Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

"Sunne" pølsemiddager

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-10, 23:36   #21
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Når man har en femåring som har bestemt seg for at hjemmelaget potetmos ikke er godt, blir det pose, dessverre. /

Jeg linker til et innlegg av Fluke fra det andre forumet.

I min "E-nummer i maten" av Tron Soot-Ryen står det mye om de fleste kjente E-stoffer, både på godt og vondt. Når han skal ramse opp mat han kaller den verste E-maten kommer potetmospulver øverst på listen. STYR UNNA TIL BARNA skriver han. Jeg velger å tro han ikke gjør det for å skremme.

Men det er selvsagt vanskelig når unger får fikse ideer.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 23:39   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Når man har en femåring som har bestemt seg for at hjemmelaget potetmos ikke er godt, blir det pose, dessverre. /

Ha en tom potetmospose i skapet, lag ordentlig potetmos og legg posen ved siden av gryta.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 01:23   #23
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ha en tom potetmospose i skapet, lag ordentlig potetmos og legg posen ved siden av gryta.


Vi prøvde noe lignende i går. Ikke vellykket.

Amidriel: Jeg er fullstendig klar over det. Det er derfor jeg er så frustrert...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 01:42   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Det som er problemet med ordentlig potetmos (i settinger hvor man føler for å lage posemos) er at man må skrelle alle potetene først. DET tar tid. Resten er barnemat.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 09:02   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Ja, og skjære dem, jeg hater å stå og skjære opp masse grønnsaker. Men det kan jo feks. gjøres kvelden før, og ligge i vann i gryten til man kommer hjem fra jobb, feks.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 19:02   #26
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Hvor får man tak i det da når man ikke har ordentlige kjøkk/slaktebutikker?
Og har Rema,Bunnpris,prix,mega og kiwi?

Jeg tror kanskje Mega kan ha?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 17:44   #27
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, og skjære dem, jeg hater å stå og skjære opp masse grønnsaker. Men det kan jo feks. gjøres kvelden før, og ligge i vann i gryten til man kommer hjem fra jobb, feks.

Høh? Det er jo kosejobb, og det tar jo ingen tid i det hele tatt. Skrellingen av poteter derimot...

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 17:46   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Kosejobb? Jeg synes det er noe dritt og det kan ta lang tid om jeg skal skjære grønnsaker til en stor lapskaus-gryte eller noe. Eller, av og til kan jeg kose meg med det, sitter feks. i stua foran tven og gjør det, men stort sett skulle jeg ønske alt kunne skjære seg selv og hive seg oppi gryta. Jeg elsker å lage mat, men akkurat det å skjære opp en haug med grønnsaker (spesielt gulrøtter i små, småå biter til lasagne/pastasaus - revet er ikke det samme!) synes jeg ikke er særlig kjekt. Men for all del, greit nok.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 17:46   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Pølselapskaus med masse rotgrønnsaker og poteter, og bare litt pølser.
F.eks. gulrøtter, kålrabi, søtpotet, purre, sellerirot. Kok i lite vann med litt god buljong/fond i vannet, og ha i pølsebiter til slutt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 18:03   #30
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Vi bruker en del fullkornsris med grønnsaker i småbiter blandet i. Det blir kjempegodt om man omeletter det til lunch dagen etterpå og.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:46   #31
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Når man har en femåring som har bestemt seg for at hjemmelaget potetmos ikke er godt, blir det pose, dessverre. /

Jo, takk. - Mmmm! Mamma, dette er den beste potetmosen jeg noen gang har smakt!

Mitt forslag til pølseform:
Løk og sjampinjong surres i panne. Pølseterninger og hvitløk tilsettes. Bland sammen noen egg, tilsette bittelitt vann, hell det i pannen og la det surre til eggeblandingen stivner så vidt.
Legg dette nederst i en ildfast form.
Oppå legges et lag potetmos eller rotmos. Jeg pleier å tilsette hvitløk også i dette. Gratineres og serveres.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:50   #32
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Når man har en femåring som har bestemt seg for at hjemmelaget potetmos ikke er godt, blir det pose, dessverre. /

Ikke bedre når 35-åringen har bestemt seg for at posestappe er tingen!

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 08:56   #33
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Ikke bedre når 35-åringen har bestemt seg for at posestappe er tingen!

Sånn er det vel egentlig hos oss også, bare at her er han 39.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 10:15   #34
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Sunne" pølsemiddager

Wok med pølser i var en sikker vinner når vi serverte det i barnehagen jeg jobbet i ihvertfall. Masse deilige grønnsaker, pølser skjært i tynne skiver, og woksaus på til de som ville ha det.

Stekt i bålpanne, over bål, i skogen!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no