Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-23, 06:46   #41
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leste denne tråden igjen i dag, og kjenner at jeg fremdeles blir rystet langt inn i sjela over at noen tillater seg å sitte teamsmøter i åpent landskap. (Greit nok hvis man lytter på et møte, men man selv hvis man skal si veldig lite, så er det ugreit.)

Nå svarer jeg overhodet ikke på spørsmålet i HI, men hvis man har arbeidsgivere med litt økonomisk slingringsmon, så vil jeg slå et slag for "telefonbokser". På jobben vår har vi 4 slike pr etasje. Det er små og fullstendig lydtette bokser/rom som kan plasseres i åpne lokaler som opptar omtrentlig 1 kvadratmeter. Det er en liten krakk/stol inni der og en liten hylle/pult. Det er veldig greit å sitte der i 15-30 minutter hvis du sitter i møte. Lenger enn det er det ikke særlig komfortabelt. Vi har en del slike stående rundt omkring. Alle går inn i disse når de skal ta kjappe avklaringer på teams eller telefonsamtaler, og det gjør virkelig underverker for ro i landskapet.


Nå er vi tilbake fysisk på kontoret minst 3 av 5 dager hos oss. Vi har høyt aktivitetsnivå, og mange paralelle prosjekter. Det betyr at å få møterom er krevende, og vi har tatt i bruk telefonrommene som arbeisplasser pga av mangel på plasser. Folk har derfor daglig teamsmøter i landskapet hos oss. Jeg opplever det som lite problematisk, jeg bruker headset om det blir for mye bråk rundt meg, det fungerer bra.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 07:23   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leste denne tråden igjen i dag, og kjenner at jeg fremdeles blir rystet langt inn i sjela over at noen tillater seg å sitte teamsmøter i åpent landskap. (Greit nok hvis man lytter på et møte, men man selv hvis man skal si veldig lite, så er det ugreit.)

Nå svarer jeg overhodet ikke på spørsmålet i HI, men hvis man har arbeidsgivere med litt økonomisk slingringsmon, så vil jeg slå et slag for "telefonbokser". På jobben vår har vi 4 slike pr etasje. Det er små og fullstendig lydtette bokser/rom som kan plasseres i åpne lokaler som opptar omtrentlig 1 kvadratmeter. Det er en liten krakk/stol inni der og en liten hylle/pult. Det er veldig greit å sitte der i 15-30 minutter hvis du sitter i møte. Lenger enn det er det ikke særlig komfortabelt. Vi har en del slike stående rundt omkring. Alle går inn i disse når de skal ta kjappe avklaringer på teams eller telefonsamtaler, og det gjør virkelig underverker for ro i landskapet.


Det handler ikke akkurat om å "tillate seg" når forholdene rundt er sånn at en må. Jeg er heldig og har et lite kontor, men mange hos oss sitter i landskap, det er ikke nok stillerom/møterom og mange trenger to skjermer under møtet - stillerommene har foreløpig ikke det. Når arbeidsgiver da ønsker at alle er på kontoret, blir det noen ganger nødvendig, selv om ingen synes det er optimalt. Økonomisk slingringsmonn er det heller ikke så mye av, gitt. Men vi jobber med regler og avhjelpende tiltak, og alle får headset av jobben, selvsagt.

Ellers følger jeg tråden, minsten med autismediagnose trenger noe med mer demping. De må være utenpå, ikke propper, og rååååsa. Tips mottas med takk!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 09:06   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Jeg er så glad for at jeg ikke jobber et sted hvor dette er "tillatt". Jeg hadde rett og slett ikke kunnet jobbe i et åpent landskap hvor flere satt i teamsmøter. Noen har forsøkt seg, og de blir svært fort og ikke spesielt vennlig henvist til et stillerom/telefonboks.

For det må arbeidsgiveren sørge for at er på plass hvis de forlanger at alle skal komme tilbake på kontoret. (Ja, jeg er ekstremt påvirket at jeg bare har hatt arbeidsgivere hvor dette forventes å være på plass - både i privat og offentlig sektor.)


Jeg leder i tillegg ca 95 % av møtene jeg deltar i, og da må jeg snakke mye. Det vil være ekstremt forstyrrende for alle rundt meg.

Å være tilhører i et møte hvor man ikke sier noe er jo selvsagt helt greit. Det merker ingen noe til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 12:26   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ellers følger jeg tråden, minsten med autismediagnose trenger noe med mer demping. De må være utenpå, ikke propper, og rååååsa. Tips mottas med takk!

Jeg tipper du må sjekke om det finnes noe spesiallaget som dere kan få som hjelpemiddel. Jeg har veldig lite hode, og har prøvd nesten alt som finnes av headset, og bøylen blir alltid for stor. Så med mindre datteren din er nesten voksen i hodestørrelsen kan det bli vanskelig. Mulig det finnes med god støykansellering fra barn da, det har jeg ikke sjekket.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er så glad for at jeg ikke jobber et sted hvor dette er "tillatt". Jeg hadde rett og slett ikke kunnet jobbe i et åpent landskap hvor flere satt i teamsmøter.

Ikke jeg heller. Uansett hvor gode de er får jeg hodepine av headset etter en stund. Med ørepropper tar det lenger tid, men det kommer etter hvert da også. Kunne ikke hatt en jobb der jeg måtte stenge ute lyden fra kollegaer hele dagen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 13:09   #45
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Vi lever nok i ganske ulike verdener, Tjorven, er det ikke rom så er det ikke det. Fylkeskommunen deler ut ca null penger til det meste.

Jeg burde nok også ideelt sett jobbet et annet sted, men det kommer nok ikke til å skje. Da er gode hodetelefoner et skritt på veien.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 14:42   #46
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Jeg har Sony hodetelefoner kjøpt for noen år siden så den modellen selges sikkert ikke lenger. De er bra altså, men støykanselleringen er ubehagelig i lengden pga. trykk i ørene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 16:19   #47
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tipper du må sjekke om det finnes noe spesiallaget som dere kan få som hjelpemiddel. Jeg har veldig lite hode, og har prøvd nesten alt som finnes av headset, og bøylen blir alltid for stor. Så med mindre datteren din er nesten voksen i hodestørrelsen kan det bli vanskelig. Mulig det finnes med god støykansellering fra barn da, det har jeg ikke sjekket.


Ikke jeg heller. Uansett hvor gode de er får jeg hodepine av headset etter en stund. Med ørepropper tar det lenger tid, men det kommer etter hvert da også. Kunne ikke hatt en jobb der jeg måtte stenge ute lyden fra kollegaer hele dagen.

Ja, vi kan sikkert søke på noe, godt poeng. Hun har stort hode, såpass at det ble fulgt opp da hun var baby, men hun må nok ha barnestørrelse. Hun har noen nå som hun liker, men de tar ikke helt nok støy.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no