Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkehjelp - Strikkefasthet

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-21, 14:18   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Strikkehjelp - Strikkefasthet

Nå trenger jeg litt hjelp, har kjøpt oppskrift og startet på verdens søteste Honey clutch, men oppdager jo etter en stund at jeg er helt off på strikkefastheten. (Jada prøvelapp er sikkert kjempe morsomt å strikke, men min strikkefasthet pleier å stemme)

Uansett, oppskriften sier pinne 2,5 og at 110 omganger med dobbeltstrikk skal gi meg 17 cm det får jeg bare til å bli knappe 15 cm.
Hadde dere da gått opp til pinne 3,5 eller holder det med å gå opp til pinne 3.

Her må målene stemme for glidelåsen som skal i er 17cm i tillegg så skal det stemme med opplukk av masker så kan ikke strikke flere omganger heller.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-21, 14:39   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp - Strikkefasthet

Eg ville strikka prøvelapp for å finne ut kva pinne som gav riktige mål.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 23:27   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Strikkehjelp - Strikkefasthet

Jeg må alltid opp i pinnestørrelse for å matche strikkefastheten til Petiteknit, hun strikker veldig løst, syns jeg. Det holder vanligvis å gå opp 1/2 pinne for meg.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-21, 23:58   #4
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkehjelp - Strikkefasthet

Ja, fasiten ble opp til pinne 3 og da var strikkefasheten perfekt.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 15:02   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkehjelp - Strikkefasthet

Strikkefasthet er vanskelig. Jeg fikk nå 15 masker på 10 cm med pinne 4,5. det skulle blitt 16. Så genseren ble jo for stor. Jeg trodde én maske per 10 cm var nærme nok. Hvor sensitivt er det her egentlig? Bør jeg gå ned en hel pinnestørrelse?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 21:14   #6
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Strikkehjelp - Strikkefasthet

Strikk en prøve med pinne 4 siden du er ganske nær strikkefastheten. Om dette ikke stemmer heller ville jeg prøvd en hel pinne ned.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 23:01   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikkehjelp - Strikkefasthet

Jeg strikker ofte prøvelapp, men veldig ofte så stemmer den veldig fint på lappen, mens strikkefastheten blir likevel litt annerledes på selve plagget. Særlig ting med hullmønster er det ingen vits for meg å lage prøvelapp, for det blir uansett større. Så litt bingo kan det bli. Heldigvis passet siste prosjekt selv om det var kombinasjon av glattstrikk og hullmønster.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no