Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fliser, panel eller tapet på badet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-09, 22:18   #1
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Fliser, panel eller tapet på badet?

Vi skal kanskje, muligens, høyst sannsynlig pusse opp badet. ( )

Nå er det fliser her, hvilket betyr at det er membran under, men jeg mistenker at den må erstattes da badet er over 15 år gammelt.

Vi synes begge det er mye pent å få i fliser, og heller i utgangspunktet mot det, både på gulv og vegger. Samtidig har jeg ei venninne som har Forbo - en slags våtromstapet/gulvbelegg som ser veldig pent ut, ikke trenger membran og som er billigere enn fliser. Det finnes jo også mye kult/pent å få i baderomspanel også, og det er også rimeligere enn fliser såvidt jeg kan sjønne.

Har dere noen erfaringer, tips eller råd, kanskje?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 22:26   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Vi pusset jo opp badet vårt i september i fjor. Skikkelig totalrenovering. Vi valgte fliser både på gulv og vegger. Litt sånn rustikk stil. Veldig fornøyd. Flisene vi valgte er i str. 30x30 både på veggen og gulvet.

Vi hadde fliser på veggene fra før men ikke gulvet.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 22:30   #3
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Ingen tips her foreløpig, men takker for tips om alternativer til flis. Vi har et ferdig isolert uthus, der vi skal ha et bad. Jeg liker best glatte flater og vil derfor helst ikke ha flis. Forbo må jeg kikke nærmere på. Abonnerer herved.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 22:43   #4
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Ingen tips her foreløpig, men takker for tips om alternativer til flis. Vi har et ferdig isolert uthus, der vi skal ha et bad. Jeg liker best glatte flater og vil derfor helst ikke ha flis. Forbo må jeg kikke nærmere på. Abonnerer herved.

Venninnen min er veldig fornøyd med Forbo. Som jeg sa var det billigere enn fliser, lett å holde rent og lang garanti på gulvbelegget (15 år), dersom det skulle bli noen problemer med fukt eller sånt. Det må settes opp av fagperson, tror jeg. Det settes i en sammenhengende bit, så det blir bare en skjøt. Det eneste hun hadde å utsette på det var at tapetet har en makshøyde, sånn at man må ha en ensfarget tapet over 2 meter (tror jeg) og opp til taket. Men jeg synes det så helt fint ut hos henne, ikke bord slik jeg tenker på det i hvert fall.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 22:53   #5
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Vi pusser opp badet nå (eller nå er det vel strengt tatt bare et skall), men vi skal ha fibo trespo våtromsplater på vegg og fliser på gulv. Platene er vistnok veldig greie å holde rene, og jeg var egentlig ikke helt sikker på om jeg ville ha flis på gulvet men sambo insisterte veldig. Jeg likte veldig godt at det gamle belegget var så greit å holde rent, dog så var det ikke så pent.

Da han rev ut våtromstapeten som var der så var det knuske tørt bak der, også på gulvet der det var belegg. Det badet var sist renovert i 93 og har vært mye brukt, men det var ikke fnugg av verken fukt eller råte.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:20   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Jeg er stor fan av alternativer til fliser, og tenker plater på vegg og fliser på gulv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:27   #7
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Baderomspanel er på full vei tilbake i baderomstrendene nå, og spås å skulle holde seg lenge. Det finnes utrolig mye kult nå, som er veldig naturtro. Hva med f eks mørk "eik" i dusjhjørnet? Noe kulere skal du lete lenge etter:


Det i kombinasjon med f eks en umønstrete baderomspanel i sand e.l. ville vært dritlekkert.


Naturen skal inn på badet, er trendene fremover.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:41   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Forøvrig synes jeg også Artigo har kule gummigulv, som f eks dette antiskli-gulvet:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 09:19   #9
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

I det første innlegget ditt ser jeg bare røde kryss, Salt. Men gulvet i det andre innlegget så innmari tøft ut. Nå er badet vårt mini-lite, så jeg er redd et så mørkt gulv vil gjøre det enda klaustrofobisk enn det allerede er. Googlet imidlertid Artigo og fant mange fine gulv. Takk for tips!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 09:22   #10
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

Vi pusser opp badet nå (eller nå er det vel strengt tatt bare et skall), men vi skal ha fibo trespo våtromsplater på vegg og fliser på gulv. Platene er vistnok veldig greie å holde rene, og jeg var egentlig ikke helt sikker på om jeg ville ha flis på gulvet men sambo insisterte veldig. Jeg likte veldig godt at det gamle belegget var så greit å holde rent, dog så var det ikke så pent.

Jeg tror Fibo-Tresbo er i konkurranse med Chemtrails eller noe sånt, for jeg kommer ikke inn på noen av sidene jeg fant på Google. Men jeg skal prøve igjen senere.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 09:23   #11
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er stor fan av alternativer til fliser, og tenker plater på vegg og fliser på gulv.

Ja, nettopp. Må jo ikke ha fliser på hele badet, heller.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 10:08   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Forbo har utrolig mange flotte gulvbelegg.
Der jeg bodde før la vi det på gulvet og det er faktisk like fint etter 15 år med ekstrem hard bruk(rullestol). Ikke slitt, like lett å gjøre rent og ikke antydning til fukt.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 10:17   #13
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Jeg er enig med aC. Vi skal kun ha fliser i dusjdelen av badet vårt og på gulvet.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 10:19   #14
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Vi har jotun våtromssystem, så vi har malte og (så godt som) glatte flater på veggane. Systemet skal vere vasstett, men vi har valgt dusjkabinett likevel, just in case.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:55   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Vi har Fibo-Trespo våtromspanel, og er meget fornøyd med det.
Det er byggma som er produsenten; www.byggma.no

De har nettopp utvidet sortimentet noe voldsomt, og har masse flott!

Det fine med det er at det ikke trengs noe dilling med membran og spesialverktøy for å bore et lite hull, det er bare å smekke det rett opp på stenderverket, bruke den limen som skal brukes i skjøtene, så er det tett.

Jeg hadde et bilde liggende på FK, så du kan få se et lite utsnitt av badet vårt. Alle tror vi har fliser på veggene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Badet.jpg (19,9 KB, 62 visninger)
__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:59   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Mine foreldre har våtromsplater på sitt bad, som er ett år yngre enn meg. Det er ikke målt noe form for fuktverdier på det badet. Det er pottetett.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 12:16   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Vi pusset opp badet i høst og la flis på gulvet, og baderomsplater på veggene. Selv om jeg nok synes at man får det fineste resultatet med flis så ble det et kjempefint resultat og det er mange som tror at det faktisk er flis på veggene også, til og med megleren som var her i går for å gi oss en verdivurdering. Selvsagt ser man at det ikke er flis om man er helt borte og ser på veggen, men om man bare går inn på badet og gjør det man skal så er det mange som har trodd at det faktisk har vært flis. Det er jo et langt billigere alternativ disse platene da fremfor flis. Man må legge membran under disse platene vi brukte da.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 14:33   #18
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Takker for tips, dette hadde jeg ikke tenkt på engang.
Vi har ikke så gammelt bad men det er grusomt mørkt med hvit flis på gulvet og mørkegrå på veggene.
(pusset opp av forrige eier).

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 16:30   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Vi har våtromsbelegg/tapet i samme type som Forbo, mye mulig det er nettopp det men jeg husker ikke produsent.

Vi er veldig fornøyde, det er lett å holde rent og ser like fint ut etter 5 år.

Vi valgte bevisst bort fliser og har ikke angret en dag på det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:31   #20
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Baderomspanel er på full vei tilbake i baderomstrendene nå, og spås å skulle holde seg lenge. Det finnes utrolig mye kult nå, som er veldig naturtro.




Naturen skal inn på badet, er trendene fremover.

OK - jeg er solgt. Tror jeg. Var innom Maxbo i dag, og den over, bare i, eller sammen med, enda lysere (111S Hvit) blir vårt panel på badet. Iflg. selgeren kan denne platen monteres rett på det isolert reisverket vi har nå, de har en (patentert) låsesystem mellom platene som gjør de vanntette. Det gjør også at de ser sømløse ut. Ca. kr 600,- pr. plate, som er 240 * 75(?) cm. Nå gjelder det å få overtalt nestsjefen.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no