Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dim Sum

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-09, 16:39   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dim Sum

Jentungen har egen kokebok, og der er det en oppskrift på Dim Sum som hun har lyst til å prøve. Jeg har alle ingredienser i hus, unntatt wonton-pasta.

På den lokale innvandrerbutikken så de rart på meg da jeg spurte etter det, men mannen bak meg i køen mente jeg kunne bruke vanlig hjemmelaget pasta.

Kan jeg det? Hvis ikke, hvor får jeg tak i "ekte vare"?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 17:10   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dim Sum

Det er ikke det samme nei. Du må sannsynligvis på en asiatisk innvandrerbutikk. Bor du i Oslo? I så fall så har butikkene i torggata eller Asia Supermarket i Sars gate alt du trenger.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 17:12   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dim Sum

Du kan fint bruke vanlig hjemmelaget pasta, kjevlet veldig tynt. Det er mer eller mindre det samme. Innholdsfortegnelsen på de jeg har i fryseren nå, Happy Boy Wonton Pastry er hvetemel, vann, egg, tapioka og salt.

Til en annen gang så kan du kjøpe en pakke frosne i Brugata bl.a., eller på TT i Torggata.

Du tenker kanskje på rispapir, Juste?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 17:15   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dim Sum

Det er ikke noe vanskelig å lage selv, fordel å ha pastamaskin til kjevle, men går bra med vanlig kjevle også.

Det er omtrent som vanlig pastadeig unntatt olje. Googlesøk "recipe wonton wrapper" så finner du det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 17:34   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dim Sum

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er ikke noe vanskelig å lage selv, fordel å ha pastamaskin til kjevle, men går bra med vanlig kjevle også.

Det er omtrent som vanlig pastadeig unntatt olje. Googlesøk "recipe wonton wrapper" så finner du det.

Se der, ja. Det så jo ut som nokså vanlig pasta, og pastamaskin har jeg.

Mulig vi må forsøke dette imorgen. Ellers skal jeg ta meg en tur i Torggata neste gang jeg har anledning. Takk for tips.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:09   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dim Sum

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Du kan fint bruke vanlig hjemmelaget pasta, kjevlet veldig tynt. Det er mer eller mindre det samme. Innholdsfortegnelsen på de jeg har i fryseren nå, Happy Boy Wonton Pastry er hvetemel, vann, egg, tapioka og salt.

Til en annen gang så kan du kjøpe en pakke frosne i Brugata bl.a., eller på TT i Torggata.

Du tenker kanskje på rispapir, Juste?

Neida, jeg står friskt og freidig på at Wonton Pastry ikke er som "vanlig" hjemmelaget pasta Det går fint an og lage selv dog, det burde jeg selvfølgelig spesifisert i innlegget mitt. Selv er jeg lat og kjøper.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:14   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dim Sum

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Neida, jeg står friskt og freidig på at Wonton Pastry ikke er som "vanlig" hjemmelaget pasta Det går fint an og lage selv dog, det burde jeg selvfølgelig spesifisert i innlegget mitt. Selv er jeg lat og kjøper.

OK, jeg tolket bare innlegget ditt som om du mente det var noe virkelig helt annet, og det vil jeg argumentere i mot. Det smaker temmelig likt spør du meg, og ingrediensene er ikke akkurat milevis unna hverandre.

Jeg for øvrig også lat og kjøper, og siden den pakka inneholder hundre ark eller noe har jeg en stund også!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 20:16   #8
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Dim Sum

Jeg har funnet wonton på blant annet Meny. Ligger i hundrepakk i frysedisken.
Men har du pastamaskin er det like greit å lage selv. Litt mer jobb da

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no