Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-20, 15:43   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Ja det lurer jeg på. Vi trenger påfyll i påsken.

Deler mine familiefavoritter:
Mexican Train
Ryktet går
Alias
TP familieutgaven
Norge Rundt

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 15:48   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

- Carcassonne. Dette har vi vært hekta på i 15 år og går aldri lei. Vi har alle utvidelsene, men de jeg synes er viktigst er Inns & Cathedrals og Traders & Builders.

- Ticket to Ride (vi liker Europa best)

- Hint. Utrolig morsomt spill for voksne og litt eldre barn.

- Azul. Enkelt og underholdende for alle.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 15:51   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Åh, Carcassonne hadde jeg glemt! 😍

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 15:58   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Pandemic! Det er faktisk veldig morsomt. Og ganske aktuelt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 16:02   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Vi har kjøpt Scotland Yard nå, og det er moro. Veldig fint at man spiller på lag mot agenten, det gjør det lettere å spille på tvers av aldre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 16:27   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Pandemic! Det er faktisk veldig morsomt. Og ganske aktuelt.

Tror jeg leste at det er utsolgt fra lager?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 16:38   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Vi liker setterls godt, men bare 1 av 3 barn er gammel nok til å fatte interessen

Til min store skuffelse likte ingen av dem monopol, vi må prøve igjen!
Og for meg som altså har litt yngre unger (4 åringen spiller jo bare peppa gris og denslags da, men 9 åringen og han som er 11,5) så var atlantis populært.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 20:44   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Fra brettspill-nerden min (og jeg er ganske enig):
Catan
Carcassonne
Ticket to Ride
Splendor
Seven Wonders (noe vanskeligere enn de andre)
King Domino

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 22:05   #9
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

- Ticket to ride (Europa)
- Carcassonne
- Pandemic
- King Domino
- Street art memory
- Escape room
- Settlers
- Small world (om du liker fantasy)

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 22:07   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Ser jeg liker det samme som Myria.

Ungene synes Ryktet går er gøy. Lavterskel og bare morro.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 22:10   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ser jeg liker det samme som Myria.

Ungene synes Ryktet går er gøy. Lavterskel og bare morro.

Det liker mine og.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 22:14   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Nå ser jeg at det står ar Ryktet går er en favoritt. Jeg overså det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 22:15   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Dere må altså ha Sequence. spill som enkeltspillere eller som lag.
Lett å lære, ikke så mange regler - og både flaks og strategi, så alder og erfaring utjevnes.


https://www.ark.no/boker/unknown-Seq...E&gclsrc=aw.ds

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 22:20   #14
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Må legge til et par til:
- Dobble
- Sequence
- Ryktet går

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-20, 22:51   #15
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Vil du vedde (minstesnupp på straks 13 viser skumle tendenser til å gamble bort alt hun har )
Ryktet går
Ticket to Ride

Og puslespill Tenk at vi har blitt en familie som pusler sammen på kvelden, det hadde jeg aldri trodd før corona.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-20, 00:46   #16
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Min favoritt er alhambra.

Ellers spiller vi mye;
*ticket to ride
*kingdomino
*splendor
*skip-bo
*ligretto

Og til påsken nå har vi kjøpt Azul etter å ha blitt anbefalt det.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-20, 01:14   #17
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Vi kjøpte Ryktet går, men oppdaget at de to yngste her (8 og praktisk talt 8 men 10) ikke fiksa det så godt. Men så kjøpte vi «tegn & gjett» og DET er knallgøy. Juniorutgaven fant jeg også i dag, så den tror jeg blir super for de to yngste.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-20, 09:28   #18
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Vi er veldig glade i brettspill og disse fungerer med våre to 9,5åringer:
Settlers of catan
7wonders
Ticket to ride Europa og Nederland
Risk
Scotland Yard
Alias
Carcassonne
Splendor
Kingdomino
Flamme Rouge
Mysterium
Crypt
Diamant
Magic Labyrinth
Tsuro of the seas
Kortskalle

Og flere til men det er de jeg kommer på nå.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-20, 10:54   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Kan Ticket to Ride fungere for en gjeng på 7 (snart 8), 12, 14, 18, 41 og 45? Eventuelt andre forslag? Vi har Monopol og Scrabble (men ingen vil spille sistnevnte med meg som er norsklærer. ).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-20, 11:42   #20
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke brettspill bør vi ha nå?

Minste her var vel rundt 8-9 da vi fikk Ticket to Ride. Vi spilte på lag, han og jeg, eller hjalp med planleggingen. Det gikk helt fint.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no