Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Laks (eller annen fisk) i folie?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 15:11   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laks (eller annen fisk) i folie?

Noen som har oppskrift på laks i folie som stekes i ovnene med litt godt tilbehør (porsjonspakker)? Kom over et innlegg her inne med noe pesto og greier oppi, men finner det ikke igjen. Noen som kan hjelpe meg? Eller komme med andre gode forslag. Jeg må også ha opplyst steketid og antall grader på ovnen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 15:37   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Jeg har, med godt resultat, tatt laksestykker og puttet i folie, sammen med paprika, gulrøtter i "striper", løk og biter av smør - pakket dette sammen og "kokt" det i stekeovnen.
Husker søren ikke hvor varm ovn jeg brukte, men jeg vil anta jeg kokte det på rundt 225 grader. Det tar ikke lange tiden... husker ikke hvor lenge, men beina skal slippe fisken.

Synd min kjære ikke liker laks... hm... ørret gjør sikkert samme susen...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 15:47   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Vi lager mye ørret, som vi pakker hel inn i folie. Jeg bruker ikke dill, siden jeg ikke liker det, men har MASSE sitronpepper inni fisken! Den blir kjempegodt. Vi kjøper som regel en stor frossen ørret fra frysedisken på Rema. Steker den ca 1time midt i ovnen på 200grader. Så har vi poteter, gulrøtter, rømme og sitronpepper til.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 16:02   #4
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Raspet gulrot og finhakket purre er godt i. Man kan ha i en skvett fløte, litt creme fraiche eller sitronsaft.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 16:05   #5
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

I dag har jeg tenkt å lage min egen thai-laks. Har handlet inn koriander, lime, chili (til de voksne), vårløk og paprika. Tenkte å lage foliepakker med alt dette samt litt creme fraiche. Blir spennende, men jeg tror det blir nam-nam. Tipper jeg tar litt wokete grønnsaker og ris ved siden av.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 16:37   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Vi lager mye ørret, som vi pakker hel inn i folie. Jeg bruker ikke dill, siden jeg ikke liker det, men har MASSE sitronpepper inni fisken! Den blir kjempegodt. Vi kjøper som regel en stor frossen ørret fra frysedisken på Rema. Steker den ca 1time midt i ovnen på 200grader. Så har vi poteter, gulrøtter, rømme og sitronpepper til.

Vi prøvde å lage sånn ørret en gang, men den måtte jo renses for innvoller før vi kunne steke den.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 18:26   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vi prøvde å lage sånn ørret en gang, men den måtte jo renses for innvoller før vi kunne steke den.

Hi hi. Syns du det er ekkel?? Det gjør ikke meg noe å rense fisk, men skjære opp tunge...

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 18:59   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Hi hi. Syns du det er ekkel?? Det gjør ikke meg noe å rense fisk, men skjære opp tunge...

Jeg elsker tunge da. Koker den, skreller og skjærer opp uten problemer.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 20:36   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Du kan ta sånne benfrie laksestykker, gni dem inn med pesto og legge revet parmesan på toppen. Da bør du steke dem i ildfast form slik at osten blir sprø. Stek på 200, du ser når de er gjennomstekt og har samme farge hele veien på siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 21:23   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Takk for masse tips. Kan noen si meg noe ca. antall minutter sånne porsjonsstykker av laks skal steke? Jeg klarer ikke å se når en fisk er ferdig jeg og evnt. at bena slipper.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 21:44   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Hm, det kommer litt an på tykkelsen, men rundt 20 minutter burde være greit. Med laks eller rød fisk ser du veldig greit om den er ferdig eller ikke, de blir blekrosa hele veien gjennom. DU kan bare ta dem ut av ovnen og pille litt med en gaffel hvis du ikke ser ordentlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:25   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Tusen takk for svar. Det er bare det at jeg måtte bare vite om det er ca. 10 minutter eller 20 minutter som gjelder. Da vet jeg liksom når sånn ca. jeg kan forvente at det skal være ferdig, sånn at jeg kanskje klarer å se det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:39   #13
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laks (eller annen fisk) i folie?

Jeg har grillet torskefilet med purre flere ganger.
Deilig!!

Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no