Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Ein SUP er ein Sup! Eller?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-21, 20:48   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ein SUP er ein Sup! Eller?

Vurderer SUP. Men det er mange ute på markedet, og stor skilnad i pris. Kva bør me tenke på?

Og våtdrakt? Er det noko som er anbefalt eller avbefalt?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 21:19   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Aner ikke. Jeg har Pathfinder kjøpt på Bondekompaniet. Prøvde det for første gang i dag, og bortsett fra at lufttrykkmåleren på pumpen ikke virker har jeg ikke noe å utsette på det foreløpig.
Våtdrakt kjøpte jeg hos Obs for 699, men Europris sine er litt billigere, og helt ok har jeg hørt.
https://bondekompaniet.no/paddle-boa...tt-98016189769

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 01-06-21 kl 21:31.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 21:21   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Det er forøvrig utrolig gøy! Jeg padlet omkring i nærmere to timer i solen i dag. Neste gang skal jeg ta med mat og ta meg en piknik ute på vannet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 21:26   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Jeg har skjønt det sånn at Aqua marina er et godt valg, ikke for dyrt, men ikke billig ræl. Hvis du velger noe annet, sjekk at det kan pumpes opp til minst 1 bar, og at det er 15 cm tykt. Sjekk anbefalt vekt hvis det skal brukes av voksne, det er mye vanskeligere med for lite brett.

Jeg har et Explorer brett fra Holmen marine, veldig fornøyd men tror det er noe Kina-greier. Det var det eneste som ikke var utsolgt i fjor.

Jeg har våtdrakt fra europris, men syns det blir klamt så bruker den ikke. Har med tørre klær i stedet, anbefaler vanntett bag.


Sist redigert av Neket : 01-06-21 kl 23:55.
Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 21:43   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Takk Neket, det hadde vært gøy å ha en, men man må tenke på oppbevaring.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 21:58   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Takk Neket, det hadde vært gøy å ha en, men man må tenke på oppbevaring.

De oppblåsbare får plass i en bag. Tar ikke så stor plass. Jeg gidder ikke pumpe opp min hver gang, så den står langs husveggen eller i garasjen, men hvis man ikke har plass/er avhengig av kollektiv-transport kan man fint pakke den sammen hver gang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 22:05   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Vi har to oppblåsbare. Stor suksess.

MEN IKKE KJØP FRA COOLSNOW! Ren svindel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 22:09   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Europris sine våtdrakter er greie.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 22:28   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Vi har 3 brett.
Ett lite grønt Aqua Marina 9’’. Dette er mest for barn, men egentlig er ganske dårlig brett. Det blå og det oransje er greie brett, stødige og greie brett. (Vi har lånt på Bua noen ganger)
Vi har et NKX Flash brett på 11,6’’. Det er helt supert. Lett, stødig og mulig å få litt fart.
Vi har også et Boga brett på 12,6’’ kjøpt brukt. Dette er av en helt annen kvalitet, tåler mer og er super stødig. Men det et dyrt og ganske tungt. Lett i vannet, men tungt å bære på land.
Alle oppblåsbare.
NKX brettet er kjøpt på kitenorge.no, og kan absolutt anbefales.
Tenk litt over bruken;
Moro i vann, padle lengre turer, fart/trening, stille vann eller litt bølger.
Jeg anbefaler egentlig ikke Biltema/jula/europris brettene til voksne som vil ha dette som en aktivitet. Til barn eller bare for litt vannlek eller padle en sjelden gang, helt ok.

Vi har kjøpt våtdrakter på europris. Syns de er helt greie.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 22:28   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Europris sine våtdrakter er greie.

Hvilken modell da, og hvor tykk bør den være for suplek?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 22:30   #11
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hvilken modell da, og hvor tykk bør den være for suplek?

Europris har bare en modell mener jeg. Har ikke sjekket i år, men var sånn i fjor.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 23:13   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Jeg kjøpte Aqua Marina Vapor SUP. 6 cm tykt, 330 langt, under 10 kg. Karbon åre mener jeg. Alt tilleggsutstyr og brettet i en bag med ryggseler.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 23:22   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Vi har et blått fra Aqua Marina. Veldig fornøyd med det. Jeg har våtdrakt fra 2XU. Men jeg vil ikke si man trenger våtdrakt til SUP, jeg har sjelden brukt dem sammen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 23:34   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har et blått fra Aqua Marina. Veldig fornøyd med det. Jeg har våtdrakt fra 2XU. Men jeg vil ikke si man trenger våtdrakt til SUP, jeg har sjelden brukt dem sammen.

Vårt element er turkist brevatn.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 23:38   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Vårt element er turkist brevatn.

Men du er oppå brettet! Jeg har aldri ramlet av, det var overraskende stødig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 23:39   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men du er oppå brettet! Jeg har aldri ramlet av, det var overraskende stødig.


Poeng!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 23:56   #17
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Vi har et kombi brett fra aqua marina, det padler fint, men fungerer ikke så bra med seil oppå pga manglende retningsstabilitet, så noe mer opp mot vinden enn slør er tilnærmet umulig. Skal du bruke på sjø med bølger trenger du et bredt brett.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-21, 23:58   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Europris har bare en modell mener jeg. Har ikke sjekket i år, men var sånn i fjor.

Ja, tror det. 12-åringen er på sin andre. 16-åringen sin passer enda. Alle vi kjenner (bor på Sørlandet) har fra Europris. Obs har også til ok pris.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 00:03   #19
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Vi har også våtdrakt fra europris, men de våtdraktene vi hadde fra o'neill var mye bedre å bruke og lettere å få av og på. Men prisen til europris er uslåelig da.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 13:40   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ein SUP er ein Sup! Eller?

Kan melde om at bauhaus har tilbud på Aqua Marina.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no