Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Valget 2019

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-19, 23:12   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Valget 2019

Jeg er i stuss på hvem som skal få stemmen min i år.
Jeg bor i Bergen, vil ha bybane, men ikke over Bryggen (hva er vitsen med det dersom havet stiger liksom?),
AP valgte bort Marte Mjøs Persen som førstekandidat, Høyre er uaktuelt pga persongalleriet.
V og SP er jeg generelt skeptiske til.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-07-19, 23:27   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valget 2019

Egentlig har jeg ikke lyst til å stemme på noen. Bor i bomringland ( Oslo) og syntes alle er akkurat like teite.
Skole, kollektiv er viktig for meg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-07-19, 23:28   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

For meg er det ekstremt viktig at sittende byråd fortsetter, i Oslo. Jeg synes de gjør vanvittig mye bra og jeg ønsker hver eneste bomstasjon velkommen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-19, 23:31   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valget 2019

I dette valget her syns jeg alle partier er like teite..

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-19, 23:47   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valget 2019

Jeg vet hvem jeg ikke vil stemme på, det gjelder også de jeg vanligvis stemmer. Men vet ikke om de som står igjen er noe bedre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-19, 23:54   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Det er vanskelig i år. Jeg har blitt oppringt i et par meningsmålinger og hver gang har jeg svart "vet ikke" på spørsmålet om hvilket parti jeg skal stemme på.
Utydelige ordførerkandidater i kommunen min. Men spennende i den nye nabokommunen som blir sammenslått fra nyttår, jeg følger nesten mer med der.

For ikke å snakke om fylkestvangen Troms og Finnmark.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 00:00   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Jeg er 2. kandidat for MDG i kommunen min. Så jeg får vel nesten stemme på meg selv

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 00:12   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valget 2019

Etter alle innlegg om at "men hver enkelt kan ikke gjøre så veldig mye for miljøet - her må det endringer til på høyere nivå" syns jeg svært mange kan vurdere å stemme MDG. Særlig om man bor i Oslo. Her skjer det jo faktisk noe!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 00:20   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valget 2019

Jeg vet hvilke partier jeg IKKE skal stemme på, men det er fortsatt usikkert på hvem som får min stemme. Ordførerkandidatene har vært lite synlige i lokalavisene foreløpig og så er det noen fra andre partier som jeg tror har vært bra å fått inn i bystyret.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 00:24   #10
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valget 2019

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

I dette valget her syns jeg alle partier er like teite..

Ditto.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 01:29   #11
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Jeg er også kandidat, så ikke noen tvil her i gården. I min by har vi ikke noe bompengeparti, men vi har en annen liste som har oppstått pga en enkeltsak, som har skapt en del "støy", så det blir spennende å se om den saken får noen betydning, eller ikke. Siste lokale måling tyder ikke på at det vil bli så store omveltninger, men man vet jo aldri. Mye kan jo skje ennå.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 01:47   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valget 2019

Per i sag står det melom venstre og AP. (Tidligere høyrevelger)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 08:15   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Jeg er fornøyd med ordføreren i kommunen min, men ikke så fornøyd at jeg stemmer direkte på henne (Ap). Venstresiden har fått til mye bra her i regionen, synes jeg, men jeg følger nok mest med på dem også. Jeg er en av dem som bejubler bommene, fordi det pr nå er den muligheten vi har til å ruste opp gang- og sykkelveier. Hver dag går jeg kilometer på kilometer med fortau som ikke fantes for fem år siden.

Jeg stemmer SV også lokalt, de har den skole- og miljøpolitikken som er nærmest meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 08:29   #14
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Som en klok fyr sa til meg «bompengepartiet får meg til å bli for bomring». Jeg skal nok stemme det samme som alltid i lokalvalget. Jeg er for bompenger, mot måten det er gjort på her i byen. Bompengene endrer dog ikke noe mht valg for meg. Og at det er bompenger, av alle særinteresser, som for folk til å protestere over urettferdighet i verden??

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 09:18   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Jeg vet bare at jeg vil ha en annen ordfører enn han som er i dag, så da må det bli et annet parti enn det han står på liste for. Og da kan det jo heller ikke være noe lite parti som samarbeider med dem for å komne litt til makta.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 11:04   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Det eneste som er sikkert er at jeg ikke skal kaste så mye som ett blikk på rikspolitikerne, men sette meg godt inn i hva alle har gjort og vil gjøre lokalt. Jeg har rimelig god oversikt på hva som er gjort av hvem, så det blir å finne ut av hva de planlegger videre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 11:16   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Jeg er ganske fornøyd med hvordan Oslo blir styrt for øyeblikket. Jeg var skeptisk til mdg i starten, men jeg er temmelig imponert over hvordan de har gjennomført endringer ingen andre partier har turt å gjøre tidligere, selv om de blir utsatt for masse hets.

Jeg elsker ordføreren vår fra SV, liker byrådslederen fra AP, er mindre fornøyd med et par byråder (uavhengig av parti), men det går nok mer på deres personlighet, enn reell partipolitikk. Jeg kommer til å stemme for en fortsettelse av denne politikken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 12:53   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

For meg er det ekstremt viktig at sittende byråd fortsetter, i Oslo. Jeg synes de gjør vanvittig mye bra og jeg ønsker hver eneste bomstasjon velkommen.

Fint for dere som bor i Oslo, ikke nødvendigvis så bra for oss som bor rett utenfor. Det er ikke bare å overføre alt som skjer i Oslo til de mindre byene rett utenfor. Det er liksom ikke helt det samme på bygda, selv om det er en by.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 12:54   #19
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Jeg vet ikke hva jeg skal stemme, jeg liker ordføreren vår, selv om han er Frp. Jeg kommer dog IKKE til å stemme på det partiet.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-07-19, 13:01   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er ikke bare å overføre alt som skjer i Oslo til de mindre byene rett utenfor.

Men er det noen som har snakket om å gjøre det da??

Jeg synes helt ærlig at hverdagen til oss som bor i byen trumfer retten til å kjøre inn og parkere der det passer dem for de som bor utenfor. I Oslo har vi et veldig godt kollektivtilbud og synes man det er for dyrt/vanskelig å komme seg inn hit kollektiv utenfra, må man rett og slett stemme slik at kollektivtilbud blir prioritert også nasjonalt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no