Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male fliser?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-24, 12:22   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 13.156
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Male fliser?

Har du malt fliser og vil dele tips, råd og kanskje også bilder?

I det nye huset er det terracottafliser i gang og gjestetoalett. Det har jeg lyst til å gjøre noe med. De er typisk 80-talls, og kanskje rundt 10x10cm. Så sant alt er i orden (som det skal være), så vil jeg helst ikke bytte ut noe som faktisk er i stand. Har skjønt at maling av fliser er nå noe som anbefales og at det blir et slitesterkt resultat med riktige produkter. Jeg har søkt litt på nettet og funnet flere bilder hvor det ser svært så pent ut. Noen med erfaringer? Noen som har sett farger som gjør seg bra? Vegger og farger ellers er på ingen måte bestemt så jeg vil kunne tilpasse noe.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-24, 19:06   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.267
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male fliser?

Vi malte kjøkkenfliser i den leiligheten vi kjøpte for lenge siden. Jeg må innrømme jeg ikke husker helt hvordan. Vi grunnet dem med et eller annet som var anbefalt og så malte vi over med sånn liten rulle. Det ble faktisk ganske bra og absolutt noe jeg kunne prøvd igjen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-24, 17:10   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 13.156
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male fliser?

Høres lovende ut, apan!

Vurderer også muligheten for å legge noe over flisene hvis det er mulig, men jeg tror det vil by på litt problemer med kanten til trappen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-24, 18:04   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.090
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male fliser?

Jeg har også malt kjøkkenfliser med godt og holdbart resultat. Har ingen bilder, dessverre, og nå er flisene borte. Mener de satt i 7-8 år etter at jeg malte, og det var ingen tegn til slitasje - men det vil jo være mer "trøkk" på gulvfliser.

Det er så lenge siden at jeg ikke husker noe spesielt om hva jeg gjorde, men jeg ba om råd i en malingsbutikk, fulgte rådene, og gjorde framfor alt grundig grunnarbeid.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no