Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Il mimo

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-07, 12:15   #1
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Tommel opp

Il mimo

Har fått holdt av 6 flasker av denne nydelige rosévinen!

Kommer på polet 1 juni hvert år i et lite kvanta og er nå helt utsolgt i Oslo. Men i Vikersund hadde de mange...

Hadde lagt det inn på mobilen min for et år siden,men har byttet mobil siden den gang.

Liten kjøretur til uken,men hva gjør det

  Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 13:37   #2
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Il mimo.

Å det pleier å være vinhøydepunktet mitt også. Du må fortelle om årets er god eller ikke. Jeg får smøre meg med tålmodighet til neste år.

Kos deg masse, jeg er så misunnelig.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 15:59   #3
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Il mimo.

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Å det pleier å være vinhøydepunktet mitt også. Du må fortelle om årets er god eller ikke. Jeg får smøre meg med tålmodighet til neste år.

Kos deg masse, jeg er så misunnelig.

Det skal jeg gjøre. Vet ikke om du bor i Oslo omr,elles kan jeg ta med noen flasker til deg jeg .

  Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 19:03   #4
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Il mimo.

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Det skal jeg gjøre. Vet ikke om du bor i Oslo omr,elles kan jeg ta med noen flasker til deg jeg .


Hvis ikke Føniks vil ha, så vil jeg gjerne kjøpe to flasker

Il mimo er veldig godt, og rosévin om sommeren er ett must!

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 19:39   #5
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Il mimo.

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Det skal jeg gjøre. Vet ikke om du bor i Oslo omr,elles kan jeg ta med noen flasker til deg jeg .

Tusen takk, men jeg er gravid. Så du får fortelle hvor god den var i år også kan jeg se frem til neste sommer

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 19:43   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Il mimo.

Burde jeg ha hørt om denne vinen? Jeg skjønner at jeg har gått glipp av noe stort. Hvor kommer den fra? Hva er pris? :tørst:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 19:48   #7
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Il mimo.

En italiensk rosevin som er fra Piemonte. Den slippes hvert år på denne tiden og er nydlig. En veldig fruktig vin, som kiler i ganen. Jeg drakk i min første i 2000, og kan ikke huske at den har hatt noen dårlige årganger etter det. Men noen har vært bedre enn andre. Men generelt en nydlig vin, som forøvrig alle polansatte grabber til seg.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:04   #8
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Il mimo

Da er Il mimo flaskene hentet fra polet i Vikersund. Det var litt av en tur . Trodde det var kortere enn det det i virkeligheten var...... Men vakkert var det iallefall og absolutt verdt kjøreturen.
Vinen er helt nydelig. Litt lettere dog enn det jeg kan huske....

  Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:18   #9
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Il mimo

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Da er Il mimo flaskene hentet fra polet i Vikersund. Det var litt av en tur . Trodde det var kortere enn det det i virkeligheten var...... Men vakkert var det iallefall og absolutt verdt kjøreturen.
Vinen er helt nydelig. Litt lettere dog enn det jeg kan huske....

Tenker du nøt den ja. Sjenket du meg en tanke da du drakk den

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:24   #10
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Il mimo

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Tenker du nøt den ja. Sjenket du meg en tanke da du drakk den

I mine tanker nøt du vinen

  Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:34   #11
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Il mimo

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

I mine tanker nøt du vinen

Takk

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:36   #12
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Il mimo

Takk for tips. Får sjekke om de har den på Stathelle elelr i Porsgrunn.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 08:17   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Il mimo

Her er oversikt over pol som har den inne:

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...Wj?sku=4820801

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 17:05   #14
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Il mimo

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Her er oversikt over pol som har den inne:

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...Wj?sku=4820801

Det kjipe med denne listen er at kundebestillinger ligger inne som viner tilsalgs..... Vinene som er tilgjengelig i Oslo er kundebestillinger.

  Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 20:21   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Il mimo

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Det kjipe med denne listen er at kundebestillinger ligger inne som viner tilsalgs..... Vinene som er tilgjengelig i Oslo er kundebestillinger.

Den skjønte jeg ikke? Mener du at f.eks. de 2 flaskene som oppgis å være tilgjengelig på Briskebypolet ikke er tilgjengelige?

Vi har alltid gått etter tilgjenglighetslisten når vi har vært på jakt etter andre flasker.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 12:35   #16
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Il mimo

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Den skjønte jeg ikke? Mener du at f.eks. de 2 flaskene som oppgis å være tilgjengelig på Briskebypolet ikke er tilgjengelige?

Ja,det var det jeg mente. Beklager dårlig formulering......

  Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 12:40   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Il mimo

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Ja,det var det jeg mente. Beklager dårlig formulering......

Det skal være lagerbeholdningen. Du får ikke bestilt i butikk - kundebestillinger går på Rommen (sentrallageret) - har de den ikke på Rommen så går bestilling til importør. Hvis man får bestilt i butikk er dette ikke ihht. polets rutiner (har vi fått krystallklar beskjed om fra polet) og må skyldes at man kjenner en polansatt som er villig til å holde av.

I Sverige, derimot, kan man bestille flasker direkte fra butikk. Ellers hadde vi aldri fått tak i Sveriges eneste flaske med Cristal som lå og støvet ned nord for Stockholm.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no