Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-11, 21:51   #1
artica
Nybegynner
 
artica sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hvalerinne fra Helgeland
Innlegg: 11
artica har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Har akkurat kjøpt ny leilighet med integrerte hvitevarer, som kjøleskap med en liten fryser, oppvaskmaskin og komfyr.

Problemet nå er steikovnen i komfyren, som er av merket Gorenje (helt ukjent merke for meg). Platene på den kjeramiske toppen fungerer godt, men her på fredag skulle jeg lage lasagne og det var bare å steke den som gjenstod. Jeg satte på komfyren på rett temperatur og varmluft + over/undervarme for å raskt varme opp ovnen; men ingenting skjedde, annet enn at det ble lys i panelet over bryterne. Får ikke engang lys inni komfyren, selv om jeg sjekka lampa der og for sikkerhets skyld bytta til ei ny lampe. Har forsøkt ALLE valg med full guffe på varmeinnstillingen, men den er like kald og ingenting skjer.

Det er noen tilleggsvalg med noen knapper og tidsur og greier, men der står det bare å blinker 0:00 og "automatisk" og jeg får liksom ikke gjort noe der, virker det som, har forsøkt å trykke på ALT der også. Instruksjonsboken til komfyren har ikke tidligere eier lagt igjen...

Er det noen som har en Gorenje komfyr med stekeovn her inne på forumet, som kan gi meg noen tips til hva jeg skal trykke på for å få den i gang?

Har IKKE råd til ny steikovn nå i tilfelle dette ikke er en betydelig mangel som tidligere eier skulle gjort meg kjent med FØR kjøpet...


Har søkt etter dette på nett, men regner med at komfyren ble kjøpt samtidig med at leiligheten var ny, dvs i ca. 2004, den kjeramiske toppen er innfelt i selve kjøkkenbenkeplata og så er bryterne til platene under, samt disse småknappene til tidsur etc til venstre og selve steikovnen under dette igjen.
Inni steikovnens nedre kant står et merkeskilt:

Gorenje
Typ EV 443-D424M
Mod. W/450E


Sist redigert av artica : 10-07-11 kl 21:52. Årsak: skrivefeil..
artica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 09:17   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Vi har Gorenje, men det der har jeg ikke vært borti. Har du prøvd å koble fra strømmen, og så koble til igjen? Kanskje det hjelper hvis den har hengt seg opp?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 09:44   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Har du stilt klokken?

Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:15   #4
artica
Nybegynner
 
artica sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hvalerinne fra Helgeland
Innlegg: 11
artica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi har Gorenje, men det der har jeg ikke vært borti. Har du prøvd å koble fra strømmen, og så koble til igjen? Kanskje det hjelper hvis den har hengt seg opp?

Forsøkte dette, både med ovnen på og av, men ingenting endret seg..

artica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:20   #5
artica
Nybegynner
 
artica sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hvalerinne fra Helgeland
Innlegg: 11
artica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Har du stilt klokken?

Ante ikke hvordan jeg skulle få til det, men trykte og vridde litt på småknappene og så plutselig: Klokka kunne stilles og dermed fungerte komfyren!!

Var det sååå enkelt, altså?? hehe

Tusen takk for veldig godt råd til hjelp!!

artica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:26   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Så fint du fant ut av det. Jeg har forøvrig flere års erfaring med Gorenje-produkter og den er utelukkende positiv så langt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:52   #7
artica
Nybegynner
 
artica sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hvalerinne fra Helgeland
Innlegg: 11
artica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Ja, veldig bra at det var så enkelt som å bare stille klokka

Søkte overalt på nett og det nærmeste jeg kom var instruksjoner på nyere Gorenje-produkter på russisk og polsk..

Ettersom det var fredagskveld og helg da jeg for første gang skulle bruke stekeovnen, var det ikke bare å ringe en forretning, tidligere eier, reparatør el.l., men jeg har jo flere ganger vært innom og lest her på Foreldreportalen om alt mellom himmel og jord, og tenkte jeg kunne jo stille et spørsmål om sånt her inne. Dermed dukka det snart opp flere kloke hoder og problemet hadde en enkel og grei løsning!

(Har vært medlem her før, men har ikke lengre tilgang til den mail-adressen jeg registrerte meg på - og nick har jeg også glemt, om det ikke var det samme som nå..)

Det hadde vært en fordel om tidligere eier hadde lagt igjen instruksjonsboka, så hadde jeg kunnet lest meg til ting som er helt selvfølgelig når man bare vet om det.

Nå VET jeg jo at jeg kan stille slike spørsmål her inne og det er helt SUPERT at jeg vet om at bl.a. du Absalone har god erfaring med Gorenje; flere spørsmål dukker garantert opp.

artica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 22:17   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Haha, vi kan brukes til det meste.

Velkommen hit!

Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 22:47   #9
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.701
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Gorenje er veldig flinke på stekeovner. Vi har aldri hatt trøbbel med vår.

Men de er laget på et så merkelig vis, at klokken MÅ stå på et eller annet for at stekeovnen skal fungere. :glemt seg mange ganger når det har vært strømbrudd mens jeg har vært på jobb:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 23:51   #10
artica
Nybegynner
 
artica sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hvalerinne fra Helgeland
Innlegg: 11
artica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Takk for det, Saint

Kan tenke meg at man lett kan glemme akkurat det der med stilling av klokken etter strømbrudd Sånn sett var rådet til Neket ikke akkurat rett medisin til akkurat dette problemet på en Gorenje-komfyr; heller tvert i mot

artica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 10:23   #11
b-sofieh@online.no
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 1
b-sofieh@online.no har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruksanvisning til Gorenje steikovn

Jeg har også dette problemet!! Det står "Auto" og så har det kommet fram en klokke. Hjelper ikke å stille klokka. Jeg har trykket og trykket.....

b-sofieh@online.no er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bruksanvisning, steikovn


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no