Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 19:48   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Ja, det var bare det jeg lurte på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:12   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Det burde vel holde seg til uløpsdatoen skulle jeg tro. :tenker høyt:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:20   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Blir de ikke grønne etter et par dager? Smaker kanskje greit og gjør en ikke syk - men jeg står over.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:22   #4
Hunter
Matentusiast
 
Hunter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 91
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Spørs om du har skallet av eller på.
Kan holde seg 2-3uker i kjøleskap med skallet på. ikke så lenge når det er rensket.

Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:22   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Så når jeg kokte egget på fredag kan jeg fremdeles spise det i morgen, for eksempel? Jeg serverte minsten et egg fra fredag i morges, og da var eggeplommen litt brun i kantene.. æsj.
De ligger forøvrig i kjøleskapet med skallet på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 12:09   #6
Hunter
Matentusiast
 
Hunter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 91
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Det spørs jo litt hvor ferskt egget var når du kjøpte det!
Har litt med kokemetoder og avkjølinga om egget blir blått.

Her er et par metoder om hvordan man kan sjekke om egget er nytt eller gammelt:
1. Rist på egget, kjenner du at plommen gynger fram og tilbake i skallet er egget gammelt. Jeg sjekker alltid dette i butikken og kjøper aldri egg som gynger
2. Man kan sjekke egget på en tallerken også. Knekk et egg over en flat tallerken, hvis eggehviten ligger som et lag er egget ferskt, hvis det er en tynn eggehviterand også en litt tykkere oppå der er egget gammelt. Det skal kun være eggehvite og plomme når det ligger der. Ikke 2 rader med eggehvite.

Kanskje litt vanskelig å skjønne den siste der uten bilde

Holdbarhetsdatoen til egg i butikkene er altfor kort, egg kan ligge lengre enn det som står på pakken.

Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 14:05   #7
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Hunter, her.

Det spørs jo litt hvor ferskt egget var når du kjøpte det!
Har litt med kokemetoder og avkjølinga om egget blir blått.

Her er et par metoder om hvordan man kan sjekke om egget er nytt eller gammelt:
1. Rist på egget, kjenner du at plommen gynger fram og tilbake i skallet er egget gammelt. Jeg sjekker alltid dette i butikken og kjøper aldri egg som gynger
2. Man kan sjekke egget på en tallerken også. Knekk et egg over en flat tallerken, hvis eggehviten ligger som et lag er egget ferskt, hvis det er en tynn eggehviterand også en litt tykkere oppå der er egget gammelt. Det skal kun være eggehvite og plomme når det ligger der. Ikke 2 rader med eggehvite.

Kanskje litt vanskelig å skjønne den siste der uten bilde

Holdbarhetsdatoen til egg i butikkene er altfor kort, egg kan ligge lengre enn det som står på pakken.

Dette visste jeg ikke. Har ofte irritert meg over det tykke laget ved plommen som jeg må dra utover når jeg steker for at det ikke skal bli et slimete egg. Trodde det skulle være sånn....

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 14:28   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Synes jeg ser Hunter i butikken der hun står og rister på ett og ett egg.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 14:31   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Jeg spiser ikke kokte egg som har ligget lenger enn 5 dager. Det er omtrent da de begynner å se uappetittelige ut.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 15:23   #10
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Kommer an på hvor lenge de er kokt. For de fortsetter liksom å bli hardere også i kjøleskapet. Er de helt hardkokte når de legges i kjøleskapet blir de gjerne litt grønne i kanten på plommen allerede etter en dag eller to. Men er de litt bløte i midten så holder de mye lengre. Forresten er jo ikke det grønne farlig, de blir jo grønne hvis man glemmer dem under kokingen også *erfaren* og lar dem koke i f.eks 20 minutter.

Jeg har ofte oppbevart kokte egg i kjøleskapet i 1-2 uker.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 23:00   #11
Hunter
Matentusiast
 
Hunter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 91
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Synes jeg ser Hunter i butikken der hun står og rister på ett og ett egg.


hehe jeg er vel en han?? sist jeg sjekka ivertfall..

Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 06:51   #12
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Hunter, her.

hehe jeg er vel en han?? sist jeg sjekka ivertfall..

Ups, det hadde jeg ikke fått med meg. Det er herved notert.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 07:01   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder et kokt egg seg i kjøleskapet?

Enda et manneben i gjengen!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no