Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Modding av skrivefeil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 12:33   #81
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg vil foretrekke at man ikke retter mine skrivefeil. Men å gjøre meg oppmerksom på dem er bare bra.


Ja, jeg tror det er denne tilnærmingsmåten jeg foretrekker også.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:34   #82
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Men i prinsippet synes jeg modding av skrivefeil virker temmelig teit. Jeg irriterer meg også voldsomt over visse typer skrivefeil, men samtidig synes jeg at det å rette på andres feil på slikt moddevis blir å rikke ved identiteten til folk...

Jeg ombsetemmer meg fort :melooper:. Det rare ordet jeg skrev for litt siden, som skulle vært ombestemmer, det kunne dere forsåvidt ha moddet bort. Om dere gidder. Det er bare løpske fingre. Men identiteten min vil jeg ha for meg selv, selv om ikke den hele tiden er grammatisk korrekt.

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:35   #83
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Lager dere en liste over hvem som vil rettes på og hvem som vil beholde feilene sine nå?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:44   #84
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Lager dere en liste over hvem som vil rettes på og hvem som vil beholde feilene sine nå?

Og klistres denne? Slik at om en bruker ombestemmer seg så kan moddene gjøres oppmerksom på dette. :ber:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:52   #85
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Lager dere en liste over hvem som vil rettes på og hvem som vil beholde feilene sine nå?

Når dere kommer til meg på lista deres kan dere skrive følgende i margen:
Feiltasting o.l. som fører til ord som ikke gir mening, kan modereres uten forklaring.
Feiltasting o.l. som fører til ord/setninger med annen betydning enn det som opprinnelig var planen, og som det kan ertes, mobbes og harseleres over må absolutt ikke under noen omstendighet modereres.
Feil som skyldes at jeg har sovet i grammatikktimene på skolen kan modereres, men da krever jeg forklaring.

Blir det for mye å holde styr på? Da slår jeg et slag for flere modder!

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:55   #86
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Når dere kommer til meg på lista deres kan dere skrive følgende i margen:
Feiltasting o.l. som fører til ord som ikke gir mening, kan modereres uten forklaring.
Feiltasting o.l. som fører til ord/setninger med annen betydning enn det som opprinnelig var planen, og som det kan ertes, mobbes og harseleres over må absolutt ikke under noen omstendighet modereres.
Feil som skyldes at jeg har sovet i grammatikktimene på skolen kan modereres, men da krever jeg forklaring.

Blir det for mye å holde styr på? Da slår jeg et slag for flere modder!

Jeg henger meg på denne lista!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:57   #87
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg vil egentlig ha meg frabedt å bli automatisk korrigert for mine skrivefeil. Det gir meg litt samme følelse som når Word retter opp (eller forsøker å rette opp) skrivefeilene mine for meg uten å spørre først. Det er jeg som bestemmer hva som skal stå i mine innlegg, og det er greit at jeg ofte skriver feil, men det er mine feil. Så det så.

(Og nei, jeg tror ikke at moddene har inne har like lite kritisk sans som retteprogrammet i Word, men det er noe med følelsen av å bli overstyrt som passer meg dårlig.)

Jeg liker dessuten ikke å bli rettet på i hytt og pine. Hvis jeg plutselig ser at et av mine engasjerte innlegg har blitt moddet på grunn av en skrivefeil, tror jeg at jeg ville føle det på omtrent samme måte som når noen avbryter meg midt i en samtale for å påpeke en uttalefeil. Jeg synes rett og slett det er litt utidig.

Jeg tar gjerne korreks på skrivefeil, men da vil jeg helst ha en tilbakemelding på den, i en setting der det passer, og ikke en automatisk korrigering.

signerer

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:58   #88
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Skal man lære av sine feil, er det ikke dumt å få vite hvor man bommer. :skriver av erfaring:

PM og prikker er jo alternativer.
Og da tenker jeg ikke ikek, men f.eks. abbonere i stedet for abonnere.

Og ukas rettskrivingsleksjon synes jeg var en fin idé.

Hvem tar forresten på seg å gå med rødpenna gjennom denne tråden?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:15   #89
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Jeg tror ingen av moddene seriøst har ment at vi skal holde på og rette alle mulige skrivefeil vi ser. Åpenbare feil i overskrifter er én ting; å dille rundt med innholdet i alle postene er noe annet. Ingen trenger være redd for at deres skriftlige egenart er truet, tror jeg nok.

Men jeg ville synes det var veldig OK med en litt annen holdning til språk og skrivefeil enn det jeg opplevde på NM. Ikke at jeg mener man skal mase med det overfor folk som ikke er interessert, eller avspore alle diskusjoner hver gang det dukker opp en kommafeil, altså. Men ettersom såpass mange sier at de mer enn gjerne vil få beskjed dersom de gjør feil, så synes jeg det ville være fint å faktisk gi slike beskjeder. Jeg vil i hvert fall veldig gjerne vite det selv når jeg gjør feil, og dersom jeg kan glede og opplyse andre ved å påpeke og rette opp feil (som jeg allerede har sett - jeg går ikke rundt og leter etter feil for å rette dem!), så burde jo det være en vinn-vinn-situasjon for alle parter.

"Ukens rettskrivningsleksjon" var ingen dårlig idé, synes jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:21   #90
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Jeg er naturligvis helt enig med Skilpadda. Systematisk korrektur av forumet er selvsagt verken ønskelig eller praktisk mulig. Men overskriftene kommer jeg til å rette i. Særlig hvis de er vanskelige å forstå.

Jeg er naturligvis også helt for at det skal være stuereint å bry seg om godt språk og rettskrivning her inne. Det trengs sånne miljøer! Jeg får fnatt når folk mener kjærlighet til godt språk bare er teit kjepphestrytteri. Jeg elsker Flisespikkeriet.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Ukens rettskrivningsleksjon" var ingen dårlig idé, synes jeg.

Jeg tror jeg har avlevert nærmere én pr. dag i det siste. Men bare på forespørsel, da.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:24   #91
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Synes det bare er bra jeg.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:28   #92
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Nå vet jeg jo at dere modder er fornutige mennesker og helt sikkert ikke driver dette over styr. Jeg føler meg sikker på at dere klarer å fikse dette uten å tråkke noen på tærne.

Men jeg må innrømme at jeg i utgangspunktet ble ganske usikker på hvor seriøst jeg skulle ta denne tråden. Jeg synes det er flott at folk som ikke er perfekte på det skriftlige plan likevel våger seg utpå. Jeg er redd for at dette særlige fokuset på rettskriving vil kunne ekskludere en del ellers fornuftige mennesker.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:32   #93
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Men jeg må innrømme at jeg i utgangspunktet ble ganske usikker på hvor seriøst jeg skulle ta denne tråden. Jeg synes det er flott at folk som ikke er perfekte på det skriftlige plan likevel våger seg utpå. Jeg er redd for at dette særlige fokuset på rettskriving vil kunne ekskludere en del ellers fornuftige mennesker.

For min egen del så kan jeg jo si at jeg naturligvis ikke ville kommentert rettskrivningen hos noen som åpenbart slet med dette, med mindre vedkommende selv ba om det.

Men at det fokuseres på rettskrivning i andre tråder, eller blant andre brukere, tror jeg jeg synes man bør kunne "tåle" hvis man skal være aktiv her inne. Hvis det var det du mente med den siste setningen din?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:40   #94
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.


Men at det fokuseres på rettskrivning i andre tråder, eller blant andre brukere, tror jeg jeg synes man bør kunne "tåle" hvis man skal være aktiv her inne. Hvis det var det du mente med den siste setningen din?

Nei, det var vel ikke akkurat det jeg mente. Jeg mente direkte retting av den enkeltes feil.

Dersom dere skal konsentrere dere om en viss type feil, kan dere gjerne bruke mine innlegg som utgangspunkt, forresten. Innlegg av en særdeles personlig art kan jo bli holdt utenfor, men ellers ville jeg ha blitt sjeleglad om noen orket å bruke tid på språket mitt. Jeg er veldig klar over at jeg er særdeles håpløs på enkelte rettskrivings- og spesielt tegnsettingsfelt.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:18   #95
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Nå vet jeg jo at dere modder er fornutige mennesker og helt sikkert ikke driver dette over styr. Jeg føler meg sikker på at dere klarer å fikse dette uten å tråkke noen på tærne.

Men jeg må innrømme at jeg i utgangspunktet ble ganske usikker på hvor seriøst jeg skulle ta denne tråden. Jeg synes det er flott at folk som ikke er perfekte på det skriftlige plan likevel våger seg utpå. Jeg er redd for at dette særlige fokuset på rettskriving vil kunne ekskludere en del ellers fornuftige mennesker.

Helt enig.

Det er helt sikkert en del mennesker her inne med dysleksi blant annet. Terskelen for å skrive her må ikke bli for høy, mener jeg. Det må være plass for alle.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:29   #96
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Helt enig.

Det er helt sikkert en del mennesker her inne med dysleksi blant annet. Terskelen for å skrive her må ikke bli for høy, mener jeg. Det må være plass for alle.

Jeg er lei av dysleksiargumentet. Det må være lov å flagge at på dette forumet er man opptatt av godt språk og god rettskrivning, uten at det blir oppfattet som et korstog mot dyslektikerne. Dysleksi utelukker på ingen måte god språksans og innsats for å få språket best mulig. Det ville det være en fornærmelse mot dyslektikerne å påstå.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:41   #97
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er lei av dysleksiargumentet. Det må være lov å flagge at på dette forumet er man opptatt av godt språk og god rettskrivning, uten at det blir oppfattet som et korstog mot dyslektikerne. Dysleksi utelukker på ingen måte god språksans og innsats for å få språket best mulig. Det ville det være en fornærmelse mot dyslektikerne å påstå.

Dere modder er fornuftige mennesker. Jeg er sikker på at dere løser dette helt fint og bruker så vel deres psykologiske innsikt som den faglige.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:42   #98
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Jeg kjenner at jeg er ambivalent til denne problemstillingen, dersom jeg i det hele tatt skal ta den seriøst?

På den ene siden vet jeg at jeg har mange skrivefeil. Noen ganger er det slurv, andre ganger inngrodde feil som jeg ikke ser selv. Det kan være greit å få dem rettet, men dersom dette er feil jeg gjør om og om igjen, ville jeg satt pris på en prikk( grønn ,vel og merke).

På den andre siden får jeg angst av tanken på at noen i det hele tatt gidder å bruke tid på noe så ubetydelig i den store sammenhengen( nå blir jeg vel sparka ut snart). Det er morsomt når en tråd utarter seg til en diskusjon om skrivefeil og tegnsetting, men ellers:

Og så er jeg enig i dette:
Lille Taylor:
Men i prinsippet synes jeg modding av skrivefeil virker temmelig teit. Jeg irriterer meg også voldsomt over visse typer skrivefeil, men samtidig synes jeg at det å rette på andres feil på slikt moddevis blir å rikke ved identiteten til folk...

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:53   #99
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Jeg kommer ikke til å være noen konsekvent rødpenn- og maktmisbruker. Men jeg skammer meg ikke over å rette vaffler til vafler. Uten at jeg mener noe vondt med det. Eller vil såre noen. Eller være slem. Hvis noen (og jeg har fått med meg hvem, tror jeg) reagerer på det, må de si i fra.

Jeg er forøvrig rørende enig med Tinetoff når det gjelder det forslitte dyslektisk-argumentet. Jeg er drittlei av å tvinges til å akseptere sms-språk uten tegnsetting, de grusomme dialektinnleggene, innlegg uten store bokstaver, samt alle de som rett og slett mister mening gjenom upresist språk.

Dette kan selvsagt innleggeren få tilbakemelding på gjennom en prikk, og det trengs ikke modereres i tråden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av HP : 02-10-06 kl 15:44. Årsak: Tegnsettingsfeil ;)
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:56   #100
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kommer ikke til å være noen konsekvent rødpenn- og maktmisbruker. Men jeg skammer meg ikke over å rette vaffler til vafler. Uten at jeg mener noe vondt med det. Eller vil såre noen. Eller være slem. Hvis noen (og jeg har fått med meg hvem, tror jeg) reagerer på det, må de si i fra.

Jeg er forøvrig rørende enig med Tinetoff når det gjelder det forslitte dyslektisk-argumentet. Jeg er drittlei av å tvinges til å akseptere sms-språk uten tegnsetting, de grusomme dialektinnleggene, innlegg uten store bokstaver samt alle de som rett og slett mister mening gjenom upresist språk.

Dette kan selvsagt innleggeren få tilbakemelding på gjennom en prikk, og det trengs ikke modereres i tråden.

Vil bare få sagt at jeg blir veldig glad om du retter mine feil når det gjelder stor bokstav i innleggene mine..
Har problemer med følelsen i venstre lillefinger, og det er den jeg bruker på shift-knappen. Noen ganger får jeg bare ikke trykket denn ned skikkelig, og ser ikke feilen før i ettertid..om jeg da i det hele tatt gjør det!!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no