Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

McCain eller Obama?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: McCain eller Obama
Obama 184 96,34%
McCain 3 1,57%
Ingen av dem 4 2,09%
Deltakere: 191. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-08, 12:49   #21
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Hvor er dustepollalternativet? Stemte Obama, men egentlig kan jeg vel ikke velge. Som nordboer må jeg ta det vi får. Håper USAerne har vett i skolten denne gangen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 13:07   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Jeg stemte og var ikke akkurat overrasket over resultatet. Vi befinner oss tross alt på FP.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 13:31   #23
Dråpe-hmm
Diamantar og kirsebær
 
Dråpe-hmm sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
Innlegg: 78
Dråpe-hmm er litt kul
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Obama på meg også... nesten litt kjedelig

Jeg tror vel de fleste nordmenn ville stemt Demokratisk og på Obama... muligens med unntak av hard-core Frpere og "Livetsord guttene". Så denne meningsmålingen gir seg selv litt .

MEN hvorfor syns ikke amerikanerne det er like innlysende???

1. Er det vi som alle er mer eller mindre sosialdemokrater i en eller annen form? (Hvilke parti i norge er egenlig i mot velferdsstaten?)

2. Er det den norske pressen så ensidig Obama tilhengere at vi knapt kan lese noe negativt?


Sist redigert av Dråpe-hmm : 24-10-08 kl 14:22.
Dråpe-hmm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 13:35   #24
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Jeg tror den norske pressen dessverre er veldig ensidig og at vi får ett lite nyansert bilde av feks. USA.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 13:49   #25
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Opprinnelig lagt inn av kzy75, her.

Jeg tror den norske pressen dessverre er veldig ensidig og at vi får ett lite nyansert bilde av feks. USA.

Jeg tror nok dessverre også det. Og det er ikke tvil om at vi blir påvirket av det i veldig stor grad.

Nå liker vi jo å tenke at amerikanerne er dumme som brød, men de er faktisk ikke det altså. Ikke de jeg kjenner i hvert fall. Så det er i grunn et godt spørsmål hvorfor amerikanerne ikke ser det på samme måte som oss her i Norge. Jeg er heller ikke så helt sikker på at det bare er Frp'ere eller kristne som hadde stemt McCain, hadde valget stått her.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 13:57   #26
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Jeg ville aldri i verden funnet på å stemme på en republikaner, så det blir selvsagt Obama.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 14:12   #27
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Opprinnelig lagt inn av Dråpe-hmm, her.

(Hvilke parti i norge er egenlig i mot velferdsstaten?)

Gjett en gang!
FRP, selvsagt.

De liker den amerikanske modellen veldig godt. Og hadde sikkert stemt på McCain.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 14:20   #28
Dråpe-hmm
Diamantar og kirsebær
 
Dråpe-hmm sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
Innlegg: 78
Dråpe-hmm er litt kul
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Gjett en gang!
FRP, selvsagt.

De liker den amerikanske modellen veldig godt. Og hadde sikkert stemt på McCain.

Enig at en nok finner norske McCain tilhengerne her . Men FRP har svingt veldig mot venstre de siste årene når det gjelder velferdsstat. Litt: "dersom folk flest syns at et sosialt sikkerhetsnett er bra, ja da syns vi det også"

Politikken til både FRP og høyre er nok nærere demokratene enn republikanerne...

Igjen; alle norske partier er mer eller mindre sosialdemokratiske enten vi liker det eller ikke

Dråpe-hmm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 14:29   #29
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg lurer på om noen kommer til å stemme McCain, jeg? (Her altså, ikke i USA. )

Jeg, for jeg trykket feil....

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 14:40   #30
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Hønni da.. En moderator kan sikker endre svaret for deg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 14:47   #31
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Obama.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 16:14   #32
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Obama, uten tvil Ser frem til valgvake.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 16:16   #33
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

3 for McCain?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 16:16   #34
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Obama. Men tror dessverre ikke det blir han.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 16:32   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Obama, helst Hillary!

Jeg sliter så inderlig med skjønne hvordan noen(Palin/McCain/den gjevne republikaner) kan være så inderlige abortmotstandere og så ihuga dødsstraffstøttere.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 16:49   #36
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

3 for McCain?

Jeg tror vi har noen få Frp-velgere her?

Jeg holdt på å gå i Hønni-fella og stemme McCain. Rakk å avverge det i siste øyeblikk.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 17:19   #37
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg, for jeg trykket feil....

Jeg fikset det, jeg. Kan ikke ha falske stemmer til McCain.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 17:50   #38
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Kanskje ingen overraskelse, men ... Obama!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 18:10   #39
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Jeg tror faktisk at Naders politikk ville vært bedre USA og verden enn Obamas og demokratenes, men ville nok ha stemt på Obama likevel.

Ben "Freak Power Party" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 18:14   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McCain eller Obama ?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg har ikke fulgt sånn veldig med, men ut i fra det jeg vet om de to i dag, så ville jeg uten tvil valgt McCain.

Kødda!

Jeg kjente hjertet mitt stoppet litt der, seriøst.
Obama, selvsagt. Jeg kjenner jeg rett og slett er litt nervøs for at McCain blir valgt. Ja, rett og slett redd. Det siste USA trenger er enda en blodkonservativ president.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no