Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vitaminer og sånt i det skjulte

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-07, 08:44   #81
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Rene psykologen, du.



Ja?

Jeg aner nemlig ikke hvordan min mann ville reagert på at jeg lurte han.
Har aldri prøvd.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 10:52   #82
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Han er en voksen mann, og må få bestemme dette selv.

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Vær vennlig å hold deg til tema.

Holdt jeg meg ikke til tema? Var ikke tema at du vil lure inn vitaminpiller i maten hans?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 11:01   #83
Vårin
Trist
 
Vårin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 89
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Holdt jeg meg ikke til tema? Var ikke tema at du vil lure inn vitaminpiller i maten hans?

Jo, du var kjempesnill og høflig. Dessverre var det flust med andre som ignorerte ønsket mitt.

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 11:27   #84
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Jo, du var kjempesnill og høflig. Dessverre var det flust med andre som ignorerte ønsket mitt.

Er du sarkastisk? Det var faktisk ikke min intensjon å være særlig uhøflig. Det var rett og slett et svar på hovedinnlegget ditt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 11:41   #85
Vårin
Trist
 
Vårin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 89
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Er du sarkastisk? Det var faktisk ikke min intensjon å være særlig uhøflig. Det var rett og slett et svar på hovedinnlegget ditt.

Nei, jeg er ikke sarkastisk.

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 12:45   #86
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Jo, du var kjempesnill og høflig. Dessverre var det flust med andre som ignorerte ønsket mitt.

Du spør hvorfor jeg bryr meg. Jeg bryr meg faktisk ikke.
Jeg svarte på noe du spurte om, men det teller ikke siden jeg er uenig?
Dette er et diskusjonsforum og da skjer det fra tid til annen at ikke alle er enige med deg. Deal with it.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 12:47   #87
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Og jeg har heller ikke kontakt med gud, bare sånn at det er nevnt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 18:08   #88
Vårin
Trist
 
Vårin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 89
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg svarte på noe du spurte om, men det teller ikke siden jeg er uenig?
Dette er et diskusjonsforum og da skjer det fra tid til annen at ikke alle er enige med deg. Deal with it.

Gjorde du?

Spørsmålet mitt gikk ikke ut på å være enig/uenig.

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 19:39   #89
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Gjorde du?

Spørsmålet mitt gikk ikke ut på å være enig/uenig.

Nei, men om du ikke direkte spurte om andre var enige med deg, så kan man ikke unngå å måtte face andres meninger og synspunkter inne på et diskusjonsforum.

Nå ble du kanskje litt satt ut av at så mange gir inntrykk av at å lure i mannen din vitaminpiller mot sin vilje er uhørt.

Jeg skjønner jo at dine intensjoner er gode, men om du tar et skritt tilbake og tenker over prinsippet - å lure i noen noe mot sin vilje -så vil det forhåpentligvis bli klinkende klart for deg at det kan man faktisk ikke gjøre.

Hva om du ble vegetarianer av overbevisningsgrunner, og mannen din mente at et slikt kosthold var skadelig. Og sett at du da ikke ville høre på hans bekymring om at de fikk i deg for lite animalsk protein, ville det da være greit at han finmoste kyllinkjøtt og blandet i bønnegryta di?

Men om mannen din er som min, så er han vel bare ikke engasjert nok i ernæringsspørsmål til å gidde å ta kosttilskudd.

Jeg gjentar meg selv, og oppfordrer deg til å spørre om han vil at du skal ta ansvar for dette.

Jeg er forresten helt enig med at hans kosthold også er din og resten av familiens sak.
Om han er mye slapp og i dårlig form - og kanskje etterhvert utvikler sykdommer - vil dette ha negativ innvirkning på dere alle.

Om han avviser deg når du snakker om dette, er det mest sannsynlig for at han innerst inne vet dette selv, og har dårlig samvittighet.

Skriv gjerne et kortfattet brev til han om din bekymring.
Be han tenke over saken, og så gi deg en tilbakemelding på om han selv ønsker endring.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 20:05   #90
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Men vil slike lurendreismetoder ha noen effekt? Det er ikke hver dag han spiser middag hjemme.

Dersom du har tro på kosttilskudd og dersom pillene har noen effekt, så vil vel lurt tilskudd virker på samme måte som fivillig tatt tilsudd?

Metoden er derimot forkastelig, men det er jo ikke tema, så det skal jeg ikke kommentere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:43   #91
Vårin
Trist
 
Vårin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 89
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vitaminer og sånt i det skjulte

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nei, men om du ikke direkte spurte om andre var enige med deg, så kan man ikke unngå å måtte face andres meninger og synspunkter inne på et diskusjonsforum.

Nå ble du kanskje litt satt ut av at så mange gir inntrykk av at å lure i mannen din vitaminpiller mot sin vilje er uhørt.

Jeg skjønner jo at dine intensjoner er gode, men om du tar et skritt tilbake og tenker over prinsippet - å lure i noen noe mot sin vilje -så vil det forhåpentligvis bli klinkende klart for deg at det kan man faktisk ikke gjøre.

Hva om du ble vegetarianer av overbevisningsgrunner, og mannen din mente at et slikt kosthold var skadelig. Og sett at du da ikke ville høre på hans bekymring om at de fikk i deg for lite animalsk protein, ville det da være greit at han finmoste kyllinkjøtt og blandet i bønnegryta di?

Men om mannen din er som min, så er han vel bare ikke engasjert nok i ernæringsspørsmål til å gidde å ta kosttilskudd.

Jeg gjentar meg selv, og oppfordrer deg til å spørre om han vil at du skal ta ansvar for dette.

Jeg er forresten helt enig med at hans kosthold også er din og resten av familiens sak.
Om han er mye slapp og i dårlig form - og kanskje etterhvert utvikler sykdommer - vil dette ha negativ innvirkning på dere alle.

Om han avviser deg når du snakker om dette, er det mest sannsynlig for at han innerst inne vet dette selv, og har dårlig samvittighet.

Skriv gjerne et kortfattet brev til han om din bekymring.
Be han tenke over saken, og så gi deg en tilbakemelding på om han selv ønsker endring.

Takk for gode råd. Jeg får gi det et forsøk.

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no