Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Har dere begynt med julekakene nå?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 10:58   #1
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Har dere begynt med julekakene nå?

Det har jeg....

Har laget kakemenn og havremakroner....

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 11:50   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Hvis bare IKEA hadde fått ut fingeren... Vi fikk feil ovn da vi byttet kjøkken og IKEA har ikke somlet seg til å sende den riktige ovnen ennå. Så jeg må pent vente med julebaksten.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 11:51   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Nei. Jeg begynner ikke enda. Når det er kaker her i huset spises disse, så da må jeg lage en gang til når jula nærmer seg -og det gidder jeg ikke.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 11:54   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Niks - da blir de garantert oppspist før jul . Har riktignok kjøpt en boks med pepperkaker, men julebaksten får vente til begynnelsen av desember. Jeg gjør unna vasking og julegaveshopping nå så kan jeg kose meg med blant annet baking i desember. Julekaker er jo best før jul!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 12:00   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Nei, jeg har ikke begynt. Jeg syns det er for tidlig å spise julekaker i november, og altfor tidlig å bake julekaker som ikke skal fryses. De er jo bedre jo ferskere de er!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 12:07   #6
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Ikke ennå

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 12:32   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Vi bakte pepperkaker, havremakroner og serinakaker i går.

Jeg klarte ikke å dy meg lengre og når vi hadde en rolig dag hjemme så benyttet vi anledningen.

De får nok ikke anledning til å bli gamle .

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:01   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Har laget kokosmakriner og mandelstenger, som ligger i fryseren. I går bakte jeg krumkaker.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:11   #9
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Mine blir nok heller ikke så gamle
men jeg stopper her allikevel...

Eller...

jeg tenkte å låne mammas former til kransekake ringer for da kan jeg fryse dem ned og kransekake er best opptint syntes jeg... da er de ekstra myke inni

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:13   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Hvor lenge holder egentlig forskjellige julekaker seg?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:16   #11
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hvor lenge holder egentlig forskjellige julekaker seg?

Det satt jeg og å tenkte på... Her er det jo hulekaker langt uti januar og jeg syntes de smaker like godt... Kan tenke meg at kaker som inneholder melk varer minst, men jeg er egentlig ganske grønn på området så får håpe vi får noen konkrete svar

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:19   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

De kakene som er tørre og ikke inneholder så mye fett holder lengst, men jeg syns det er stor forskjell på smaken på helt nybakte kaker og på 1-2-3 uker gamle kaker. Derfor venter jeg til så nært jul som mulig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:24   #13
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Nei, det er litt vel tidlig synes jeg. Egentlig vurderer jeg å hoppe helt over julekakene i år. Det er ingen her som synes det er så innmari godt, men så må vi jo spise dem opp når jeg først har bakt.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:37   #14
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Har ikke begynnt ennå, men pleier å ha familiebesøk en av de første søndagene i advent med julekaker og evt gløgg, så da må jeg vel begynne å bake litt tenker jeg.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:39   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Nei, har ikke begynt enda. Litt fordi jeg ikke har vært hjemme på to uker, og litt mer fordi det ikke er desember enda.
Og kaker i det Lille Ruiske hjem, de får ben å gå på!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 14:53   #16
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Vi har 5 sortar i boks: julemanna (kakemenn for dei som ikkje forsto det), brune pinnar, kransekakestenger, russiske kyss og sjakkruter.

Det kan godt hende ein del forsvinn før jul, men det er i grunn greit sidan vi ikkje skal vere heime i jula uansett.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:36   #17
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Har ikke begynt nei, tenkte jeg skulle være flink i år. Og faktisk bake litt. Har som regel kjøpt vi.

Men begynner uansett ikke før i desember.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:39   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Ikke før i desember. Men da skal det bakes litt ja.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 15:49   #19
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Har ikke bakt enda, men har kjøpt og spist peppernøtter

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 19:54   #20
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Har dere begynt med julekakene nå?

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

Vi har 5 sortar i boks: julemanna (kakemenn for dei som ikkje forsto det), brune pinnar, kransekakestenger, russiske kyss og sjakkruter.

Det kan godt hende ein del forsvinn før jul, men det er i grunn greit sidan vi ikkje skal vere heime i jula uansett.

Hva er russiske kyss?

Hørtes spennende ut... oppskrift?

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no