Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

"Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 19:31   #41
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Pesto!

Min er i følge de fleste jeg har servert den til den beste de har smakt,
men jeg slumser den bare sammen etter smak fra gang til gang, så prøv deg fram etter hva du liker.

2-4-6 fedd hvitløk etter størrelse og smak&behag
20-30-40 blader fersk basilikum
2 dl olje - eller mer, eller mindre.
Minst 2 dl parmesan, raspa på det nest groveste på rivjernet så det blir litt konsistens
En hel pose pinjekjerner - rist dem først om du gidder der og da
Salt og pepper etter smak.

Mitt beste pestotriks er å ikke spare på godsakene, og dermed lage den tykk og god med mye hvitløk og parmesan. Og ha GOD olje, men billigere går fint bare den er extra virgin.

Denne pestoen smaker himmelsk til pasta servert med cherrytomat og parmaskinke som er vendt noen ganger i panna, pluss ruccola.

Hørtes deilig ut..!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:06   #42
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Jeg bruker min stavmikser til smoothie, når jeg ikke skal lage til mange.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:08   #43
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg bruker min stavmikser til smoothie, når jeg ikke skal lage til mange.

Lurt! Har du en god barnevennlig oppskrift, som ikke inneholder melkeprodukter?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:14   #44
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

I disse julereste-tider er mitt beste tips som følger:

Kok kraft på det kjøttet du har servert (jeg gjør dette med alt fra lammelår til kalkun). Kok om nødvendig inn kraften litt, slik at den får god smak. Putt alle rester etter middagen - grønnsaker, poteter, saus, stekesjy fra langpanna osv - i kraftgryta. Stavmiks til glatt suppe. Juster eventuelt smaken med salt/pepper, hvitløk, passende krydder osv. Fantastisk måte å utnytte rester på, og jeg har alltid fått god suppe av dette. Noen ganger blir suppa litt tynn, og da har jeg i noen ekstra poteter og lar det koke til det er mørt før jeg stavmikser igjen. Eventuelt andre grønnsaker, linser, kikerter eller liknende. Om det blir mer suppe enn man vil ha til middag er den super å ha på rene halvliters brusflasker og ta med til lunsj.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:18   #45
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

I disse julereste-tider er mitt beste tips som følger:

Kok kraft på det kjøttet du har servert (jeg gjør dette med alt fra lammelår til kalkun). Kok om nødvendig inn kraften litt, slik at den får god smak. Putt alle rester etter middagen - grønnsaker, poteter, saus, stekesjy fra langpanna osv - i kraftgryta. Stavmiks til glatt suppe. Juster eventuelt smaken med salt/pepper, hvitløk, passende krydder osv. Fantastisk måte å utnytte rester på, og jeg har alltid fått god suppe av dette. Noen ganger blir suppa litt tynn, og da har jeg i noen ekstra poteter og lar det koke til det er mørt før jeg stavmikser igjen. Eventuelt andre grønnsaker, linser, kikerter eller liknende. Om det blir mer suppe enn man vil ha til middag er den super å ha på rene halvliters brusflasker og ta med til lunsj.

Bokstavlig talt restemat..!
Kan tenke meg at det blir god smak ut av det, så det skal jeg prøve

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:24   #46
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Glemte det viktigste, jeg hakker og eventuelt steker kjøttrester ved siden av, og har dem i suppa etter at den er jevnet. Alt skal brukes, ingenting går til spille!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:31   #47
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Lurt! Har du en god barnevennlig oppskrift, som ikke inneholder melkeprodukter?

Jeg pleier å lage med yoghurt, men den blir frisk og god uten. Mine er glad i jordbær og bringebærsmak. Hiv i en del frosne bær, banan søter godt, og litt eple, eller appelsinjuice.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:47   #48
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Bokstavlig talt restemat..!
Kan tenke meg at det blir god smak ut av det, så det skal jeg prøve

Jeg ser for meg kålrabisuppe med pinnekjøtt, og vet ikke helt om jeg synes det høres godt ut. Derimot hadde nok restene etter rødbetepureen i går funket som suppe dersom det hadde vært litt mer av dem.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 20:49   #49
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg ser for meg kålrabisuppe med pinnekjøtt, og vet ikke helt om jeg synes det høres godt ut. Derimot hadde nok restene etter rødbetepureen i går funket som suppe dersom det hadde vært litt mer av dem.

Best å droppe ut kålerabistappen vil jeg tro. Men pinnekjøtt lager en god kraft

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 22:02   #50
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Liten nok? Sånn at hele foten til stavmikseren blir dekket, da?

Du må dekke den nederste "klumpen" på stavmikseren og gjerne løfte gryta på skrått for å få stavmikseren godt nedi "massen".

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 20:07   #51
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Blomkål pure´ var nydelig. Konsistens som fløyel. Nam,nam

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 10:53   #52
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: "Stavmikser"-oppskrifter ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Lurt! Har du en god barnevennlig oppskrift, som ikke inneholder melkeprodukter?

Bruk eplejuice, banan og frosne jordbær.
Kan varieres med ulike typer juice og bær

Favoritten her er ikke melkefri, men jeg nevner den likevel slik at andre kan få et tips
1 dl vaniljeyoghurt
1 dl eplejuice
1 banan
100 gram frosne jordbær
gir ca 2 små glass smootie.

Her er også mange gode smootietips og oppskrifter
http://www.frukt.no/oppskrifter/smoo...ate&sessionKey=

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no