Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrifter med pinjekjerner

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-06, 18:51   #1
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Oppskrifter med pinjekjerner

Jeg har kjøpt pinjekjerner. Hva skal jeg bruke dem til?

(Gjerne uten melk og gluten.)

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 18:58   #2
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifter med pinjekjerner

I pestosaus brukes det alltid pinjekjerner.

2 kopper fersk basilikum
2 fedd hvitløk
(80 g Parmesanost)
25 g Pinjekjerner
1/8 l olivenolje
salt
pepper

hakk, rør sammen, bruk mørter e.l. Ferdig er verdens beste pastasaus. Parmesanen er ikke sååå viktig, den kan du godt bare tilsette til slutt til de som skal ha den.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 19:05   #3
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter med pinjekjerner

Pinjekjerner er godt i salater også; da ristes de lett i tørr panne/kjele.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 19:09   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter med pinjekjerner

Bruchetta m/grillet chevré servert med honning og pinjekjerner.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 19:10   #5
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifter med pinjekjerner

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Bruchetta m/grillet chevré servert med honning og pinjekjerner.

Ikke akkurat melke- og glutenfri. Men det fikk jeg fryktelig lyst på her og nå.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 19:17   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter med pinjekjerner

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ikke akkurat melke- og glutenfri. Men det fikk jeg fryktelig lyst på her og nå.

Urk. Jeg hadde visst skrudd på parantesfilteret mitt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 20:18   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifter med pinjekjerner

Mumse rett fra pakken.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 20:24   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter med pinjekjerner

Husk at enkelte allergikere kan reagere kraftig på pinjekjerner. Mannen min blir like dårlig av pinjekjerner som av hasselnøtter ...

Jeg syns egentlig det er kjempegodt, men jeg kjenner jeg får hjertet i halsen hver gang jeg kjenner smaken på grunn av at jeg har sett mannens reaksjon på disse.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:11   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrifter med pinjekjerner

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Husk at enkelte allergikere kan reagere kraftig på pinjekjerner. Mannen min blir like dårlig av pinjekjerner som av hasselnøtter ...

Jeg syns egentlig det er kjempegodt, men jeg kjenner jeg får hjertet i halsen hver gang jeg kjenner smaken på grunn av at jeg har sett mannens reaksjon på disse.

Takk. Jeg skal teste forsiktig. Men han tåler mandler.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 08:48   #10
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrifter med pinjekjerner

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Pinjekjerner er godt i salater også; da ristes de lett i tørr panne/kjele.

Jeg fikk servert en salat med kylling og avokado, ristede pinjekjerner + masse annet godt i.. Alt var i ganske store biter. Kjempegodt!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no