Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-21, 09:49   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Spørsmål

Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Tidligere hadde NSB billetter til minipris. Disse måtte kjøpes et visst antall dager før reisen skulle gjennomføres, og ellers var det en høyere pris.

Vet dere om det samme gjelder på flex-billett hos VY? Altså den billigste billett-typen. Jeg klarer ikke å finne noe informasjon på nettsidene deres.

Jeg forstår at prisen kan øke pga mange solgte billetter, altså, men det er det der automatiske prishoppet noen dager før avgang som jeg lurer på om fortsatt eksisterer?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 10:02   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Ja, de øker i pris, men det er noe mer organisk enn tidligere, tror jeg. Sånn var det med NSB på slutten også. Er det lite salg vil miniprisperioden vare lenger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 10:04   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Aha, takk!

Vet du omtrent når de begynner å bli dyrere? Altså hvor nær avgang jeg kan gamble på å kjøpe?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 10:13   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Aha, takk!

Vet du omtrent når de begynner å bli dyrere? Altså hvor nær avgang jeg kan gamble på å kjøpe?

Nei, for det avhenger av hvor populær akkurat den avgangen er. Om det er en utenfor rush, helg og ferie vil jeg tror det er store muligheter til å få minipris fram til to dager før.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 10:40   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

De går ofte tom ganske tidlig for de billigste, for populære tidspunkt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 10:43   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Generelt er de spinndyre… Fant ut at tog tur-retur byen jeg kommer fra (2 timer med bil) for vår familie hadde kommet på nesten 3000 kr. Da blir det bil altså.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 11:13   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Generelt er de spinndyre… Fant ut at tog tur-retur byen jeg kommer fra (2 timer med bil) for vår familie hadde kommet på nesten 3000 kr. Da blir det bil altså.

Jepp!

Selv med bestilling månedsvis i forveien så man får de billigste billettene, kan ikke vi komme til og fra Gardermoen (2,5 timer) hele gjengen for mindre enn 2500 kroner, så tilkommer drosjer til og fra stasjonen siden det å gå en km til nærmeste busstopp med bagasje er noe upraktisk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 14:20   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Min erfaring er at man ikke må vente overhodet. De har veldig få minipris billetter (føles det ut som) og jeg synes alltid de forsvinner selv om jeg tenker meg om kun få dager. Såpass at jeg har tenkt tanken at det skjer litt sånn suspekt "snooze you lose, her har du en dyrere billett" liksom Jeg reiser nesten utelukkende på ukurante tidspunkt, men poppisavgangene er det veldig viktig å kjøpe tidlig i hvert fall.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-21, 16:51   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Det var fortsatt ledig lavprisbillett til avgang på mandag, for 249 kroner. Og så var jeg vill og gal og oppgraderte til en pluss-billett som lar meg velge sete selv, gratis kaffe, høyere komfort OG mulighet til å endre billett. For den nette sum av 299. Så jeg syns absolutt ikke det er en avskrekkende pris for en 3 timers togtur! Men nå har jeg booket, altså, for ser at de andre avgangene er dyrere.

Takk for hjelpen!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 02:19   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Det var fortsatt ledig lavprisbillett til avgang på mandag, for 249 kroner. Og så var jeg vill og gal og oppgraderte til en pluss-billett som lar meg velge sete selv, gratis kaffe, høyere komfort OG mulighet til å endre billett. For den nette sum av 299. Så jeg syns absolutt ikke det er en avskrekkende pris for en 3 timers togtur! Men nå har jeg booket, altså, for ser at de andre avgangene er dyrere.

Takk for hjelpen!

Suverent! Var jo finfin pris.

Eldste skulle til Stavanger nå og måtte ut med tre ganger prisen av en flybillett. Uaktuelt for henne å fly på strekninger hun kan unngå.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 12:12   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Det var slett ikke verst pris nei. Her ble det 1019 kr t/r Oslo for 16-åringen. Turen ble litt brått bestemt, bare noen dager i forveien, derfor var det ikke mulig å få den billigere. Og billigste alternativ for returen var en skikkelig melkerute, med tog til Gardermoen, deretter buss til Lillehammer og en annen buss fra Lillehammer til Trondheim. Jentungen var litt muggen for det, og jeg var egentlig villig til å betale de 200 kr ekstra det ville ha kostet for tog på hjemveien også. Men det kom en lang rant fra mor til venninnen som hun skulle reise sammen med, om at avtalen hos dem var at venninnen selv skulle betale denne turen, og derfor var det viktig at det ble så billig som absolutt mulig, ellers kom hun bare til å spørre besteforeldrene om penger, og det ønsket ikke mor, for de har heller ikke god råd, men klarer aldri å si nei til barnebarnet.

Anyway, det ble bestemt buss på returen, jeg la ut for begge billettene, og mottok deretter en vipps for venninnens billett.

Fra bestefaren.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 14:23   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Og NÅ kom det melding om salg på strekningen fra mandag..

Jaja, VY trenger vel litt spons i disse dager.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 14:24   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Men du kan vel avbestille den du har kjøpt?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 14:26   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men du kan vel avbestille den du har kjøpt?

Ikke refunderbar, bare mulig å oppgradere, står det. Men finnes det andre måter å gjøre det på?

Det er snakk om en 100-lapp i mulig besparelse, så jeg overlever, det var bare fryktelig irriterende!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 14:38   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Det kan jo umulg bli så mye billigere, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 14:39   #16
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Togbilletter VY - øker de i pris nær avgang?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kan jo umulg bli så mye billigere, da.

Penger spart er penger tjent!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no