Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er du fornøyd med langrennsutstyret ditt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-19, 09:09   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med langrennsutstyret ditt?

Mine ski er og ganske gamle - det er ski med stålkanter, men som er så smale at de går i sporene. De er stabile og jeg har verdens beste skisko. - i skinn med ullfor. De var årsaken til at jeg endte opp med slike ski.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 10:08   #22
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du fornøyd med langrennsutstyret ditt?

Jeg kjøpte komplett utstyr igår, skal hente skiene idag, og teste i morgen. Jeg endte opp med Åsnes fjellski, med felle. De har delvis stålkanter, og passer også i spor. De fleste pengene la jeg i skoene, høye, stabile, varme skinnsko fra atomic (tror jeg). Jeg har ikke kjøpt ski i voksen alder, og har tenkt lenge på dette. Gleder meg til å prøve i nærområdet i morgen, og så til fjells neste helg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 10:36   #23
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fornøyd med langrennsutstyret ditt?

Vi kjøpte felleski til alle i fjor, og jeg er superfornøyd. Jeg og mannen har Atomic, ungene Rossignol. Valgt først og fremst pga pris, men voksenskia også etter råd i butikken ifht vår vekt og lengde.
Jeg er ganske dårlig til å gå på ski, og er absolutt ikke opptatt av å gå fort. Men jeg liker å gå turer, både med hund og alene. Det er uten tvil dårligere feste med felleski, og de har også litt dårligere glid enn smøreski. Men for mitt bruk trumfer det å kunne ta på seg skia uten smøring og planlegging, og også ha stabilt lik glid/feste uavhengig av forhold det med god margin. Ikke minst er det fantastisk å slippe å vente på at mannen skal smøre, glide, teste osv

Jeg kjøpte meg ekstra varme skisko fra fisher for noen år siden. Jeg fryser lett på beina, så det var et godt kjøp.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 10:42   #24
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fornøyd med langrennsutstyret ditt?

Er fornøyd med å slenge felleski i bilen og bare gå. Men jeg kunne ønsket meg mer glid for skøyting, hadde ikke tenkt å kjøpe egne ski til det. Utover det er det brukeren som feiler, ikke utstyret.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 11:16   #25
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med langrennsutstyret ditt?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Hva var bakgrunnen for at du valgte akkurat de?

Svigerfaren min sa det var de jeg skulle ha. (Jeg har null peiling. Han har masse peiling uten å være sånn "Alle trenger ski til 10.000,- kr"-person.)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 11:55   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du fornøyd med langrennsutstyret ditt?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Vi kjøpte felleski til alle i fjor, og jeg er superfornøyd. Jeg og mannen har Atomic, ungene Rossignol. Valgt først og fremst pga pris, men voksenskia også etter råd i butikken ifht vår vekt og lengde.
Jeg er ganske dårlig til å gå på ski, og er absolutt ikke opptatt av å gå fort. Men jeg liker å gå turer, både med hund og alene. Det er uten tvil dårligere feste med felleski, og de har også litt dårligere glid enn smøreski. Men for mitt bruk trumfer det å kunne ta på seg skia uten smøring og planlegging, og også ha stabilt lik glid/feste uavhengig av forhold det med god margin. Ikke minst er det fantastisk å slippe å vente på at mannen skal smøre, glide, teste osv

Jeg kjøpte meg ekstra varme skisko fra fisher for noen år siden. Jeg fryser lett på beina, så det var et godt kjøp.

Dårligere feste med fellene?! Mine sitter som SPIKER. Jeg skal smøre bra perfekt for å komme i nærheten. Men glien er dårligere, ja.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 12:02   #27
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fornøyd med langrennsutstyret ditt?

Ja, jeg synes festet er litt dårligere. Absolutt bra nok, men jeg synes det er lettere å få spikerfeste i bakken med smøring.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 13:59   #28
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du fornøyd med langrennsutstyret ditt?

Jeg er enig med Snippa, i hvert fall når det er "blåswix-føre". Når jeg har smurt godt syns jeg smøreski har hakket bedre feste enn felleskiene. Men felleskiene er gode nok altså.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no