Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-07, 20:12   #141
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Du er så søt når du geiper. :avvæpner:

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 20:21   #142
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Du er så søt når du geiper. :avvæpner:

Du er så søt når du innrømmer at du tar feil!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 20:46   #143
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er te en voksendrikk?

Jeg er vant til å se på te som en voksendrikk, ja, kanskje mest fordi jeg syntes det smakte grusomt da jeg var barn? Jeg har også inntrykk av at mange barn ikke liker smaken av te, og Frøkna har aldri fått tilbud om å smake det, så i hennes øyne kommer nok te i samme kategori som øl og kaffe.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg skjønner tanken.
Men jeg tror mer det er en unnskyldning for oss voksne, enn at det er så veldig avgjørende for barns forhold til alkohol senere.

Men jeg drikker da ikke alkohol fordi jeg ønsker å venne ungene til synet av det. Jeg drikker det fordi det smaker godt og jeg liker det.

På den måten blir jo mine barn vant til å se alkohol drukket i svært moderate mengder og vant til å se at det ikke er noe automatisk likhetstegn mellom alkohol og fyll, og det er sikkert bra, men det er jo ikke det som er grunnen til at vi drikker. Og vi ville garantert ikke ha drukket alkohol i ungenes selskap hvis vi ikke likte det, helt uavhengig av om det er godt for dem å bli "vant til" alkohol eller ikke.

Og jeg for min del vokste opp i et hjem der alkohol ble servert på samme måte som jeg selv severer og nyter det, og jeg hadde absolutt min del av flatfyll som tenåring (og litt eldre), så jeg vet godt at det ikke er noen garanti mot fyll at man har et OK forhold til alkohol hjemmefra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 14:33   #144
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Vil bare støtte deg i vinserveringa, selv om du nok gjør som du vil.

Dersom det er den samme gjengen som alltid møtes, du kjenner både foreldre og barn godt. Og vin flaska blir stående framme som et tilbud. Tja da ser jeg ikke helt problemet. Kanskje jeg bare er lei for at det ikke blir noe hvitvin på meg i sommer.

Bor forøvrig heller ikke i Oslo.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no