Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-12, 22:31   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Har de noen som helst peiling på hvor ofte forbudet kommer til å tre inn og hvordan skal det informeres om at det gjelder?

Vi har dieselbil, men klarer oss uten hvis det er snakk om noen få dager i året. Men det forhindrer ikke at jeg synes dette er ualminnelig teit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 22:34   #22
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Politikere og langsiktig tenkning. Det er noe som skurrer her.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 22:55   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Mrc, de har vedtatt forbud mot oljefyring fra 2020 også, vel?

Har det blitt vedtatt? Er vel en del av 2030-planen? Vet forslagene har vært oppe, men at man evt. også da bare snakket om eldre oljefyrer. Rent CO2-messig har de jo åpnet opp for gass som en erstatter - unngår mye av den lokale forurensningen, men....

Spørsmålet er jo også hvordan man erstatter energien. Vi har ganske stort bruk av oljefyring, spesielt på kaldere perioder. Det er gjerne også de periodene hvor vi bruker langt mer strøm enn vi får fra miljøvennlige kilder. I praksis kan det raskt bety en økning av kullkraftproduksjon i et annet land fordi vi trenger mer strøm. Men vi har jo løst problemet lokalt for oss i hvert fall....

Bruk av biobasert olje har jo også vært tatt opp, men som mye bioenergi ellers blir det "tilsynelatende bra". Men fortsatt en del partikler, samtidig som energien trolig kunne vært utnyttet mer effektivt på andre områder og man kan se miljøet blir dårligere andre steder pga. produksjonen av drivstoffet. Og det er på bekostning av matvareproduksjon i en del tilfeller...

CO2-messig mener jeg at en internasjonal fokus på å redusere flytrafikk kunne vært noe av det mer effektive og mer gjennomførbare. Vi ser ganske mye av at mange klager over drivstoffpriser her hjemme, men ikke har noe problem med flere sydenturer i året. Noen stor påvirkning for lokale utslipp har det ikke - med mindre ikke man snakker om flyplasser som ligger svært sentralt. Og det gjør det jo en del steder. Flybensin er vel mer eller mindre parafin, som er ganske likt diesel - på vinteren er det en god dose parafin blandet med dieselen her til lands for at bilene skal fungere i det kalde klimaet.

Jeg tror det ville vært lettere for mange å redusere antallet flyturer enn bilbruken. Og det kunne vært langt mer effektivt også.

Tok fram en CO2-kalkulator nå og ser at familien ligger på ca. 4 tonn CO2 når det gjelder bilbruken. Én flytur innen Norge vil gi en høyere CO2-mengde enn hva vi har med bilen i året. Lettere å kutte ned på flyturene enn bilen i det daglige... Men bilen er folk avhengig av - den er lett å avgiftslegge...

Men såklart, nå var det lokale utslipp vi i utgangspunktet diskuterte.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 22:58   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Noen ganger er det veldig fint å ha en elbil ute på parkeringsplassen

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 23:00   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Vi har en dieselbil og en bensinbil og kjører veldig sjelden i Oslo med noen av de, så det skal vel gå greit foreløpig. Det som kan skje er vel at det blir innført i byen vår også, da får vi en utfordring. Men, det er hvertfall sikkert at nybilen som vi skal kjøpe om noen år blir enten bensin eller hybrid.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 23:00   #26
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Vi kjøpte dieselbil fordi det var det som var kjent som det mest miljøvennlige den gangen (i 2004), og det var det som ble anbefalt.

Slik jeg har forstått det så har man fått ny informasjon som tilsier at dette var feil. Og hvis det var feil - skal miljøet og astmatikerne få lide? Jeg har dieselbil, jeg kjører en del til Oslo - jeg kjenner allikevel ikke at pulsen blir veldig høy. Men jeg ser noen av motforestillingene her. Dere som kjøpte dieselbil nå nylig - dere har vel hørt at dette med diesel har vært et tema en god stund? Jeg mener i alle fall det er en god stund siden jeg både leste og hørte om at diesel var et stort problem, spesielt i storbyene - og at restriksjoner ble vurdert.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 23:04   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Tipper vi i en del kommunser ikke ser forbud, men avgift. Ikke at det har noen miljøeffekt egentlig, men går rett i kassa med en miljøbegrunnelse - uten noen form for øremerking.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 23:21   #28
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vi kjøpte dieselbil fordi det var det som var kjent som det mest miljøvennlige den gangen (i 2004), og det var det som ble anbefalt.

Slik jeg har forstått det så har man fått ny informasjon som tilsier at dette var feil. Og hvis det var feil - skal miljøet og astmatikerne få lide? Jeg har dieselbil, jeg kjører en del til Oslo - jeg kjenner allikevel ikke at pulsen blir veldig høy. Men jeg ser noen av motforestillingene her. Dere som kjøpte dieselbil nå nylig - dere har vel hørt at dette med diesel har vært et tema en god stund? Jeg mener i alle fall det er en god stund siden jeg både leste og hørte om at diesel var et stort problem, spesielt i storbyene - og at restriksjoner ble vurdert.

Poenget er at tiltaket må stå i forhold til trusselen. Og tiltaket må være samfunnsmessig og økonomisk gjennomførbart. I dette forslaget er nye dieselbiler sidestilt med eldre tungtransport. Og det er ikke skissert et alternativ. Når den praktiske gjennomføringen tilsynelatende ikke er gitt noe behandling, da blir det politikerforakt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 23:35   #29
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg syns det er så idiotisk at jeg akter å velge mitt nye politiske parti på denne saken. Faktisk. Jeg akter faktisk å se bort fra alle andre politiske saker og la denne ene avgjøre hva jeg skal stemme på.

Skal DU begynne å stemme FRP? :henger meg opp i det vesentlige:


Jeg er egentlig bare veldig glad for at vi har en bil som går på bensin. Sånn at mannen, som jobber i kollektivlimbo, kan komme seg til jobb de dagene det er dieselbilforbud. Spesielt siden store deler av drosjeparken i Oslo går på diesel.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 23:47   #30
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Jeg vet lite om dette, men for meg er det et poeng at når Trondheim fikk over 150 gassbusser merktes det tydelig på luften i byen. Dette er busser som går på LNG så det er ikke CO2 besparelser av stor betydning, men partikkelutslippene er jo kraftig redusert.

Jeg tror dette er en dyd av nødvendighet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 00:29   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Dette må være en forsinket aprilspøk. Hva med yrkessjåfører? Vil tro det er ett par 3 taxibiler som går på diesel i Oslo sammen med bussene. Og vi som er yrkessjåfører uten passasjerer, skal vi få kompensasjon for de dagene vi ikke kan kjøre i Oslo? Jeg tar gjerne disse dagene som betalt ferie fra staten. :raus:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 08:39   #32
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vi kjøpte dieselbil fordi det var det som var kjent som det mest miljøvennlige den gangen (i 2004), og det var det som ble anbefalt.

Slik jeg har forstått det så har man fått ny informasjon som tilsier at dette var feil. Og hvis det var feil - skal miljøet og astmatikerne få lide? Jeg har dieselbil, jeg kjører en del til Oslo - jeg kjenner allikevel ikke at pulsen blir veldig høy. Men jeg ser noen av motforestillingene her. Dere som kjøpte dieselbil nå nylig - dere har vel hørt at dette med diesel har vært et tema en god stund? Jeg mener i alle fall det er en god stund siden jeg både leste og hørte om at diesel var et stort problem, spesielt i storbyene - og at restriksjoner ble vurdert.

Vi har ny dieselbil og vet at dieselbiler har vært tema en stund. Vi vet også at 2012-modellen vår med diesel faktisk ikke slipper ut det som er et problem i denne saken. Det er dermed helt ulogisk at den skal omfattes av et slikt forbud. Samme gjelder for øvrig 2007-bilen.

Det er ikke viljen til tiltak jeg er forbanna på. Det er den komplette kunnskapsmangelen. Hvordan kan man ta politikere seriøst som skal gjøre noe med utslipp også legger de restriksjoner på ting som for det første ikke er løsbare uten diesel - det er ikke nok kollektivtilbud pluss at vi trenger varetransport gjennom Oslo, og for det andre altså ikke vil avhjelpe forurensingen?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Skal DU begynne å stemme FRP? :henger meg opp i det vesentlige:

Det blir jo billigere børst også. Og tobakk vil ikke lenger være farlig. Vinn-vinn?

  Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 08:44   #33
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Det virker noe hodeløst.

Hvordan skal folk komme seg på jobb. Skal yrkessjåførene bære varene fra Sinsenkrysset og ned i sentrum? Eller ta med seg jekketralla si opp og ned på t-banen. Der er det jo romslig, så man får sikkert plass til et par trailerlass der.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 08:50   #34
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Man får sikkert unntak for de som bruker bilen i næringsvirksomhet. Det man da kan gjøre er å opprette et eget enkeltmannsforetak som man sier er håndverkertjenester, budtjenester e.l.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 18:04   #35
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.


Det blir jo billigere børst også. Og tobakk vil ikke lenger være farlig. Vinn-vinn?

Jeg tror at dette er en sak som er satt ut av FRP for å se om det fantes argumenter som kunne får SF til å stemme på dem.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 18:27   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Jeg er spent på utformingen av loven. Hva går under begrepet næringsvirksomhet? Jeg må ofte kjøre til jobb fordi jeg senere på dagen skal i kundemøte. Teller det som næringsvirksomhet?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 18:36   #37
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Dette blir like idiotisk som alt tullet de holder på med i Bergen. Som ikke gir en millimeter med utslag på målingene.

Men det var veldig praktisk da de satte opp en haug med ekstra ekspress-busser til terminalene rundt sentrum.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 18:39   #38
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Hvordan ser man forskjell på en disel- og bensinbil?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 18:45   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Hvis det står diesel inni drivstofflokket er det diesel. Hvis ikke, er det bensin. Det står ofte diesel i dashboardet også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 18:48   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Ofte merker man det når man skal fylle drivstoff og den der pumpen ikke passer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no