Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Enebolig eller villa?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 14:09   #61
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg flytter diskusjonen til Flisespikkeriet, jeg. Der har vi nemlig forståelse for at slikt er viktig.




Dette er litt som den sangen med fuglehuset(villaen?) som ble en skjærefjøl. Spikker man nok på en villa blir den fort en leilighet i Suburbia.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:09   #62
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det er kun ett kriterium for om en bolig kan kalles villa, og det er hvorvidt en kan forestille seg Toppen Bech sittende på verandaen, spaserende i hagen, lett henslengt i en sjeselong, danderende blomster i en krystallvase - eller ikke.


Da er det i alle fall ikke en villa jeg flytter inn i straksens.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:09   #63
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.



Dette er litt som den sangen med fuglehuset(villaen?) som ble en skjærefjøl. Spikker man nok på en villa blir den fort en leilighet i Suburbia.

Eller en shetlandsponny.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:10   #64
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Da er det i alle fall ikke en villa jeg flytter inn i straksens.

Sikker? Lukk øynene og kjenn gooodt etter. :hypnotisørstemme:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:21   #65
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Hva med Villa Villekulla? Bør den skifte navn til Hus Villekulla? Har Pippi skrytt på seg en herskapsbolig? :kaster brannfakkel inn i debatten:

Den eneste gangen jeg sier villa er når jeg snakker om Pippi

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:22   #66
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Hva med Villa Villekulla? Bør den skifte navn til Hus Villekulla? Har Pippi skrytt på seg en herskapsbolig? :kaster brannfakkel inn i debatten:

Villa på svensk er noe annet enn villa på norsk. Jeg bruker aldri ordet villa når jeg snakker norsk.

Villa på svensk er:

Sitat:

villa, i modern bemärkelse friliggande en- eller tvåbostadshus med tomt. Både termen och begreppet går tillbaka till antikens Rom, där en villa var en större jordbruksfastighet, ett privathus i en stads utkanter eller en privat rekreationsanläggning. Antikens idé om lantlivet som kulturform återuppstod med början på 1300-talet i Italien. Dagens betydelse av villa, som fristående bostad i trädgård, framträdde på 1820-talet i London och Berlin. De första villakvarteren i Sverige anlades på 1840-talet vid Nya allén i Göteborg. Många av den moderna arkitekturhistoriens viktiga verk är villor.

Villa är et ord som er brukes mye i Sverige. Jeg gjetter f.eks. at Vi i villa opprinnelig er svenskt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 15:25   #67
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Som tråden har utviklet med Toppen osv er jeg jo reddet. Dog har jeg ikke Villa selv, men regnes det om nær familie har? Komplett med Toppen?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 15:28   #68
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Jeg vil gjerne ha Toppen på min veranda, så send henne hit om hun skulle bli for plagsom. Be henne ta med seg Champagne.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 15:37   #69
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Toppen går ingen steder uten champagne. :gammelt jungelord:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 15:53   #70
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Jeg tenker at om der er en "Villaaaa" så ser man vell det uten å måtte se etter de 7 tegn!

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 16:01   #71
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Jeg tror Tuppen Bak helst vil ha sånn jeg:


Inkl. bilde av herskapelighet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 16:09   #72
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Jeg bor strengt tatt i rekkehus
og mottar likevel magasinet "Vi i villa" fra tid til annen.
Jeg tror kanskje du (HI) bør sende den ordsalat-smørbrød-lista di til redaksjonen deres

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 16:28   #73
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Jeg bor også i rekkehus og mottar "Vi i Villa". Foreldrene mine får det også, de bor i enebolig fra 1970 og har bare en stue, men hagen er Toppen Bech verdig da.

Den brusen Embs viser bilde av går forresten bare under navnet Husbrus i min familie. Blir det feil det?

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:35   #74
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.190
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

ORG er min svigerfar!!!!


__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:39   #75
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

ORG er min svigerfar!!!!




Jeg får også Vi i Villa noen ganger. Må si den rønna her er ganske langt fra spesifikasjonene hos HI, så jeg pælmer det rett i søpla.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:43   #76
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Eller en shetlandsponny.

Hvordan spikker man en shetlandsponny?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:45   #77
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Hvordan spikker man en shetlandsponny?

Sånn?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:47   #78
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Hvordan spikker man en shetlandsponny?

Hovene, Snippa. Man spikker hovene. Hver 6.-8. uke.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:47   #79
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Oi. Den var schwær. Jeg har ikke plass til den på verandaen, så da bor jeg nok ikke i villa likevel

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:48   #80
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enebolig eller villa?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sånn?

Det der var vel mer en Shire eller en Percheron.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no