Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kong Ingrid Alexandra

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-21, 09:44   #41
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kong Ingrid Alexandra

Litt sent inne her, men for en fornøyelig tekst!

Jeg heier på kong Ingrid, helt på ordentlig (hvis vi først skal ha denne ordningen, egentlig heier jeg på bare Ingrid). Hva ektefellen skal hete, vet jeg ikke, men bør vi ikke også gå bort fra prins og prinsesse?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 09:50   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kong Ingrid Alexandra

Det jeg synes var spesielt fornøyelig med teksten var at den tok innover seg at det på ingen måte er gitt at Ingrid Alexandras kommende livsledsager er en mann, og problematiserte at dette bør vektlegges når man skal finne passende tittel.

Jeg har lest flere svar på dette innlegget, og samtlige av dem ser helt bort fra denne muligheten. Det synes jeg blir helt feil. Hele poenget nå er jo at man må lage titler som er kjønnsuavhengige i alle retninger. Ikke bare for Ingrid Alexandra sin del, men for kommende generasjoner.

(Jeg er helt enig i at monarkiet har utspilt sin rolle, men så lenge vi har monarki mener jeg vi har en oppegående og fungerende kongefamilie som fyller oppgaven sin til fulle.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no