Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 21:59   #21
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?

Men, nå liker ikke jeg det romantisk. Ei heller kaldt. Hm. vanskelig dette her. Møblene går i hvitt og eik, sofaen er sandfarget og kjøkkenet (åpen stue/kjøkkenløsning) ser slik ut:



Gode forslag?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:59   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?

Nei, nå er jeg snurt! Jeg fant det bildet med han kisen som du har i midten, men greide jeg å lime det inn? Nehei. (Gjorde du noe spesielt?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:02   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, nå er jeg snurt! Jeg fant det bildet med han kisen som du har i midten, men greide jeg å lime det inn? Nehei. (Gjorde du noe spesielt?)

Jeg fant bildet ditt også. Jeg måtte kopiere egenskaper og lime inn i feltet på "sett inn bildet" - og fjerne alt etter jpg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:17   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?

Å male det tror jeg blir veldig lite vellykket, siden du jo ikke får mellomrommene mellom bordene. Så det blir bare en glatt, "død" flate.

Kanskje den kan slipes og oljes med en hvitpigmentert olje?

Hva med å kjøpe ETT bord parkett et sted og prøve? Snakke med noen byggeledere eller snekkere eller noe og få et bord de har til overs?

Ellers syns jeg det hadde blitt varmt og fint med store, persiske tepper i lyse, myke toner.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:25   #25
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?

Første jeg tenker på en å male det.

Jeg bytter også gjerne mot vår eikeparkett....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:28   #26
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å male det tror jeg blir veldig lite vellykket, siden du jo ikke får mellomrommene mellom bordene. Så det blir bare en glatt, "død" flate.

Kanskje den kan slipes og oljes med en hvitpigmentert olje?

Hva med å kjøpe ETT bord parkett et sted og prøve? Snakke med noen byggeledere eller snekkere eller noe og få et bord de har til overs?

Ellers syns jeg det hadde blitt varmt og fint med store, persiske tepper i lyse, myke toner.

Jeg er enig med deg i at jeg ikke tror det blir vellykket å male. Det er noe helt annet enn et furugulv dette. Jeg skal jammen høre med min kjære om vi har liggende rester av gulvet. Da kunne vi ha prøvd oss ut. Spørsmålet er om vi klarer å få lånt oss en slipemaskin uten særlig kostnad, og om mannen min gidder alt styret med sliping og oljing når det kommer til stykket. Er uansett interessant med inspill.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:46   #27
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hvis du skal bytte, har du da vurdert oljet eikeparkett i stedenfor standard lakket? Vi hadde det før, det var kjempefint og hadde den helt geniale superdupre egenskapen at skit og støv ble usynlig! Jeg tror vi vasket gulvet ca 2 ganger i året i gjennomsnitt Vi støvsugde da, og dette var før vi fikk barn, vel og merke.

Vi har oljet eikeparkett i stuene, og det er også et mørkt gulv, men det stemmer at ingenting synes på det. Flekker og søl pusses bort med fint pussepapir og oljes. Vips - borte.
Jeg prøver å olje det en gang i året. Da er det penest og er lettest å holde rent. Tørrmopp er bedre enn støvsugeren.

Dessuten er det nydelig å gå på(når jeg tenker meg om har vi oljet gulv i 2.etg også)

Merbau sluker lys, og støv og lo synes veldig godt.
Noen venner la det i vinter og angrer seg litt.

Å pusse ned et parkettgulv er en stor jobb, kanskje like enkelt å legge nytt?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 00:13   #28
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?

Oljet parkett er jo rimelig lekkert da. *tenke-tenke* Men ganske dyrt? Du sier at gulvet deres er mørkt gullet, men det mye lysere enn vårt? Man får vel eikegulv med ulik lyshetsgrad også antar jeg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no