Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å bruke penger på hobby

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-12, 00:21   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å bruke penger på hobby

Hvor mye penger er det forsvarlig å investere i en ny hobby, som mor og datter i huset har lyst til å holde på med?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:24   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby



Jeg har tre sykler, den ene kostet mer enn en titusenlapp, de andre bare en. I tillegg spinner jeg for femhundre spenn hver måned. Pluss reise til g fra.

Med andre ord - MYE.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:24   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Det kommer jo helt ann på økonomien deres, det da. Hva er du/dere villige til å bruke? Er det en engangsinvestering? Fører det med seg mange kostnader videre. Jeg hadde nok vært villig til å bruke en del penger på hobby dersom det var noe jeg hadde stor glede av og vi hadde råd. Akkurat nå bruker jeg jo en formue på trening. Fordi jeg har lyst, hadde et behov og hadde råd.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:26   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Er det hest på gang?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:29   #5
Jeenie
-in the fog-
 
Jeenie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Yste Sunnmøre
Innlegg: 140
Jeenie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Tja, jeg har symaskiner for et 5 sifret beløp, og hva stoffhaugene mine koster tør jeg ikke tenke på en gang... Og så kommer garn og sånne ting i tillegg..

Og foto da.. Kameraet kostet jo masse penger... Og så må jeg jo ha ny linse snart..

Joda.. Hobby koster penger..

__________________
Poden 07/07 og Lillemor 02/10
Staffeslasken 06/11
I e ikkje synnjmøring asso, berre bur her på fast basis!
Jeenie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:30   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Fortsett med sånne svar!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:30   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Er det gravemaskin? Hundre tusen. Pluss moms.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:32   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Det kommer vel helt an på hvor mye penger man har?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:32   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Er det stereofile saker, rørforsterkere, gullpickuper og denslags? Hundre tusen og oppover.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:34   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Eh - hest? Det blir noe annet. De dyra der er jo dritskumle. :hest er best på maten:

  Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:35   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

For å si det sånn, jeg ønsker meg veldig et barn som kan interessere seg for hest så jeg får en unnskyldning til å drive med det selv. Så hvis du er så heldig, kjør på.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:41   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det hest på gang?



Eh, nei.

Men oksygenkonsentratorer, torches, glass, spesialbriller osv. osv. viste seg å koste en del penger, gitt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:46   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.



Eh, nei.

Men oksygenkonsentratorer, torches, glass, spesialbriller osv. osv. viste seg å koste en del penger, gitt.

Ah men det er jo for det meste engangsutgifter også? Jeg synes det er greit å bruke så mye man har råd til på hobby uten å tenke på verdensfreden. En hobby gir veldig mye glede.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:52   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Ja, og verden trenger flere glassperler? Ja?

Note to self: Ikke dra på 8-timers kurs i noe uten å ha sjekket hva det koster å bli bitt av basillen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:58   #15
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Det kommer jo helt an på hvor mye penger man har. Det blir vanskelig å sette en eksakt sum fordi man har ulik økonomi. Det som ville være ruinerende for en familie kan være lommerusk for en annen. Så lenge ikke hobbypengebruken går utover de andre familiemedlemmenes forbruk eller man ikke har råd til mat eller regninger tenker jeg at det er fritt frma å bruke penger på det man vil.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 01:05   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Tja - er det en hobby man på sikt kan tjene penger på? Selge hva man produserer etc, slik at man får dekket inn noe av utgiftene?

Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg legger igjen på Stoff og Stil og i diverse garnbutikker.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 08:15   #17
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For å si det sånn, jeg ønsker meg veldig et barn som kan interessere seg for hest så jeg får en unnskyldning til å drive med det selv. Så hvis du er så heldig, kjør på.

Mitt "barn" på 22 år ønsker seg rideferie i Jotunheimen sammen med gamlemor. Og det hadde jeg faktisk gått med på om jeg ikke allerede har ferieplanene i boks i år. Og neppe økonomi til feriesprell utover det. Så vi får se neste år.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 09:07   #18
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Om det skulle vært hest tror jeg du skulle holdt på en stund før du hadde kommet opp på mitt nivå altså, og med tre døtre aner jeg bare begynnelsen på veien dette kommer til å gå videre for pengeboka mi.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 09:30   #19
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For å si det sånn, jeg ønsker meg veldig et barn som kan interessere seg for hest så jeg får en unnskyldning til å drive med det selv. Så hvis du er så heldig, kjør på.

ulter:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 09:31   #20
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bruke penger på hobby

13.247,-

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no