Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Londontips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-10, 23:01   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Londontips

Hva er ditt beste londontips??

4 uker til jeg drar!!!!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 23:24   #2
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Londontips

For eksempel:
http://www.zsl.org/zsl-london-zoo/
Regents park er rett i nærheten, gå gjennom den fra tuben og spis på det lille gamle vertshuset som ligger midt inne i parken.

Hvis Zoological Society som driver Whipsnade Zoo (se over) og ligger i bygningene rett over gata for det har foredrag, gå inn og lær noe nytt. Hvis du er intressert, spør etter Nathalie Pettorelli, hils fra meg og bli med noen zoologer ut på en pub.

Spis indisk. Imperiet har falt, men de tok med seg maten hjem.

På nesten hvilken pub som helst som ikke ligger og ser for slick ut i hovedgatene, jobb deg gjennom ølkartet, eller ta husets.

Tower of London. Kan ikke ha vært der uten.

Ta en "walk". Du kan ikke gå mange meterene uten å komme over noen som arrangerer "walks" gjennom en del av byen som har noe interessant å fortelle.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 07:56   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Londontips

Takk.. hva med shopping.. har ikke vært i London på 10 år så jeg er rimelig blank. jeg har spart endel og skal ha meg masse, men vet ikke hva? shox har jeg lyst på.. noen pene sommersko, litt klær kanskje?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:11   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Londontips

Ligg unna Oxford Street og gå istedenfor i Covent Garden. Samme butikkene, mye hyggeligere.

Jeg slutter meg til Ulvefars anbefaling av Tower. Båttur på Themsen er også ok.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:14   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Londontips

Jeg slutter meg til allium her, Covent Garden er mye koseligere enn Oxford. Greit å ta en liten tur i Oxford, men jeg synes mest det bare er mas og lange avstander. Covent Garden er det koseligste strøket altså, mye små kafeer og restauranter i området også, steder å sette seg ned når man får litt slitne ben.

Jeg er litt glad i kultur også, så sist jeg var der kjøpte jeg med meg ferske rundstykker/baguett og drikke som jeg puttet i vesken og tok med meg på en av bussene, så spiste vi lunsj mens vi fikk med oss litt sightseeing attåt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:28   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.791
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Londontips

Sightseeingbuss er bra, altså. Jeg tenkte alltid at det var noe jeg aaaaaldri skulle bli med på, men så ble jeg motvillig med mamma på en slik tur, og det var fantastisk. Avslappende, interessant og lærerikt på en gang.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:29   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Londontips

*noterer*

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 14:44   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.078
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Londontips

Hva liker du å gjøre da? Vil du først og fremst shoppe, se kunst, historiske bygninger, slappe av? Jeg støtter de som avbefaler Oxford street helhjertet, Covent Garden er bra, ellers hadde jeg god erfaring med Kensington High street i fjor, mange av de samme butikkene og myyyye roligere.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 14:52   #9
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Londontips

Tate Modern er fantastisk. Bygget det er i er så flott, synes jeg.
http://www.tate.org.uk/modern/

og Neal's Yard, like ved Covent Garden, er superidyllisk for en lunch
http://www.londontown.com/LondonStre..._yard_4cf.html

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 14:55   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.078
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Londontips

Tate Modern, absolutt. Og Barbican! Men det forutsetter at du er interessert i kunst da, det var derfor jeg spurte litt.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 14:59   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Londontips

Footlocker har bra priser på merkesko!
Synes Bootsapotekene har masse spennende(ikke i nærheten av det som
er i Norge) og rimelige priser på f.eks parfyme, ellers har de masse annet
og mye fine gavepakker som er kjekke å gi bort.
Vi ble anbefalt et marked i Camden, der var det masse spennende
Vi handlet masse på Gap, Disneystore, Next, Jane Norman(sååå mye fine topper, skjørt
og kjoler!) og så handlet vi på noe som heter Argos som er en katalogbutikk,
man finner varene i en katalog og så noterer man varenr. på en liste og betaler
i kassen, deretter får man en lapp som man tar med til vareutlevering(genialt!)
På Argos har de alt du kan tenke deg til utrolig lave priser, mye merkevarer
(vi handlet Lego politistasjonen til halvparten av hva vi måtte ut med i Norge).
Ellers så var vi innom det meste av butikker, husker ikke heeelt hvilke gater vi
handlet i, men jeg søkte litt på adresser og butikker på nett før jeg reiste sånn
at vi lett kunne finne fram, tiden går nemlig fort!!!

God tur og kooos deg, London er TOPP!
Skal du forresten ha med barn??

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 15:01   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.656
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Londontips

*følger med*

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 16:35   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Londontips

Det er en tur uten barn.. tenk det...

Planene våre så langt er egentlig bare shopping, VIN , LITT sightseeing, kanskje en musical. vi har 4 hele dager å bruke. vi lander lørdag morgen, så reiser vi hjem igjen onsdag morgen.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 16:44   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Londontips

Når dere har så mye som fire dager benytter jeg anledningen til å gjenta min vanlige anbefaling av Windsor. Tre kvarters togtur, koselig by, fint slott og så kan dere se på Eton og kostskoleguttene i sjakett.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 16:46   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Londontips

*noterer så blekket spruter*

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 17:29   #16
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.580
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Londontips

Hvis du er like barnslig og makaber som meg kan du tenkes at du vil like en tur i London Dungeon. Du får rabattkuponger overalt, de kommer gjerne og prakker dem på deg i køen og det er bare å ta imot. Jeg turte ikke annet.

Museum of London anbefales hvis du har lyst til å lære litt om Londons spennende historie.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 21:33   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Londontips

Jeg suger til meg tips selv. Hvilken dato reiser dere?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 22:15   #18
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Londontips

Jeg vil anbefale Camden. Her har jeg funnet mye fint og kult hver gang jeg har vært i London. Jeg er veldig glad i vintage og retro da.

Ellers har jeg vært på en del bra og også oppsiktsvekkende utstillinger på Tate modern galley. De har mye samtidskunst. Men det er også mye fint å se på det originale Tate gallery.


Sist redigert av Veslemøya : 14-05-10 kl 22:24.
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 22:27   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Londontips

vi reiser 12 juni.. *spent*

håper bare den askeskyen holder seg langt vekk.. vi har nemlig verdens største behov for denne turen.

jeg tenkte å få meg noen sko.. hvor går jeg da?

barneutstyr osv? eller skal jeg drite i det og bare være ego for once?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 22:32   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Londontips

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

vi reiser 12 juni.. *spent*

håper bare den askeskyen holder seg langt vekk.. vi har nemlig verdens største behov for denne turen.

jeg tenkte å få meg noen sko.. hvor går jeg da?

barneutstyr osv? eller skal jeg drite i det og bare være ego for once?

Footlocker blandt annet

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no