Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

I kveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-13, 19:39   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I kveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Før vi fikk barn spilte vi rollespill jevnlig med mannen som spill-leder(han som lagde historiene). Det har vi ikke fått til etter at vi fikk barn pga både tid, at ikke ungene sover godt nok på kvelden osv(har ikke barnevakter). Forrige uke fikk mannen samla en liten gjeng av de vi spilte med for en to-kveldsers. Jeg rakk ikke første kvelden pga Snuppa var på sykehuset men nå ikveld får jeg også være med. Jeg gleder meg noe så veldig. Tenk det, jeg og 5 mannfolk spille rollespill - ikke en eneste av oss er under 30 lengre.

Da ringer det straks på døren og vi skal boltre oss på det vesle selvbygde biblioteket vårt i kjelleren.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 20:22   #2
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Rollespill
Vi var også en gjeng på 2 jenter og 3 gutter som spilte fast i noen år, og vi fantaserer i blant om å møtes for en heidundrende rollespillkveld, men det har ikke blitt til ennå. Håper virkelig det skjer en gang, jeg har fremdeles karakterene mine liggende, så jeg er klar som et egg.

Kos dere masse i kveld, det blir sikkert kjempekoselig

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 22:33   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Å, så moro Rollespill er utrolig morsomt! Hva spiller dere? Jeg må si jeg er fan av ADD - et skikkelig dungeon eventyr er ikke å forakte

Her blir det Talisman med barna i påsken - det er kos det også

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 22:34   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Meeenneeeh, jeg tror min mann og mange av våre venner hadde blitt dødlig fornærmet om jeg sa de var barnslige fordi de spiller rollespill

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 22:57   #5
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I kveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Det var kjempeartig!!

Vi spiller Call of Cthulhu med mannen min sin egen vri; det er han som er hjernen bak alle historiene, mest psykisk grøss egentlig, mye å undersøke, finne ut av osv.

Barnslig trenger ikke være som i barnslig-dumt heldigvis! Det kan være som pur glede også!

Vi har spilt med ulike folk opp igjennom. Men de jeg spilte med ikveld er de som har gått igjen mest, men ikke nødvendigvis samtidig. Husker forresten en gang da jeg fremdeles var student og vi bodde i en liten hybelleilighet. Vi følte vi hadde trengt en spiller til og hadde lagt merke til at naboen kanskje var omtrent på vår alder. Vi tok sjansen og banka på en dag: Viste seg han var en tysker som tok skole her og hadde en del fritid - og joda, han hadde faktisk spilt rollespill før, han. Hva da? Jo, akkurat det vi spilte, Call of Cthulhu. Flaks!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 23:22   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: I kveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Call of Cthulhu er kult da

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 23:27   #7
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Det var kjempeartig!!

Vi spiller Call of Cthulhu

Åh, det spilte jeg også i sin tid. Av ymse årsaker ble det med noen få spill, men det var så morsomt!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 23:46   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I kveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Mannen spiller rollespill en til to kvelder i uka. Jeg har ikke helt skjønt fasinasjonen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 23:47   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I kveld skal jeg være ekte barnslig igjen

*grønn. Hva går det ut på?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 00:03   #10
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I kveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Det er som skuespill uten publikum og med selvlaget manus/plot eller?

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 00:07   #11
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I kveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

*grønn. Hva går det ut på?

Rollespill?

Der finnes mange typer rollespill, akkurat som der finnes mange typer brettspill. Slik spiller vi den typen vi spiller:
Mannen er gamemaster, spilleder. Han har historien(manus om man vil) i hodet og er våre øyne og ører. Vi "vanlige" spillere har ark med karakteren vår på; der går det frem hvor flinke vi er i ulike ting, hvilket yrke vi har, hvor store vi er, kjappe vi er osv. Hvordan vi spiller karakteren osv er opp til en selv; om det er en ledertype, en dilter, en høyrøstet, en pingle, en ja hva en nå måtte ønske. En har som regel tenkt gjennom litt på forhånd. Jeg er veldig dårlig på å forklare vet jeg, var noe av dette forståelig?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 02:20   #12
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Åh, det hørtes moro ut! Jeg har alltid hatt lyst til å lære meg å spille rollespill, helt siden jeg en gang som ca. 14-åring så på en kameratgjeng spille D&D, men det har liksom aldri blitt med mer enn tanken.
Men nå har jeg kjøpt Dungeons & Dragons For Dummies, så kanskje det er håp for meg enda!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 02:23   #13
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Her blir det Talisman med barna i påsken - det er kos det også

Hva går Talisman ut på egentlig? Jeg har hørt navnet, men har aldri helt fått med meg hva det er.
Er det vanskelig å lære? Jeg sliter litt med konsentrasjonen for tiden, så det å skulle sette meg inn i innviklede ting er ganske utopisk.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 03:42   #14
Marihøne
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 5
Marihøne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: I kveld skal jeg være ekte barnslig igjen

Så gøy! Artig å gjøre noe sånt innimellom

Marihøne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no