Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Miljørapporteringstråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-12, 12:22   #21
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

I dag putter jeg klementin-skallet i matboksen og tar det med hjem for å kompostere, siden vi ikke sorterer matavfallet for seg selv her på jobb.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 19:36   #22
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

Feilutskrifter fra jobben blir fine handlelister når man deler dem i fire eller åtte. *lært av mormor*

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 19:56   #23
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

I går fylte jeg opp den brune dunken i steden for å la den bli tømt halvfull, så blir det en sekk mindre med hageavfall å kjøre på fyllinga til våren.

Og i dag reiste jeg kollektivt elleve mil i steden for å låne en bekvem og varm bil.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 18:07   #24
Tvillingmammahilde
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 26
Tvillingmammahilde har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

Hadde med restemat fra gårdsdagens middag til Lunsj:-)
Var også innom å handlet mat for 1 uke og hadde så klart med meg handlenett.

Tvillingmammahilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 19:47   #25
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

Når vi koker te på morgenen lager vi en hel kanne i slengen, sånn at vi slipper å koke vann flere ganger. For at ingenting skal gå til spille har jeg merket meg hvor mye som går i te-kanna vår, så jeg fyller opp vannkokeren med akkurat riktig mengde.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 08:07   #26
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

Vi har nå byttet ut til den minste dunken for restavfall. Så nå er det om å gjøre og skape minst mulig søppel.

Har kjøpt seng til toåringen på fyllinga sitt utsalg. Og gitt sprinkelsenga hans til noen som venter sin første baby.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 17:47   #27
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

Telysholdere har tidligere gått i restsøppel her, men jeg har nå begynt å samle til gjenvinning.
http://www.mojomagasin.no/hus-hjem-o...l-gjenvinning/

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 17:54   #28
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Telysholdere har tidligere gått i restsøppel her, men jeg har nå begynt å samle til gjenvinning.
http://www.mojomagasin.no/hus-hjem-o...l-gjenvinning/

Wow..... Det var noe å tenke på. Takk for informativ link!

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 18:03   #29
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

Her er også en fiiiiin tråd! Bare å bidra litt eller snoke der også.

Miljøtråden som vi hadde her for noen år siden var skikkelig lang. Men den andre her har sloknet litt... Er vi blitt blaserte, likegyldige eller er det å være miljøbevisst blitt en selvfølge? Håper det siste.

Vi har spist torsk + økologisk bacon til middag, nyyydelig. Og økologiske kyllingvinger på søndag, det smaker så mye bedre når jeg vet at kyllingene/hønsene har fått bedre fôr og hatt et bedre liv.
Jeg kjøper leverpostei fra Grøstad Gris (lykkelige, økogriser) - mye sunnere og bedre enn alle de andre!
Håper flere og flere velger økologisk. Det er så viktig for miljøet!

Det andre jeg gjør for miljøet står i overnevnte tråd.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 18:22   #30
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

Jeg kjører buss til og fra jobb hver dag. Vi busser i grunnen når det lar seg gjøre alle mann, men mannen kjører til og fra jobb iom at han leverer og henter i barnehage og sfo. Vi sorterer søppel (telysene også) som en selvfølge, og prøver å bruke rester til noe fornuftig. Klær arves i stor grad til minstemann. De eldste får mer nytt, men det leveres alltid videre til noen som har bruk for det istedenfor å kastes. Alt dette er vaner vi ikke tenker noe særlig over i hverdagen.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 22:00   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.486
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

Jeg sparer på alle plastposer jeg får når jeg kjøper frukt/grønnsaker og sånne halvstore vanlige plastposer fra butikker (apotek, f.eks) og bruker dem som bleieposer. Vi har aldri hatt bleiedunk eller kjøpt dyre bleieposer. Når jeg ikke har flere gratisposer igjen kjøper jeg vanlige brødposer i plast.

Yngste her arver mye av sin garderobe og det gis videre til bekjente, UFF eller Ukraina når det er fravokst. Gamle blader (Foreldre&Barn) gis videre til venner med barn. Vi kaster generelt lite, og det er ofte den vanlige søppeldunken (liten dunk, ikke behov for større) ikke er full. De henter den annenhver uke bare. Vi resirkulerer all plastemballasje, glass og metall samt papir og matavfall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 18:45   #32
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

Med den sterke vinden og kuldegradene som er nå om dagen utsetter jeg klesvask til varmere og stillere dager.
Å vaske (eller egentlig å tørke) klær innebærer at vi vå kjøre ventilasjon på max, det igjen gjør at det vannbårne anlegget bruker mer energi på å holde varmen, så da venter jeg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 13:17   #33
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Miljørapporteringstråden

I dag har jeg bakt banankake. Hater som nevnt å kaste mat, så når vi får noen bananer som blir litt vel brune til å spises slenger jeg dem i fryseren. Når jeg har tid og passe mange bananer frosen tar jeg dem frem og baker banankake. Den er virkelig farlig god, så den forsvinner på et blunk. Både godt og miljøvennlig altså, men ikke spesielt sunt kanskje.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no