Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-17, 20:15   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Jøss, det var bastant. Min er ikke døpt, kommer nok til å konfirmere seg humanetisk eller hos ungdomsfilosofene. Eller ikke i det hele tatt. Men jeg kommer til å oppfordre til det, for kursene er fine med god refleksjon, han får møte ungdom fra andre steder i byen og deltaking fine opplevelser og samtaler. Verdt en fest syns jeg han er også, gitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 20:19   #62
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Jeg er ikke kristen, men dersom arvingen, mot alle odds, hadde tatt totalomvending og ville startet på et kristelig konfirmasjonsopplegg, hadde jeg selvsagt ikke nektet henne og hadde arrangert selskap. Nå antar jeg at det blir borgerelig konfirmasjon.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 20:23   #63
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jøss, det var bastant. Min er ikke døpt, kommer nok til å konfirmere seg humanetisk eller hos ungdomsfilosofene. Eller ikke i det hele tatt. Men jeg kommer til å oppfordre til det, for kursene er fine med god refleksjon, han får møte ungdom fra andre steder i byen og deltaking fine opplevelser og samtaler. Verdt en fest syns jeg han er også, gitt.

Helt enig. Jeg håper virkelig poden vil konfirmeres et eller annet sted, og hvis det blir i kirken (da må ha døpes først) er det helt greit det også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 21:13   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Eldste vil visst konfirmeres i HEF, vi diskuterte det i går. Så nå har jeg meldt meg inn der for å få billigere konfirmasjon. Gratis begravelse og greier er også et gode.
Har meldt min interesse og venter på mer informasjon. Påmeldingene begynner visst om en måneds tid.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 13:09   #65
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Da har vi meldt på Herremannen på www.human.no. Det var lang kø for å få registrert seg. Han fikk konfirmasjon på lørdagen i Kristi Himmelsfartshelgen noe som vi ønsket da det er mange som reiser langt og som kan være i Oslo litt lenger da.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 14:16   #66
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Yes! Da er vi påmeldt og! 12 mai blir dagen og det blir humanetisk. Har allerede forsøkt å få booket et lokale, spent på om vi får det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 14:17   #67
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

12. mai hos oss også! 15.30. Hva med dere?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 14:56   #68
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

12.45 her.

Kjenner jeg kommer til å planlegge MYE. Jeg har nå et år på meg og vi hadde ikke dåp, jeg har aldri vært gift osv. Dette blir nok en gjennomført feiring.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 18:40   #69
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Har også min første konfirmant neste år. Det vert kyrkjekonfirmasjon, men om det vert DNK eller frikyrkjeleg konfirmasjon gjenstår å sjå, ho bestemmer seg nok snart, og då må eg i gang med å finne lokale, for heime har vi ikkje plass til heile slekta.

Elles er eg i gang med å brodere bunad, det tek tid...

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 18:42   #70
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Guttungen her i huset skal konfirmeres humanistisk 5.5.2018 kl 15.00.

He he, nå har vi begynt jakta på et sted å holde selskapet, som ikke allerede er bortbooka til folk som er kjappere i avtrekker'n enn oss.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 18:46   #71
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Typisk nok er det ikke åpnet for humanetisk konfirmasjon her i kommunen, vi får ikke vite noe før 1. juni.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:06   #72
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Sønnen min (Oslo) har ikke engang fått informasjon ifm borgerlig konfirmasjon. Jeg trodde de fikk det automatisk. Nå har han egentlig tenkt på kirken uansett, men likevel uventet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:30   #73
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Sønnen min (Oslo) har ikke engang fått informasjon ifm borgerlig konfirmasjon. Jeg trodde de fikk det automatisk. Nå har han egentlig tenkt på kirken uansett, men likevel uventet.

De sender ikke ut, lenger. Ihvertfall ikke HEF.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:33   #74
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Vi fikk bestilt kurs i går, fikk nøyaktig det kurset vi ønsket oss med seremoni søndag 13.05. kl. 12.
Det er en god del av gjestene som reiser et stykke selve dagen, og som uansett ikke får plass på seremonien, så da blir det mat kl. 14, det blir supert for store og små.

Veldig flott system HEF hadde på nettsiden, da! Med køordningen! Det fungerte kjempeflott.

Vi visste datoen i fjor (en dato for alle i kommunen, men ulike klokkeslett) og bestilte lokale i fjor vår. Barnet fikk kalvestek til middag i et påskeselskap, og sa at sånn vil jeg ha i konfirmasjonen min. Så da er vel de viktige valgene tatt, så langt!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:35   #75
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Påmelding i boks her også. Humanetisk konfirmasjon 05.05 kl 16 neste år.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:41   #76
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

FOr oss er det enkelt. Alltid første helga i juni. Ikke påmelding ennå, men det kommer vel snart da de skal booke londonbilletter til høsten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 19:55   #77
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

De sender ikke ut, lenger. Ihvertfall ikke HEF.

OK. Da har jeg misforstått. Eller de sendte kanskje ut før. Jeg trodde alle fikk informasjon automatisk sånn som de får fra kirken. Jeg ante forresten heller ikke at det allerede var påmelding, så vi hadde sittet der med skjegget i postkassen og ikke fått datoen vi evt. ville ha og sånn.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 20:09   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Holder på å melde henne på HEF i Sandnes nå, 5. mai. Men jeg er ikke den skarpeste for tiden; jeg ser det er 2 av hver seremoni på lista (2 stk kl 11, 2 stk kl 13.30 osv), hva er forskjellen og hvilken velger jeg?

https://human.no/seremonier/konfirma...value=Rogaland

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 20:23   #79
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Holder på å melde henne på HEF i Sandnes nå, 5. mai. Men jeg er ikke den skarpeste for tiden; jeg ser det er 2 av hver seremoni på lista (2 stk kl 11, 2 stk kl 13.30 osv), hva er forskjellen og hvilken velger jeg?

https://human.no/seremonier/konfirma...value=Rogaland

Jeg bare plukket en....Tror kun det betyr noe dersom hun vil gå sammen med andre og vil at de skal komme på samme gruppe.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 20:26   #80
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2018

Jeg vet ikke hvilket lokallag du hører til Dixie, men så på den ene at det var to helt like. Samme kursdag og tid og samme seremonitid. Jeg tenker at de har to grupper samtidig så eneste som er greitbå ta hensyn til er om det er to venner som vil gå i samme gruppe, skulle jeg tro.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no