Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #3

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-21, 07:17   #61
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hva er greia med at svømmeopplæring STARTER med å gjøre ungene trygge i vannet??! Og så skal de bruke et år på å lære å flyte på ryggen og etter et år eller to til så kan de kanskje svømme litt på ryggen og crawle. Litt, gitt at de var badeklær på og basseng med 32 graders temperatur.

Det FUNKER IKKE!!! Sønnen min er så trygg og :sett gjerne inn andre passende uttrykk: at han jumper ut i basseng, men ikke har han lært at han må sjekke dybden og ikke kan han brystsvømming som jo er det eneste som funker når du plutselig ligger og kaver på dypet.

Så gratulerer, jeg har en sønn som ikke er redd for vann, men som fortsatt ikke kan svømme. Jeg er sikret høyt blodtrykk en god stund til, der altså!

Fordi målet med kursene ikke er at de skal lære å svømme, men å bli trygge i vann? Og akkurat som med alt annet man lærer må de forskjellige elementene være på plass i rett rekkefølge. Derfor får de heller ikke forsere kurs eller avansere. Om det er så lett å lære han å svømme bryst (en svømme metode som er lite effektiv og vanskelig å lære. Å flyte på ryggen derimot redder liv) kan du jo bare lære han det selv.
Hilsen svømmeinstruktør som hadde svært mange aha opplevelser på kurset og ser hvor viktig det er at de lærer de forskjellige tingene i rett rekkefølge. Og jeg er helt enig, de fryktløse ungene er de skumleste. Og enda viktigere at de lærer teknikkene riktig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 08:54   #62
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg sier ikke at det er gøy å føde uten partner ved sin side. Men livet er ikke over fordi fødselen ikke ble akkurat som du hadde planlagt! Ta deg i hop, kvinne!!

Har du selv født uten partner? I en tid som også er preget av kaos, frykt, unntakstilstand, isolasjon fra familie og venner, der helsestasjonen har sterkt redusert tilbud fordi helsesykepleiere er satt til andre oppgaver. Der jordmoren som tar i mot deg må holde seg på to meters avstand og ikke engang kan hjelpe deg med å finne papir når du hulkegråter av redsel og angst fordi da kommer hun for nærme, men senere skal hun sette inn kateter på deg mens hun er så tildekket at det er umulig å kjenne henne igjen. Der ingen av de legene og sykepleierne som er inne på operasjonssalen når du ligger der helt naken og er den eneste sårbare i situasjon kan vise ansiktet sitt og presentere seg ordentlig. Der barnet ditt blir tatt fra deg rett etter fødsel fordi du ikke kan være alene med det etter keisersnitt og siden partneren din ikke kan være der heller, må barnet være sammen med jordmor. Selv om du egentlig er frisk nok til å være sammen med det. Der du samtidig er redd for å bli syk, redd for at barnet skal bli sykt, redd for at partner skal bli syk, redd for kaostilstander på sykehusene, redd for fremtiden, for jobben din, for ungene dine og for livet.

Hvis du ikke har opplevd dette selv, synes jeg helt ærlig du skal HOLDE KJEFT. For da aner du virkelig ingenting om hvor liten, umyndiggjort, ynkelig, redd og alene man føler seg i den situasjonen. For det handler FAEN IKKE om at fødselen ikke blir som planlagt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 09:31   #63
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hva er greia med at svømmeopplæring STARTER med å gjøre ungene trygge i vannet??! Og så skal de bruke et år på å lære å flyte på ryggen og etter et år eller to til så kan de kanskje svømme litt på ryggen og crawle. Litt, gitt at de var badeklær på og basseng med 32 graders temperatur.

Det FUNKER IKKE!!! Sønnen min er så trygg og :sett gjerne inn andre passende uttrykk: at han jumper ut i basseng, men ikke har han lært at han må sjekke dybden og ikke kan han brystsvømming som jo er det eneste som funker når du plutselig ligger og kaver på dypet.

Så gratulerer, jeg har en sønn som ikke er redd for vann, men som fortsatt ikke kan svømme. Jeg er sikret høyt blodtrykk en god stund til, der altså!

Svømmeopplæring må starte med å skape trygghet i vann. Alt annet er farlig. Jeg har sett et eksempel på en gutt som lærte å svømme bryst men som var livredd for vann. Han svømte med en hals så lang som en giraff for å unngå å få vann i ansiktet. Min sønn som var en vannelsker fra fødselen omtrent, svømte sammen med denne gutten. Som gutter flest, inviterte han til lek, og den andre gutten fikk såklart litt vann i ansiktet. Resultatet var full panikk og hadde ikke vi foreldre vært ved bassengkanten, kunne det gått riktig ille.

Såklart hadde det vært fint om man hadde mulighet til å delta på et svømmekurs hvor man "rykket opp" etterhvert som man behersket de ulike tingene slik at alle fikk utbytte av kurset, men dette krever såklart ekstra ressurser.

Siden dette er en rantetråd, bør jeg vel avslutte med at jeg F... IKKE KLARER Å FINNE PÅ EN RANT AKKURAT NÅ.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 09:37   #64
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Såklart hadde det vært fint om man hadde mulighet til å delta på et svømmekurs hvor man "rykket opp" etterhvert som man behersket de ulike tingene slik at alle fikk utbytte av kurset, men dette krever såklart ekstra ressurser.

Sønnen min går på et slikt kurs. De har flere grupper i vannet samtidig, og ungene blir flyttet når de er klare for det. Jeg har tatt det som en selvfølge at det var slik. Ulempen er at jeg ikke aner om han er på Selunge eller Delfin da (han er sikkert ikke på noen av dem, men det var de navnene jeg husket).

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 09:40   #65
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Ok, jeg skal omformulere ranten:

Hvorfor POKKER skjønner ikke den ungen min at han drukner når han hopper ut i et basseng på dypet og ikke kan svømme godt nok??! Mamma kan ikke ALLTID se alt!

And don't get me started på hvordan faren til ungene mangler fokus på sikkerhet.


Sist redigert av Timar : 25-02-21 kl 13:04.
Timar er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 09:43   #66
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Såklart hadde det vært fint om man hadde mulighet til å delta på et svømmekurs hvor man "rykket opp" etterhvert som man behersket de ulike tingene slik at alle fikk utbytte av kurset, men dette krever såklart ekstra ressurser.

Begge mine har svømt seg gjennom gradene fra hval til hai på disse kursene, og rykket opp til neste nivå etter hvert som de var klare for det. Bra opplegg! Jeg trodde disse kursene var tilgjengelige veldig mange steder, Timar?

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 11:23   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Ok, jeg skal omformulere ranten: Hvorfor POKKER skjønner ikke den ungen min at han drukner når han hopper ut i et basseng på dypet og ikke kan svømme godt nok??! Mamma kan ikke ALLTID se alt!

And don't get me started på hvordan faren til ungene mangler fokus på sikkerhet.

Huff.

Jeg har en niese som var sånn. Hun så et basseng, og hvis hun hadde badedrakt på så gikk hun RETT til kanten og hoppet uti, i blind tillit til at noen kom til å hoppe etter og nappe henne opp.


Det ga seg etter hvert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 12:10   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Huff.

Jeg har en niese som var sånn. Hun så et basseng, og hvis hun hadde badedrakt på så gikk hun RETT til kanten og hoppet uti, i blind tillit til at noen kom til å hoppe etter og nappe henne opp.


Det ga seg etter hvert.

Min eldste datter var også slik. Hun var heller ikke villig til å øve på å lære å svømme skikkelig heller, for hun påstod hun kunne svømme, hun svømte jo som bare det, under vann. Hun fikk riktignok problemer med en gang hun måtte stikke hodet opp for å puste, men slike uvesentlige detaljer brydde hun seg ikke om. Prøvde vi å få henne til å svømme mer i overflata, og både puste og holde seg flytende samtidig, så ble hun bare irritert, for det var ikke mulig, og hun gadd ikke. Dessuten kunne hun det, hun hadde bare ikke lyst til å vise eller øve på det, hun ville heller hoppe fra kanten, leke i vannsklia og gjøre alt mulig annet. Så da de begynte med svømming på skolen i fjerdeklasse trodde jeg fortsatt hun knapt kunne svømme fra kant til kant i det lille bassenget. Så jeg ble ganske forundret da hun plutselig kom hjem med en lapp fra skolen om at hun hadde svømt 1000 meter, og at hun kunne ta med seg 30 kr på skolen og få utdelt en svømmeknapp. Jeg er fortsatt litt usikker på når og hvordan hun faktisk lærte det.

Men husker godt stresset den perioden da hun selv trodde hun kunne svømme, men ikke kunne det (mannen fikk skryt av en badevakt i Pirbadet en gang, fordi han reagerte så raskt og "reddet" et barn fra å drukne - mannen tok seg ikke bryet med å forklare at det var hans eget barn han fisket opp, som nok en gang så sitt snitt til å bykse uti med en gang faren snudde ryggen til).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 25-02-21, 12:18   #69
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg sier ikke at det er gøy å føde uten partner ved sin side. Men livet er ikke over fordi fødselen ikke ble akkurat som du hadde planlagt! Ta deg i hop, kvinne!!

Også vil jeg legge til en ting til når jeg er litt roligere. Når det rapporteres om en så MASSIV økning i fødselsdepresjoner som det gjøres for kvinner som fikk barn våren 2020, er det altså så ufattelig kjipt å snakke om å ta seg sammen. Fødselsdepresjoner har enorme konsekvenser for kvinner, barna, partneren, resten av familien og samfunnet. Det er helt skrekkelig at vi lot dette skje OG i så liten grad er villige til å ta ansvar for det. Det er direkte skammelig å snakke om at disse kvinnene må ta seg sammen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 13:49   #70
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

On topic: De navnene på disse ulike svømmekursnivåene, hvem er det som har kommet på dem? Pingvin, sel, hval, flyndre, hva pokker det er, det er jo TOTALT umulig å huske hvilke som kommer i hvilken rekkefølge, det er jo alle sammen ting som svømmer bra! Kunne det ikke vært enten etter størrelse, eller rett og slett TALL?!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 13:54   #71
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

On topic: De navnene på disse ulike svømmekursnivåene, hvem er det som har kommet på dem?

Jeg tror det er rangert etter hvor fort/godt dyret/fisken svømmer: Hval, skilpadde, pingvin, selunge, sel, sjøløve, delfin, hai. Høres dette logisk ut? Jeg skulle tro at pingvinen er raskere enn selungen, for eksempel, men hva vet vel jeg.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 13:55   #72
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

On topic: De navnene på disse ulike svømmekursnivåene, hvem er det som har kommet på dem? Pingvin, sel, hval, flyndre, hva pokker det er, det er jo TOTALT umulig å huske hvilke som kommer i hvilken rekkefølge, det er jo alle sammen ting som svømmer bra! Kunne det ikke vært enten etter størrelse, eller rett og slett TALL?!

Helt enig! På grunn av korona har jeg måttet melde ungen på svømmekurs på nytt flere ganger det siste året (svømmeklubben måtte slette ALLE påmeldinger fordi de plutselig fikk halvparten av tildelt bassengitd f.eks.) og det er flaks hvis han er på riktig nivå, for å si det sånn... Legg til et usedvanlig knotete påmeldingssystem hos svømmeklubben.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 13:57   #73
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg tror det er rangert etter hvor fort/godt dyret/fisken svømmer: Hval, skilpadde, pingvin, selunge, sel, sjøløve, delfin, hai. Høres dette logisk ut? Jeg skulle tro at pingvinen er raskere enn selungen, for eksempel, men hva vet vel jeg.

Hvem (andre enn en svømmeklubb) vet hvor fort/godt dyr svømmer? Svømmer ikke alle sjødyr/fisker godt pr def?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 13:58   #74
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Svømmer ikke alle sjødyr/fisker godt pr def?

Jo da, men det er da vitterlig noen som svømmer raskere enn andre.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 14:00   #75
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har særlig innsikt i, men hadde vært fornøyd om jeg hadde et barn som svømte like bra som ett av dem, uansett hvor i hierarkiet dyret befant seg

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 14:04   #76
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jo da, men det er da vitterlig noen som svømmer raskere enn andre.

Ja, men hvem vet sånt, da?? Folk er da ikke, sånn jevnt over, marinbiologer, alle sammen??

Sindrome:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 14:11   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Svømmer skilpadder fortere enn hvaler?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 25-02-21, 14:12   #78
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.402
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

HERREFRED, har dere ikke STUDIEPOENG da?


__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 14:13   #79
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, men hvem vet sånt, da?? Folk er da ikke, sånn jevnt over, marinbiologer, alle sammen??

Nei, og jeg er som sagt heller ikke marinbiolog. Jeg er enig i at det med fordel kunne vært inndelinger etter et mer allmennvennlig system.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 25-02-21, 15:00   #80
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #2

Dette er jo helt feil sted, men nå fikk jeg endelig somlet meg til å melde ungen på nytt svømmekurs etter at alt utgikk med koronanedstenging. Så kan jeg heller rante om UBRUKELIGE nettsider!

Timar er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no