Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-10, 19:13   #1
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Stort smil

Lamper igjen. Det BLE Caboche fra Foscarini.

Har ikke landet på lamper over spisebordet ennå .
Vi har planlagt to lampepunkter i det nye huset. 110 cm i mellom. Bordet vårt er 2.20 og 2.70 når det er fullt utslått.

Nå lurer jeg litt på Foscarinis Caboche. Men, vil de være pene i par? Ser for meg at det blir voldsomt med to store, så hva med to av de små? De er 30 cm i diameter. Neste str. er 50 cm.

De små ser slik ut:


Sist redigert av bulle : 27-10-10 kl 15:48.
bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 19:15   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lamper igjen... Sikler på Caboche fra Foscarini.

Jeg synes den lampa er litt for detaljrik for å henge i par. Skal du ha to så synes jeg det er finere med litt enklere design.

Har du en lampe derimot så synes jeg er kjempeflott med en av disse.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 19:37   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lamper igjen... Sikler på Caboche fra Foscarini.

Jeg tror det kan går bra å ha dem i par, men det krever mye plass og åpenhet i rommet, tror jeg.







Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 19:46   #4
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lamper igjen... Sikler på Caboche fra Foscarini.

Caboche er veldig lekker! Jeg synes personlig at lampen er finere i den største størrelsen. For øvrig synes jeg lampen krever moderne linjer rundt seg, den er nydelig, men ikke særlig "disiplinerende" for rommet den henger i. Jeg sikler litt jeg også.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:07   #5
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Lamper igjen... Sikler på Caboche fra Foscarini.

Enig i at den på 50 cm i diameter er penere i formen. Det er et funkishus vi bygger, med helt åpen løsning i nesten hele 1. etg.

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:10   #6
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Det er favorittlampen min! Jeg ville gått for to stk om du har plass til det

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 20:24   #7
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Det er favorittlampen min! Jeg ville gått for to stk om du har plass til det

To stk i 30 cm, eller 50 cm? Det blir kanskje "Too much" med 50 cm? Da blir det 60 cm mellom lampene. Det blir for så vidt "alt for too much" for budsjettet også..

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:44   #8
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Er det noen av dere som har den minste varianten?

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 14:40   #9
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Jeg ville gått for to store om du har plass til det og bordet er stort nok.
Ellers ville jeg gått for to små.
De er vakrevakrevakrevakre!!!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 17:54   #10
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

De var kule. Synd de ikke passer hjemme hos oss.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 18:42   #11
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Opprinnelig lagt inn av bulle, her.

Er det noen av dere som har den minste varianten?

Har den minste varianten til vegg, og jeg er så strålende fornøyd med den at det er helt flaut. En LAMPE liksom, men den er jo så lekker og den er bare min (og litt mannens)

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:18   #12
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Har den minste varianten til vegg, og jeg er så strålende fornøyd med den at det er helt flaut. En LAMPE liksom, men den er jo så lekker og den er bare min (og litt mannens)

Høres bra ut! Det ser jo ut som en diamantring

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:52   #13
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Opprinnelig lagt inn av bulle, her.

To stk i 30 cm, eller 50 cm? Det blir kanskje "Too much" med 50 cm? Da blir det 60 cm mellom lampene. Det blir for så vidt "alt for too much" for budsjettet også..

Jeg tror jeg ville heller valgt en stor enn to små dersom du ikke har plass til to store, hverken over bordet eller i budsjettet.
Med mindre du liker de små best da. Jeg syns den gjør seg best i stor størrelse. Også alene

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:23   #14
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg tror jeg ville heller valgt en stor enn to små dersom du ikke har plass til to store, hverken over bordet eller i budsjettet.
Med mindre du liker de små best da. Jeg syns den gjør seg best i stor størrelse. Også alene

Vi har jo to punkter over bordet, så en lampe blir umulig. Må bli to, enten små eller medium. Tror jeg går for to små, er redd det blir litt vel glitrete med de større.

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 09:00   #15
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Sånn vil det bli da. Vi får vel litt større mellomrom mellom lampene. 75 cm ca mellom.

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 09:12   #16
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Vakkert, bulle
Lykke til!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 10:20   #17
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Vakkert, bulle
Lykke til!

Takk

Uæhhh, da har jeg bestilt

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 11:28   #18
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Uæææh, (mis)unnelig

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 15:31   #19
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Opprinnelig lagt inn av bulle, her.

Takk

Uæhhh, da har jeg bestilt

Helt lekkert!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 15:41   #20
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Lamper igjen. Sikler på Caboche fra Foscarini

Håper jeg ikke angrer på størrelsen nå, da .

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no