Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Furumøbler skriker etter fornyelse

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-07, 10:01   #61
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Det blir uansett mye billigere med beis enn nye møbler.

Blir mindre bruk og kast, også.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:21   #62
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Dere som ikke er enige med Snipa, Iset og meg i denne tråden; når dere kjøper møbler – kjøper dere dem med tanke på at dere skal ha dem i hvertfall 10 år?

__________________
Snuppene 02 • 07
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:32   #63
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Vi kjøper møbler for å ha de lengst mulig.

Har ikke økonomi(lyst eller vilje etc.) til å følge trender med bruk og kast av møbler men det er oss.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:35   #64
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Dere som ikke er enige med Snipa, Iset og meg i denne tråden; når dere kjøper møbler – kjøper dere dem med tanke på at dere skal ha dem i hvertfall 10 år?

Jeg gjør det, ja. Heldigvis har jeg aldri kjøpt furumøbler.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:41   #65
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Dere som ikke er enige med Snipa, Iset og meg i denne tråden; når dere kjøper møbler – kjøper dere dem med tanke på at dere skal ha dem i hvertfall 10 år?

Det spørs litt hva det er snakk om, men stort sett så tenker jeg at vi skal alle tingene vi kjøper til de er blitt ødelagte eller slitte og stygge av tidens tann. Derfor har vi litt furumøbler igjen fra den gangen vi ikke hadde råd til annet, men de siste årene har jeg utelukkende kjøpt møbler jeg har trodd jeg vil orke å se på i endel år fremover uten å grøsse. Altså tidløse ting i den grad det er mulig i vår tid.

Vil forresten understreke at dette er litt på siden av hva jeg har forsøkt å diskutere. Jeg blir forbauset over at dere blir forbauset når andre har et annet forhold til møbler enn dere. Det handler egentlig ikke så mye om hvor ofte jeg kjøper møbler selv, men å forstå at andre velger annerledes uten å bli forbauset. Særlig når verden snart går under av overforbruk - det er faktisk et stort tankekors.

Jeg er forresten forbauset over at noen som er over gjennomsnittet opptatt av interiør handler billige møbler på Skeidar og påstår at de overhodet ikke lar seg påvirke av hva som in.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 02-11-07 kl 11:11. Årsak: Masse skrivefeil.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:54   #66
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det spørs litt hva det er snakk om, men stor sett så tenker jeg at vi skal alle tingene vi kjøper til de er blitt ødelagte eller slitte og stygge av tidens tann. Derfor har vi litt furumøbler igjen fra den gangen vi ikke hadde råd til annet, men de siste årene har jeg utelukkende kjøpt møbler jeg har trodd jeg vil orke å se på i endel år fremover uten å grøsse. Altså tidløse ting i den grad det er mulig i vår tid.

Vil forresten understreke at dette er litt på siden av hva jeg har forsøkt å diskutere. Jeg blir forbauset over at dere blir forbauset når andre har et annet forhold til møbler enn dere. Det handler egentlig ikke så mye om hvor ofte jeg kjøper møbler selv å gjøre, men å forstå at andre velger annerledes uten å bli forbauset. Særlig når verden snart går under av overforbruk - det er faktisk et stort tankekors.

Jeg er forresten forbauset over at noen som er over gjennomsnittet opptatt av interiør handler billige møbler på Skeidar og påstår at de overhodet ikke lar seg påvirke av hva som in.

Vi er alle forskjellige og har forskjellig syn på hva man velger å bruke pengene sine på.
Jeg lar meg ikke påvirke av hva som er in – jeg kjøper det jeg synes er fint. Og jeg velger heller å kjøpe en sofa til 6-7000 kr for så å kunne bytte den ut i løpet av en 5 års periode. Da er jeg garantert lei den

__________________
Snuppene 02 • 07
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:10   #67
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Vi er alle forskjellige og har forskjellig syn på hva man velger å bruke pengene sine på.

Nettopp. Det var poenget mitt hele tiden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:13   #68
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Kasia: Ja, jeg blir forbauset over at damer i 20-30 årene fremdeles liker furumøblene sine fra begynnelsen av 90-tallet. Jeg hadde blitt forbauset om de fremdeles likte klærne de hadde den gang også.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:17   #69
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Jeg liker de nå som de er beiset, hadde uansett ikke hatt råd til å kjøpe nytt...

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:20   #70
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Kasia: Ja, jeg blir forbauset over at damer i 20-30 årene fremdeles liker furumøblene sine fra begynnelsen av 90-tallet. Jeg hadde blitt forbauset om de fremdeles likte klærne de hadde den gang også.

Da er du vel kanskje mer opptatt av ytre ting enn funksjonalitet og det er jo greit. Det er jeg også i mange tilfeller. Det er ikke sikkert de syns de gamle møblene er dødslekre selv om de ikke prioriterer å bytte ut fullt brukbare ting.

Du skrev du ble forbauset over at noen fortsatt holdt ut med furumøblene - som forøvrig ble solgt i stor skala til langt ut på 90-tallet - mulig jeg leste deg feil siden du nå modererte deg til at du ble forbauset over at damer i 20-30 årene liker møblene sine fra begynnelsen av 90-tallet. Siden damer i den alderen var i tenårene i begynnelsen av 90-tallet, så ville jeg også blitt forbauset om de fortsatt hadde møblene fra pikerommet. For meg ville det begrenset seg til en seng og en ødelagt pult i finer.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:43   #71
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Jeg tenker at jeg skal ha møbler i mer enn ti år, ja. Selvfølgelig blir man påvirket av trender, men jeg prøver å velge en stil og gjenstander som jeg ser for meg å kunne like lenge. For eksempel har jeg en klassisk gyngestol innkjøpt av mine foreldre på 70-tallet, den tror jeg fint jeg kan ha resten av livet. Jeg bytter ikke møbler som jeg bytter klær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:59   #72
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Dere som ikke er enige med Snipa, Iset og meg i denne tråden; når dere kjøper møbler – kjøper dere dem med tanke på at dere skal ha dem i hvertfall 10 år?

Absolutt. Eg sier ikkje at eg ikkje kunne tenke meg å bytte etter eindel år. Men me prioriterer absolutt ikkje ting slik og byttar ikkje ofte. Men eg ser jo at samfunnet blir meir og meir matrealistisk.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 19:48   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det bildet jeg får opp viser et bord i bjørkefiner, som er noe helt annet enn furu.

Ja jeg skrev jo både at jeg ikke var sikker på om bordet var i furu OG at fargen på bildet ikke var lik, så akkurat den modellen vi har er kanskje ikke avbildet der. Men ellers er det helt likt.

Forresten, selv om man bytter ut møbler oftere enn hvert 10-år trenger det ikke å bety at man bidrar så mye mer til bruk og kast-samfunnet. Jeg selger alt det gamle og kjøper VELDIG ofte nytt på feks. Finn.no. Da vi pusset opp her i fjor (totalrenoverte nesten hele leiligheten) ville vi kjøpe endel nytt så det gjorde vi, men om vi skal ha nytt igjen om noen år kommer vi til å selge dette og sannsynligvis se på Finn.no om vi finner noe brukendes der.

Man kan få møbler ganske billig i dag, feks. brukt, så ingen grunn til å tviholde på ekkel furu.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 19:49   #74
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Du skrev du ble forbauset over at noen fortsatt holdt ut med furumøblene - som forøvrig ble solgt i stor skala til langt ut på 90-tallet - mulig jeg leste deg feil siden du nå modererte deg til at du ble forbauset over at damer i 20-30 årene liker møblene sine fra begynnelsen av 90-tallet. Siden damer i den alderen var i tenårene i begynnelsen av 90-tallet, så ville jeg også blitt forbauset om de fortsatt hadde møblene fra pikerommet. For meg ville det begrenset seg til en seng og en ødelagt pult i finer.

Jeg mente begynnelsen av 2000-tallet.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no