Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor ser og hører du nyheter?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-21, 14:53   #21
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ser og hører du nyheter?

Jeg er helt enig med deg Divine. Jeg får mye mer ut av analyseprogrammer enn av debatter der det stort sett går ut på å slå hverandre i hodet.

Jeg har ikke en gang vurdert at jeg burde "venne meg til det". Hvorfor i all verden skal vi det? Det viktigste er at man holder seg orientert.

Jeg hører på Dagsnytt 18, men orker ikke Debatten. Og prioriterer podcaster med analyse.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 14:53   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ser og hører du nyheter?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg får en nyhetsoppdatering av Google Home hver morgen, da er vi innom VG, NRK, Finansavisen og i det hele tatt.

Leser Aftenposten, NRK, Dagens Næringsliv og Klassekampen, og sveiver innom VG hvis det skjer noe spes for de er ganske raske på labben.

Hører på Politisk Kvarter og Dax18, og får gjerne med Debatten og Kveldsnytt.

Av utenlandsk leser jeg NY Times og er innom CNN og Fox ofte, og innimellom danske og svenske medier.

Ja, og så står Alltid Nyheter på som bakgrunnsstøy.

Jeg opplever for øvrig også at det gjerne er en høy grad av klikksankingstankegang bak hva som blir delt av nyhetskanalene på Facebook etc, (altså, åpenbart, det er jo poenget med det), og tenker at det ikke nødvendigvis bidrar til opplysning alltid, særlig når folk har en tendens til å lese den gjerne tendensiøse og tabloide overskriften, og hopper over teksten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 19:28   #23
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ser og hører du nyheter?

NRK og BBC flere ganger om dagen via Google home. Alltid nyheter i bilen.
Aftenposten.no med varsel
vg.no og nrk.no, guardian.co.uk, nytimes.com
Podcaster: Aftenpodden, Dansken, Svensken og nordmannen, Forklart, Oppdatert,

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-21, 20:21   #24
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ser og hører du nyheter?

Av ikke lenger nyheter: Dagsavisen og Klassekampa på døra.
TV: Sjeldent, men av og til NRK eller noe engelskspråklig, jeg kommer ikke på hvilke.
Nett: NYT, NRK, FB-feeden, lenker fra FP, ØB, Nordlys.
Jeg har ikke problemer med en hel dag eller to uten å sjekke om det har skjedd noe utenfor bobla mi.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 19:01   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ser og hører du nyheter?

Lurt å unngå oppsigelse, ja. Hvis googlehistorikken gjør at du får oppsigelser, i flertall, er det nok en idé å endre vanene på nettet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 19:45   #26
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ser og hører du nyheter?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hvilken svensk avis gir et balansert bilde av verden?

SVT.se og dn.se.

Christa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 19:56   #27
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ser og hører du nyheter?

BT (abonnement). VG og NRK på nett, og nyheter på NRK-radio. Følger New York Times, Washington Post og The Guardian på FB.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 21:34   #28
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ser og hører du nyheter?

Jeg abonnerer på to lokalaviser og får både papir- og digitalutgave. Dessuten har jeg Aftenposten digitalt, så jeg får med meg smått og stort. Ellers ser jeg på NRK, som regel nett-TV. Jeg følger diverse andre nyhetskanaler på FB, så det dukker opp litt av hvert.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no