Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Romantisk øy i Hellas

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-24, 15:02   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Romantisk øy i Hellas

Hvilken øy (i realiteten går vel fastlandet bra også), relativt lett tilgjengelig fra Athen, er den mest romantiske og vakre? Det er i tilfelle snakk om september.


Sist redigert av Pelen : 12-03-24 kl 15:12.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-24, 15:28   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Eller, kanskje det må bli Rhodos eller Kreta.

Vi ser på litt langsiktige planer, så mye forskjellig som gjør at det kanskje ikke kan bli noe av. I september 2025 har vi vært gift i 25 år og vi har snakket om at det skulle være hyggelig å fornye løftene på en strand et sted. Det må nødvendigvis ikke være en kirkelig seremoni, men det må føles litt seriøst, ikke bare en bartender vi har grepa tak i for å få det gjort på en måte.

Ovenstående steder ser jag at den svenske kirken i Athen er i, i september 2025 så det finnes jo muligheter for at de er der i 2025 også. Det hadde vært mest hyggelig med den samme datoen som er en en onsdag i 2025.

Noen som vet om noe sted i Hellas der dette kan gjennomføres uten at man blander inn den svenske kirken? Det må som sagt ikke als være religøst, men føles seriøst.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 17:03   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Santorini er vel selve postkort-øya. Uten at jeg har vært der. Parga var super-romantisk da mannen min og jeg var der, men det er vel nærmere 30 år siden så ikke vet jeg…

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-24, 18:21   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Hydra, Serifos, Sifnos og Antiparos står på min liste. Den første er bilfri, vakker, og sikkert full av rike europeere.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 18:40   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Sjekk Kalimera.nu - svensk forum med god oversikt over de forskjellige øyene.
Santorini er et turisthøl uten sidestykke, men det varierer jo litt når det er som verst.

Hydra har jeg hørt mye fint om!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 19:27   #6
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Jeg liker både Kreta og Rhodos jeg. Balos lagoon er definitivt verdt å sjekke ut.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-24, 20:26   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Santorini blir det ikke. Der har vi vært. Takk for mange tips så langt. Jeg håper virkelig at vi av flere årsaker får til dette.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 09:23   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Jeg likte godt Karpathos. Veldig lite turister, så veldig autentisk. Vi bodde på et lite leilighetshotell for voksne. 4 leiligheter, med «felles frokost» sammen med eiere på morgenen som var veldig koselig. Møtte andre fra hele verden for en liten prat på morgenen. Helt frivillig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 10:46   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Spetses var en nydelig øy, men litt for liten til at man er "bare" der og litt kjelkete å komme seg til fine strender (privat taxibåt eller en sånn utrolig full badebåt). Da flyr man til Athen og må komme seg til øyen med bil/ferge eller tilsvarende. Jeg anbefaler heller Skiathos; Liten øy, men større enn Spetses, med over 60 ulike strender, noen av dem helt øde, mange romantiske restauranter og fin liten gamleby. Vi var der i to hele uker uten å bli lei, leide en bitteliten jeep og kjørte absolutt alle veier på hele øyen. Herlig. Direktefly med Sunclass.


Sist redigert av liefje : 15-03-24 kl 11:30.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 10:51   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Jeg er mye på Kreta, og det er en stor øy med mange muligheter. Det kan være veldig overturistifisert, men det finnes også skikkelige perler. Og når man er på ett sted med mange muligheter, så kan man veksle underveis.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 11:11   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Jeg tenker at det kommer litt an på hvor viktig det er for dere med fine strender. Etter at man har vært på øyhopping, er det få av de øyene jeg har vært på som det går direktefly til jeg synes kan måle seg helt med de som er mindre tilgjengelige, spesielt strendene. Men er er flere steder som har koselige "byer" og strender som er helt ok. Av steder det går direktefly til vil jeg også trekke fram Skiathos og Karpathos. I tillegg til at det går direktefly, er det korte avstander sånn at reisa totalt sett føles veldig overkommelig.

Parga likte jeg også godt da jeg var der for drøyt 20 år siden, men er usikker på om jeg ville ha likt stedet like godt i dag. Har lyst til å dra tilbake en gang! Det er litt lengre å komme seg fra flyplassen enn de to andre jeg nevnte.

Skal dere ta båt fra Athen, kan jeg videreformidle tipset jeg i sin tid fikk fra Toffskij, nemlig Sifnos! Mener det tar tre timer med båt fra Athen? Jeg forelsket meg i den øya. Mange fine plasser der og alt virket uvanlig velorganisert til Hellas å være ... Godt busstilbud og enkelt å komme seg rundt. De satser også på helårsturisme og har blant annet turstier.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 11:46   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Sifnos er fin!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 12:11   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

Takk for mange tips.

Vi elsker strender når det gjelder følgende:

- Se på dem
- Gå tur
- Ta et bad
- Drikke/spise på en strandrestaurant

Når jeg setter det opp så skjønner jeg at det egentlig ikke er stranden vi er så mye ute etter, uten en vakker utsikt til havet og muligheten å bade. Vi ligger sjelden på en strand, hverken under parasoll eller i solen. Da foretrekker vi en terrasse eller lignende.

Jeg har ikke sjekket de andre foreløpig, men Sifnos kan absolutt være et godt alternativ.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-24, 13:59   #14
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Romantisk øy i Hellas

+1 på Sifnos.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no