Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Babyteppe: Oppskrift og farger

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-21, 11:57   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Babyteppe: Oppskrift og farger

Jeg skal strikke teppe til en god kollega som venter barn i januar. De vet enda ikke noe om kjønn (naturlig nok), og siden det er første barnet, har jeg lyst til å lage noe nøytralt som kan gjenbrukes.

Nå er det leenge siden sist jeg strikket babytepper, så kanskje noen som er litt mer oppdaterte kan komme med forslag til oppskrifter og farger som passer til en januar-baby? Jeg har ok strikke-skills, men super-innvikla mønster på pinne 2 frister ikke aller mest....

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 12:07   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babyteppe: Oppskrift og farger

Jeg pleier strikke nøstebarnteppe jeg, det er ikke innviklet i det hele tatt, det mest avanserte er å huske at etter midten er det tre rett, et kast TRE sammen, for et kast, to sammen blir ikke faktisk felling... jeg strikket et i ammetåka som har 20 pinner med det, det har litt rar form...

Strikker det på skrå, altså, med hullkant. Ikke avanset og lekkert, men lunt og godt. Mine unger bruker sine i bilen enda. om vinteren

Farger spørr jeg stort sett de vordende foreldre om. Ofte strikker jeg første halvdel offwhite og andre halvdel med en farge, jeg har strikket med blått, rosa, grønt, brunt, grønt, rødt, et i to lillafarger, og det min yngste ha er strikket i regnbuegarn så det skifter farge mange ganger

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 12:38   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babyteppe: Oppskrift og farger

Jeg synes offwhite, lys brun, grønn eller gult er fine farger til babytepper og som er kjønnsnøytralt nok.

Oppskrift kan jeg ikke bidra med. (Dette burde jeg ha tenkt på tidligere, for det hadde vært en ypperlig presang til et vennepar av oss som akkurat fikk barn.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 12:52   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babyteppe: Oppskrift og farger

Jeg synes Ringblomstteppet til Klompelompe er nydelig. For meg som ikke er så strikkevant (men kan strikke kunststrikk) så tok det noen prøver før jeg fikk kanten fin.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 13:59   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babyteppe: Oppskrift og farger

Pickles har flere fine. Jeg har strikka midtsommerbabyteppe til to nye verdensborgere.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_7466.jpg (540,7 KB, 24 visninger)
__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 14:02   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babyteppe: Oppskrift og farger

Jeg har en PDF med flere forskjellige babytepper som jeg lastet ned gratis. Jeg kan sende den hvis du vil ha den og gir meg en e-postadresse å sende til.

Jeg strikket et teppe derfra som var med mye fletter. Ikke vanskelig, men det tok en god del tid. Jeg brukte garnforslaget fra mønsteret (noe som sikkert er grunnen til at mønsteret gis bort gratis) og det ullgarnet var veldig mykt og deilig, men av det slaget som holder fasongen.

Jeg strikket i blått til grand-nevøen, men ville ha valgt naturhvit eller en lys grønnfarge kanskje hvis det skulle være helt nøytralt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 14:07   #7
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babyteppe: Oppskrift og farger

Det er jo så mange fine babytepper der ute, men de fleste driver jo med litt avansert mønster. Dette likte jeg da, spesielt at stripene er av ulik bredde.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 21:41   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babyteppe: Oppskrift og farger

Takk for tips! Ringblomstteppet var nydelig, jeg tror det er ensfarget som er tingen. Har lyst til å strikke noe litt mer komplisert enn nøstebarn.

Nenne, så snilt av deg å dele oppskrift! Jeg har prikket deg mailen min.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-21, 22:02   #9
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Babyteppe: Oppskrift og farger

Hvis du kan bruke engelske oppskrifter har Brooklyntweed flere firkantede sjal som gjør seg som babytepper.

Bridgewater

Quill


Jeg ville strikket dem i tynt garn som Filcolana New Zealand lammeuld, Nøstebarn to-tråds, Holst garn eller Shetlandsull.

Jeg har strikket Bridgewater både i New Zealand lammeullen og i silkeull, og fraråder egentlig silkeullen. Den siger.


I tykkere garn:

Tweed baby blanket

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 23:31   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Babyteppe: Oppskrift og farger

Jeg syns Bella teppe fra LeKnit er nydelig.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-21, 11:54   #11
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Babyteppe: Oppskrift og farger

Denne har jeg strikket 3 stk av (ikke mitt på bildet)

https://no.pinterest.com/pin/837106649467924181/

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no