Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fliser, panel eller tapet på badet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-09, 20:38   #21
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

OK - jeg er solgt. Tror jeg. Var innom Maxbo i dag, og den over, bare i, eller sammen med, enda lysere (111S Hvit) blir vårt panel på badet. Iflg. selgeren kan denne platen monteres rett på det isolert reisverket vi har nå, de har en (patentert) låsesystem mellom platene som gjør de vanntette. Det gjør også at de ser sømløse ut. Ca. kr 600,- pr. plate, som er 240 * 75(?) cm. Nå gjelder det å få overtalt nestsjefen.

Skal dere montere de selv, Eia? da må du i så fall rapportere om hvordan det går!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 22:14   #22
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Så langt har jeg ikke tenkt, men budsjettmessig ser det slik ut. Det blir uansett ikke før mai / juni, tenker jeg, selv om jeg håper det kan bli tidligere. :lengter etter badekar:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 22:22   #23
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det blir uansett ikke før mai / juni, tenker jeg, selv om jeg håper det kan bli tidligere. :lengter etter badekar:

Akkurat. Da er det mulig at jeg rekker å rapportere først, da.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 15:16   #24
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

I det første innlegget ditt ser jeg bare røde kryss, Salt.

Hm. Ser dere andre bildene?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 16:48   #25
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Jepp.

Det eneste jeg vet når jeg en dag skal pusse opp badet i huset mitt, som har fliser på gulv og vegger, nyoppusset i 2006 - er at jeg aldri skal ha fliser igjen. Jeg er ingen vaskoman, så det blir innmari fort stygt i fugene, så her skal det være glatt glatt glatt.

  Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 19:00   #26
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Enig! Jeg hater å vaske fliser. Særlig på gulv!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 20:33   #27
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Enig! Jeg hater å vaske fliser. Særlig på gulv!

Jeg og. Jeg prøver med all list og lempe jeg har, å få overbevist mannen om at fliser ikke er tingen på gulvet. Han er på gli, men det sitter langt inne.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 21:02   #28
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fliser, panel eller tapet på badet?

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.


Da han rev ut våtromstapeten som var der så var det knuske tørt bak der, også på gulvet der det var belegg. Det badet var sist renovert i 93 og har vært mye brukt, men det var ikke fnugg av verken fukt eller råte.

Vi holder på med bad nr 2 nå og der har det vært respatexplater og belegg på gulvet, over 30 år gammelt og det var knusk tørt. På dette badet, som bare er wc bruker vi fliser på vegg og gulv, på det forrige badet vi lagde har vi fibo trespo badromspanel på veggene untatt i dusjen. I dusjen og på gulvet har vi fliser.

De hvite platene er ikke så himla dyre, men de vi evt ville hatt på wc ville kommet på 7000, så da kjøpte vi fliser som hadde samme form som de på platene til 1200kr i stedet...

Mannen sier at skal du legge nye fliser kan du lime Protan toppmembran rett på de gamle flisene og legge nye utenpå der (han jobber med det)

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no