Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kabel til mac og "overhead"

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-13, 12:33   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.287
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Kabel til mac og "overhead"

Jeg aner knapt hva jeg spør om, men håper en eller annen her kan forbarme seg over meg.

Jeg mener ikke overhead, for det finnes jo ikke lenger, men slike prosjektører og sånt som finnes over alt.

Case:
Jeg skal holde litt foredrag, og skulle ha koblet macen min til den dingsen som gjør at det kommer opp på veggen. :dom:

Hva er det egentlig jeg trenger?

Sist jeg prøvde meg passet ikke kabelen som var på stedet, så jeg må med andre ord ha med min egen herreter.

Hjelp?!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 12:36   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

En sånn her. Det er en adapter fra mac til VGA. Jeg tipper du får kjøpt det alle steder som fører mac.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 12:38   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.287
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Og det skal funke i de aller fleste tilfellene?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 12:39   #4
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Ja, sånn pleier å funke. Ikke til overheaden da, men til prosjektøren.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 12:41   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Ja, jeg har enda til gode å være et sted der det ikke er vga-kontakt ut fra prosjektoren. Så om den andre enden passer i macen din, så er du i boks!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 12:47   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.287
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Ja, det er jo ikke overhead lenger, jeg kom bare ikke på hva det hette.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 21:56   #7
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Jeg har en sånn dings som passer til ipaden og telefonen min, det er genialt! Hvis du har iphone og laster ned keynote remote-app kan du styre keynote via bluetooth eller wifi. Får også opp presentasjonsnotatene på telefonen, under bildet. Det funker hver gang, og gjør at alt av foredrag flyter mye bedre når man ikke behøver tenke på tekniske greier!

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 21:58   #8
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Altså, jeg bruker ipad koblet til overheaden ( ) og telefonen som fjernkontroll, det samme bør funke med hhv mac og iphone.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 22:32   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Ja, det er jo ikke overhead lenger, jeg kom bare ikke på hva det hette.

Projektor eller prosjektør.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:02   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Antagelig er det VGA-adapter du trenger, som vist over. Men det hender det er DVI også, men skal du kjøpe et adapter, så gå for VGA.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:13   #11
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Opprinnelig lagt inn av Meiose, her.

Jeg har en sånn dings som passer til ipaden og telefonen min, det er genialt! Hvis du har iphone og laster ned keynote remote-app kan du styre keynote via bluetooth eller wifi. Får også opp presentasjonsnotatene på telefonen, under bildet. Det funker hver gang, og gjør at alt av foredrag flyter mye bedre når man ikke behøver tenke på tekniske greier!

Hva slags dings er det?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 23:20   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Tror muligens hun snakker om en iPad til VGA-adapter? Eller?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 09:08   #13
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tror muligens hun snakker om en iPad til VGA-adapter? Eller?

Jepp, den funker fin-fint til iPad. Jeg bruker SlideShark til presentasjoner på iPad, det fungerer godt mot PowerPoint for meg som har PC på jobb.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 09:44   #14
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

En sånn her. Det er en adapter fra mac til VGA. Jeg tipper du får kjøpt det alle steder som fører mac.

Sånn bruker jeg som overgang til både prosjektor og tv. VGA i ene enden og USB i andre.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 22:01   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Sånn bruker jeg som overgang til både prosjektor og tv. VGA i ene enden og USB i andre.

Det er ikke USB (som er mye større), men Mini DisplayPort.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-13, 22:07   #16
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kabel til mac og "overhead"

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er ikke USB (som er mye større), men Mini DisplayPort.

Det har du jammen helt rett i. Måtte til og med finne frem en her for å sjekke.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no