Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som har vært natteravner her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-06, 00:09   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har vært natteravner her?

Jeg lurer på å melde meg som natteravn og se litt hva ungdom i dag bedriver tiden med. Er det noen her som har vært det?

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 00:17   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært natteravn, initiert av skolen til mannens barn. (puh).

Synes absolutt det er verdt det, men det er en utfordring å være natteravn i miljøet til egne barn. Iblant er man nødt til å ta upopulære avgjørelser (les: ringe politiet og "sladre" på hendelser), og man kan oppleve at dette gjør det problematisk for egne ungdommer. Ikke at det skal hindre noen i å være natteravner, for fordelene er mye større enn denne utfordringen.

Jeg har gjentatte ganger fulgt overstadig beruset ungdom hjem, og fått en takk neste gang man sees - nettopp fordi man grep inn i en situasjon som var vanskelig.

Jeg vil absolutt anbefale å være natteravn, men finn deg en hyggelig natteravngjeng som du er på nett med. Allier deg alltid med en ekstra, det vil alltid meldes avbud til en gatetrasking en kald vinternatt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 00:19   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar. Mine egne barn er ikke store nok til å ferdes slik alene, men jeg er oppriktig interessert i å følge med hva som skjer. Jeg husker så veldig godt min egen ungdomstid og alt man tenkte på. Håpet liksom jeg kanskje kunne bidratt litt. :vurderer:

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 00:21   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Har ikke vært det, men kommer absolutt til å gå når det blir aktuelt. Synes det er et utrolig bra tiltak.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 00:24   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vurdert det en god stund. Det blir vel ikke veldig aktuelt i den nærmeste tiden, men til våren vurderer jeg sterkt å prøve meg.

(Egentlig en lang og tung måte å si "abonnerer" på.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 10:43   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg lurer på å melde meg som natteravn og se litt hva ungdom i dag bedriver tiden med. Er det noen her som har vært det?

Jeg har ikke vært det og kommer ikke til å bli det i nærmeste fremtid. For meg er det "riktig" å legge slike aktiviteter slik at de passer til mitt liv. Jeg har ikke annen erfaring med ungdom enn at jeg har vært ung selv og det er leeeeenge siden. For meg vil det være mer riktig å være natteravn når mine barn er i den alderen at de trenger det.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 10:50   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg er bare så dødelig nysgjerrig på hva som rører seg i hodene deres.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 10:52   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En venninne og jeg har snakket om det. Hun var med tidligere, men har falt litt av i det siste.

Jeg vet ikke, jeg har egentlig nok å gjøre - men jeg ser jo helt klart viktigheten av det. Natteravnene har hatt veldig mye å si for at det er blitt så bra som det er her hvor jeg bor.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 10:57   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

jeg er bare så dødelig nysgjerrig på hva som rører seg i hodene deres.

Ja, du kommer sikkert til å bli en fantasktis natteravn!

Jeg derimot er redd for at jeg kom til å oppføre meg som jeg var i zoologisk hage! Neida, poenget mitt er bare at jeg ikke har noen erfaring med ungdom og for både min og ungdommens skyld er det greit at jeg utsetter slike ting til jeg har litt mer peiling.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:03   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er natteravn.
Her jeg bor går vi natteravn 1 kveld pr 8 uke, og jeg synes det er veldig interessant. Føler jeg vet hva ungdommen på stedet er opptatt av, hvor de oppholder seg og hvem som henger hvor.
Vår eldste sønn går siste året på barneskolen, han begynner å nærme seg discotid og private fester. Jeg er derfor glad for at jeg har gått natteravn (har vært med siden 2000), slik at jeg vet litt om ungdomskulturen på stedet.
I tillegg føler jeg at jeg gjør noe samfunsnyttig, og der er i og for seg en ganske så OK følelse...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 13:16   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe,

jeg trodde først du mente "natteravner" som i betydning av "like å lese bøker og surfe på nett til langt på natt". Forberedte meg på et klageskriv der jeg lengtet tilbake til tida som b-menneske .

Nei, jeg har ikke vært natteravn. Mulig jeg hadde vurdert det når mine egne unger kom i den aktuelle alderen.

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 20:36   #12
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var natteravn i lokalmiljøet før jeg fikk egne barn. Det var før stedatteren min begynte å henge ute om kveldene, så det var veldig greit å se hva slags tilstander det var der ute.
Mye deprimerende, synes jeg.

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 20:55   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, du kommer sikkert til å bli en fantasktis natteravn!

Jeg derimot er redd for at jeg kom til å oppføre meg som jeg var i zoologisk hage! Neida, poenget mitt er bare at jeg ikke har noen erfaring med ungdom og for både min og ungdommens skyld er det greit at jeg utsetter slike ting til jeg har litt mer peiling.

Du får jo aldri peiling om du ikke er der da. Himmel så mange uvitende, godtroende foreldre som sitter hjemme og venter på ungene sine. Jeg skal iallefall gå om 10 år. Grunnen til at jeg vil nå, er nysgjerrigheten min.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 15:09   #14
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

En annen måte er å bli lærer i videregående.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no