Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fisk i folie med poteter og spinat

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-06, 17:17   #1
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Fisk i folie med poteter og spinat

Jeg fikk kokebok i julegave, og prøvde nettopp en av rettene. Jeg ble så begeistret over hvor lett og raskt det var å lage denne, så jeg bare må dele den med dere

Oppskriften er for 4 personer.

12 små poteter i skiver
200g fersk spinat
800 g hvit fiskefilet
salt + pepper
100g smør
4 lime-skiver

Riv av 4 ark aluminiumsfolie.
Fordel potetskiver, spinat, fisk, salt, pepper, smør og limeskiver i hvert av de 4 arkene.
Brett arkene godt sammen og stek pakkene i ovn ved 200grader i ca 20-30 minutter.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 12:51   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Det hørtes godt ut, tror jammen jeg skal prøve den imorgen. Godt etter alle kjøttmiddagene i jula.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 13:19   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Denne skal jeg også prøve ja. Har nylig oppdaget hvor utrolig lett og godt det er med fisk og grønnsaker i folie. Middagen lager seg selv

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 18:55   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Spist mye fisk i folie jeg og.. en veldig god variant er laks i chillisaus.
Man smører fileten inn med chillisaus og krydrer med salt, pepper og har i litt hvitløk og legger spinat over, slenger en smørdæsj oppå til slutt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 18:01   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Vi lagde dette idag, og det var kjempegodt. Hele familien likte det. Til minstemann som ikke liker så godt poteter, tok jeg noen gulrotskiver istedet.
Brukte frossen spinat siden den ferske de hadde i butikken ikke var så fin.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 18:04   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.932
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Jeg lager ofte mat i folie, særlig fisk og da gjerne laks. Kjempelettvint. Men blir potetene møre etter bare 20-30 minutter altså? Jeg synes både poteter og gulrøtter trenger en evighet når jeg lager fisk i folie.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 18:08   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Jeg skar potetene i ganske tynne skiver, og de var ferdige på 30 minutter. Gulrøttene også. Jeg har også laget endel foliemat, både på grill og i ovn, men hadde liksom glemt det litt. Så det var fint med en påminnelse. Lime var også veldig godt til fisken.

En veldig grei måte å lage mat på når oppvaskmaskinen venter på reparatør, også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 18:10   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.932
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

En veldig grei måte å lage mat på når oppvaskmaskinen venter på reparatør, også.


Ja, jeg er helt enig. Jeg ble helfrelst da Jamie viste dette med foliemat på tv for noen år siden. SÅ lite oppvask!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 21:46   #9
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Så gøy å høre at dere likte den maten. Jeg har aldri laget folie-mat før, og ble døds-imponert over hvor lettvint dette var. Jeg er stygt redd for at guttungen kommer til å bli lei denne retten etterhvert, he-he.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 03:43   #10
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Jeg bruker å legge ørret- filet i folie, med litt krydder og sitron. Blir helt kjempegodt, til gode poteter og en salat. Veldig lettvint

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 09:16   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Så gøy å høre at dere likte den maten. Jeg har aldri laget folie-mat før, og ble døds-imponert over hvor lettvint dette var. Jeg er stygt redd for at guttungen kommer til å bli lei denne retten etterhvert, he-he.

Det er veldig lett å variere med andre typer fisk, andre typer grønnsaker og f.eks. kyllingfilet. En skvett hvitvin pleier også å være veldig godt i foliepakker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 17:01   #12
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det er veldig lett å variere med andre typer fisk, andre typer grønnsaker og f.eks. kyllingfilet. En skvett hvitvin pleier også å være veldig godt i foliepakker.

Tusen takk for tipsene! Jeg skal heretter bli en folie-kokke

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 17:22   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

:noterer:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:05   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Hadde tenkt å teste ut denne i går, men det blei en litt annen variant siden jeg aldri hadde tid til å kutte opp poteter fra vi kom hjem til fisken måtte i ovnen, og bare fikk tak i frosne spinatputer. La laksefilet i folien porsjonspakket og krydret med salt og pepper, la oppi en klatt smør og la ei limeskive på toppen. Den limen satte kjempegod smak på fisken. Ved siden av hadde vi ris, parisienne saus og frossen spinat bare varmet jeg i kjelen med litt fløte, salt og pepper. Jeg synes det ble kjempegodt, men ungene er dessverre ikke like glad i fisk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 20:37   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Vår "standard" er torsk og tomater er i folie, veldig lik oppskrift egentlig. Bruker frossen gourmettorsk.

Bra med inspirasjon til variasjoner - dette blir mandagsmiddag!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 20:39   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Her har vi hatt tre folie-middager etter at du la ut denne. To med fisk, og idag med kylling.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 20:51   #17
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

...mens andre som er i ammetåka, ikke kunne komme på hva i all verden hun skulle ha spinat til, og derfor lot være å kjøpe det. Vel vel, det kommer nye handleturer, nye muligheter.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 22:25   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Her har vi hatt tre folie-middager etter at du la ut denne. To med fisk, og idag med kylling.

Kan kyllingen steke like lenge og på samme temperatur?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 22:27   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kan kyllingen steke like lenge og på samme temperatur?

Jeg delte hver filet i to så de ble litt tynnere, brunet dem litt i pannen og så var de i ovnen i 30 min, 200 grader. Da var de saftige og likevel gjennomstekt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 12:52   #20
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fisk i folie med poteter og spinat

Dette skal vi lage idag. Jeg gleder meg!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no