgi meg med noen former for lilla. Hvis fargen er veldig mørk og bikker mot indigo, kan jeg fascineres litt over fargen, men ellers ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 11:18   #98
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.517
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg har det på samme måte med lys pastellblå, så jeg skjønner hva du mener Hyacinth, selv om jeg ikke har problemer med lilla (dvs mørk lilla, ikke lys, syrinlilla, der har jeg det likt som med lys blå). Enkelte farger får man bare ikke til.

Nå har jeg lagt på den duken som går i lilla, rust og rav, og det ble veldig adventsaktig av det. Har vanligvis ikke duk på det bordet, fordi jeg liker godt bordet i seg selv, det er stort sett bare i jula. Så at bordet har duk i seg selv gir litt julestemning. Men den duken som ligger der nå byttes ut med skikkelig juleduk når jula kommer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 11:23   #99
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.878
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg har aldri hatt noe lilla, og er heller ikke vokst opp med å bruke lilla. Jeg kjøpte meg et par sånne "svibel"-vaser i går, de tenkte jeg skulle pynte med lilla ett eller annet i dag. Får se hva de har å Plantasjen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 11:55   #100
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg var veldig fornøyd i går da jeg greide å finne både lilla telysestaker og en skål. Magnor Glassverk har en rosa sløyfe-serie som i det minste var litt lillaaktig. Valgte denne skåla, og de hadde også telysholdere. Ruglete lysestaker kjøpte jeg på en liten, lokal butikk.

https://www.tilbords.no/borddekking/...gaAjHpEALw_wcB

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no