Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-07, 20:46   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 21:55.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:49   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Hva med å lage en pizza i stedet for pølser? Dette er jo noe både barn og voksne gjerne liker å spise?`Eller kanskje de voksne vil sette pris på om du smører noen smørbrød med litt godt pålegg på?

Jeg hadde nok ikke servert alkohol til de voksne i en barnebursdag, men så er jeg noe sær også, da.

Lykke til med bursdagsfesten!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:49   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Jeg ville servert pølser til de voksne også, jeg da. :enkel: Også ville jeg droppet rosévinen. Ikke at jeg ser for meg moralsk forfall, men fordi det er litt uegnet til pølser. Pluss at jeg alltid regner med at de fleste voksne kjører.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:50   #4
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Jeg er nok av den sære typen og synes ikke noe om å servere alkohol i barnebursdager. Synes ikke man skal servere alkohol på dagtid. Og når barn er tilstede og kan risikere å oppleve at de voksne forandrer seg (om enn bare bittelitt) som følge av alkoholen ... nei, jeg ville ikke gjort det. Men jeg vet at det er de som gjør det, og det er jo ikke noe farlig i det. Man velger jo selv om man ønsker å drikke.

Ellers foreslår jeg å servere salat til de voksne. En sikker vinner. Med loff eller rundstykker til eller noe sånt. Lykke til.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:51   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Jeg ville gått for pizzahorn, og jeg hadde ikke servert alkohol i et barneselskap. Hadde det vært en sommerfest med unger tilstede, så hadde det vært litt annerledes, men ikke i en barnebursdag.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:52   #6
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Jeg hadde enten servert pølser eller pizza til alle, brus, vann, farris eller saft til alle, og så kaffe, te og en mer voksentypisk kake til foreldrene. Hadde ikke servert alkohol, og hadde nok også synes det var rart å bli servert alkohol i en barnebursdag.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:52   #7
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

(Jeg synes jo det er helt ok da, men jeg sier jo "å kødde" og denslags foran barnet også, så jeg er kanskje ikke representativ for foreldre flest.)


Vel – det sier sikkert jeg også, men alkohol ville jeg ikke servert (men jeg drikker ikke selv og er vel heller ikke representativ, pga det...) Stol på deg selv, du

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:56   #8
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Noe enkel fingermat kanskje? Kjøttboller,scampi, ost på spyd supplert med noe bruschetta av ett eller annet slag?
Eller noen gode paier?

Jeg synes helt klart du kan servere rosévin. Jeg ville blitt veldig glad om jeg kom i barnebursdag og fikk nyte ett glass god vin

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:00   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

her i bursdager serverer vi rundstykker med god pålegg, til voksne.
og vi serverer ikke alkohol.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:06   #10
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
 
5barnsmor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 602
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Her serveres heller ikke alkohol, men vi drikker ikke heller da....

__________________
gutt 1995, jente 1996, jente 1998, jente 2002, gutt 2005 og jente 2009
5barnsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:09   #11
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Pitabrød delt i to, fyllt med ost,skinke og salat, eller kylling og salat.
Rømmedip ved siden av, som kan helles oppi.

Trenger verken tallerken eller bestikk - og alle liker det!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:12   #12
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Jeg er så kjedelig at også de voksne har fått pølser i bursdagene til Lillemor. Et annet alternativ kan kanskje være å lage en pai (quiche)?

Som flertallet her inne ville jeg droppet alkoholservering i en barnebursdag.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:19   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Jeg hadde uten tvil ikke servert alkohol i en barnebursdag og jeg hadde reagert negativt om noen hadde gjort det. Hadde neppe gått i bursdag der flere ganger.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:24   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Synes salat er digg (og greitt til alle på sommerslankeren ) eventuelt også en pastasalat, grillspyd, kjøttboller, kyllingvinger, oliven, parmesanbiter... tapas er vel like greitt å kalle det kanskje?

Og ja, jeg blir SÅ glad når jeg får vin i barnebursdag jeg! Det er forskjell på å nyte god vin til maten og å gå på fylla.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:25   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Vi serverte vårruller i lilles bursdag i fjor(hjemmelagede) og det var en slager. Vin skjønner jeg ikke helt poenget med, men det er nå meg da...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:28   #16
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Jeg hadde ikke servert alkohol i en barnebursdag. Flere grunner til det, men hovedsaklig at de fleste her kjører - da blir det litt poengløst med alkohol, men dere kjenner kanskje mange som bor rett i nærheten, eller uansett reiser kollektivt eller med taxi?

Mat; Jeg henger meg på Møøse og foreslår salat. Du kan ha i svinekjøtt, peanøtter, kruttonger, avocado og masse annet snadder. Eller pai, eller lasange (begge deler kan gjøres klart på forhånd og bare settes i ovnen). Eller helstekt kylling, spørs hvor stor ovn dere har, da ... til 13 personer må dere ha 3 kyllinger vil jeg tro. Eller spekemat, ølpinner og varm potetsalat. (da du ha øl til, men gjerne alkoholfri.) Eller smørbrødkake? Da må du absolutt ikke ha alkohol til, men te, masse te. Eller for å fortsette i den sjangeren: Hva med engelsk tea-time?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:29   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 21:54.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:31   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva? Synes du det er ille om noen drikker et glass vin rundt barna?

Nei. Jeg syns det er ille om det serveres i et selskap FOR barn.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:32   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 21:54.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:33   #20
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Hmm, ikke mange som ville ha vin, nei? Er det fordi det er barnebursdag, eller fordi det er barn til stede? Ville det stilt seg anderledes om det var en voksen som hadde bursdag, og man var invitert på brunsj eller lett servering på ettermiddagen og man var invitert med barn?

Jeg tror de fleste jeg kjenner kunne funnet på å sprette en flaske rosévin eller hvitvin for å tilby de voksne på en sommerdag, selv om det er barnebursdag. Det er jo ikke snakk om noe annet enn ett glass vin til maten?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no